Powerbooky Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Hallo, binnen een redelijke tijd willen we een Dreambox DM800 of 8000 gaan plaatsen. De hele installatie moet nog gekocht worden en dus ben ik al bezig om een lijstje te maken met noodzakelijke spullen en mogelijke prijzen. Het meest vervelende is alleen de keuze van de LNB's en switches die nodig zijn voor ontvangst van Astra 1, 2 en 3 in een vaste opstelling. Voor één ontvanger is het nog wel te overzien, maar zodra de keus op de 8000 (multi-tuner) valt of meerdere ontvangers voor verschillende kamers, wordt het ineens een heel stuk lastiger. We willen bij voorkeur geen bossen kabel door de muren duwen, maar zoveel mogelijk nette aansluitdozen maken. Dus ik zat al te kijken of UNICABLE misschien een betere oplossing is. Nu heb ik daar weinig over gevonden hier, en er zijn best wat forse opstellingen bij anderen zo te zien. Zijn er mensen met ervaringen met UNICABLE en Dreambox? Of hebben jullie betere suggesties voor een vaste schotel met ontvangst van Astra 1, 2 én 3 eventueel geschikt voor multi-tuner?
vGnp Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Origineel bericht van: Powerbooky Of hebben jullie betere suggesties voor een vaste schotel met ontvangst van Astra 1, 2 én 3 eventueel geschikt voor multi-tuner? Als je zeker weet dat je alleen die drie satellieten wilt gaan ontvangen, en je wilt er meerdere tuners op aan gaan sluiten, dan zou ik gaan kijken naar een multiswitch. Je kunt er dan eentje nemen met 4 uitgangen, of direct eentje kiezen met 8 uitgangen zodat je voor de toekomst zeker bent van voldoende "aftappunten"Hier een overzichtje van EMP. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
wolverine Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: Powerbooky Of hebben jullie betere suggesties voor een vaste schotel met ontvangst van Astra 1, 2 én 3 eventueel geschikt voor multi-tuner? Als je zeker weet dat je alleen die drie satellieten wilt gaan ontvangen, en je wilt er meerdere tuners op aan gaan sluiten, dan zou ik gaan kijken naar een multiswitch. Je kunt er dan eentje nemen met 4 uitgangen, of direct eentje kiezen met 8 uitgangen zodat je voor de toekomst zeker bent van voldoende "aftappunten"Hier een overzichtje van EMP. vGnp Zou dat dan ook willen zeggen dat hij op die multiswitchen dan quattro LNB's moet aansluiten of gaan "gewone" lnb's ook? VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
vGnp Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Origineel bericht van: wolverine Zou dat dan ook willen zeggen dat hij op die multiswitchen dan quattro LNB's moet aansluiten of gaan "gewone" lnb's ook? Als je die link volgt dan lees je: quad LNB compatible Er kunnen dus zowel quattro alsook quad LNBs gebruikt worden. "Gewone" LNBs dus niet. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Powerbooky Geplaatst: 23 april 2010 Auteur Geplaatst: 23 april 2010 Dank voor dat overzicht. Daarmee heb ik een aardige UNICABLE multi switch gevonden voor gewone LNB's. Deze zou wel eens de oplossing kunnen worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen