Ga naar inhoud


muur schoonmaken


pep

Aanbevolen berichten


misschien niet het milieu vriendelijkste..........

 

Neem een oude spuit fles van bv glassex, doe er 1/3 DIKKE bleek in, 2/3 water.....ff schudden en inspuiten.

 

Dit gebruik ik ook zo nu en dan in mn badkamer op de voegen, waarop schimmel en zeepresten zitten. Binnen 5 minuten een perfect resultaat.

 

S6

 

ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pep
Wie weet waarmee ik het beste een muur kan schoonmaken.
De muur is vuil,er zit mos op en slaat wit uit.

Groet,
Freek.


Zie PM voor merknaam. Eerst de hogedrukreiniger eroverheen om de alg/mos te verwijderen. Dan dat "merknaam" erover om de sulfaat/kalk op te lossen. Kan ook met sulfaminezuur, maar is wat moeilijker aan te komen.

Als ik het zo inschat staat de muur niet veel in de zon, en/of staat de muur op het Noorden.

Om optrekkend vocht tegen te gaan, de boel injecteren met een waterseallant op waterbasis. Gebruik geen waterglas ivm het ademen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een tijdje geleden "iemand" gehad om alle buitenmuren te impregneren.

 

Hij had een soort van mobiele cv bij zich, waarmee hij met warm water eerst de hele buitenboel heeft schoon gemaakt (water natuurlijk onder druk, anders stroomt het niet, maar volgens mij was dat geen echte hoge druk) en daarna heeft hij er spul overheen gedaan, om alles dus te impregneren. Of hij nog iets in het water heeft gedaan voor het schoonmaken, weet ik eerlijk gezegd niet.

 

Het verschil met mensen die dat niet hebben gedaan is duidelijk te zien!

 

Dus tegen mos en andere aanslag, impregneren.

 

Maar ja, daarmee is je vraag voor het schoonmaken niet beantwoord, wel hoe je daarna opnieuw aanslag voorkomt/verminderd.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

witte uitslag zijn meestal zouten die als oververzadigde hoeveelheid aanwezig zijn in de mortel/specie en door uitwatering kristalliseren op het oppervlak

 

mos of korstmos groeit meestal op plekken / oppervlakken die veelvuldig nat worden en langzaam opdrogen - maar ook daar waar minerale en organische voedingstoffen makkelijk hechten en aanwezig zijn.

 

de suggesties ivm schoonmaken zijn al gegeven

behalve inzake die korstmossen die zijn als "oerorganisme" extreem hartnekkig en enkel door de gasbrander te verwijderen, waarna je onmiddelijk de resten met veel elbow-grease en de schrobborstel moet wegschuren, zonder de baksteen te beschadigen.

 

daarna is het hydrofoberen (waterafstotend maken) belangrijk opdat stof/sporen en water geen hechting meer kunnen hebben.

 

let echter op der wordt veel rommel verkocht om zogenaamd "impregneren" mogelijk te maken.

 

impregneren is deels het verkeerde woord

het is hydrofoberen met een silicaat product

SBR 256

 

klik

 

dus niet makkelijk en ook niet goedkoop

alle andere oplossingen zoals de chemische Moker is verboden.

 

als er verkeerd gevoegd werd, in combinatie met de verkeerde steen zul je der overigens vaker aan moeten.

 

ciao

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij zachte steensoorten is voorzichtigheid geboden bij gebruik

van een hogedrukspuit.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Bij zachte steensoorten is voorzichtigheid geboden bij gebruik
van een hogedrukspuit.


Geldt ook voor een slechte kwaliteit van de voeg, voor je het weet vliegen de stukken je om de oren en kan je een duur voegbedrijf laten langskomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...