artisten Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Beste satcollega's, ik heb onlangs mijn t90 geinstalleerd en uitgericht op de volgende sat's : astra 28,2, badrsat 26, astra 23,5 astra 19,2 en hotbird 19 maar hoe hard ik het ook probeer ik kan nilesat maar niet te pakken krijgen. ik weet dat nilsat een moeilijke is om te pakken maar ik had tot voor kort met mijn schotel van 1m nog ontvangst op de verticale transponders. Heb geprobeerd op de sterkste transponder 11747 v 27500 te zoeken maar tevergeefs. heb ook het excelsheet van Holles aangehouden ivm middenpositie enz. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe... ik heb op de overige sats uitstekend signaalsterkte muv badrsat maar kan hierop wel gewoon alles ontvangen....
Fatfreddy Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Probeer eens Atlantic Bird op 8W eens uit. Daar zitten enkele sterke transponders op .
artisten Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Geplaatst: 19 april 2010 hoi freddy, ik heb een aantal transponders op atlantic bird 5 W tevergeefs geprobeerd. kun je deze sterke transponders op 8 west noemen dan kan ik dit proberen...
Zuppelan Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 5W is vrij makkelijk te ontvangen. Mogelijk is de combinatie van rechte klimming en polarisatierichting van je schotel niet ideaal, zodat je naar het oosten de satellieten wel pakt, maar naar het westen niet meer op de Clarkegordel gericht staat. Als de 5W niet lukt, kan je misschien ook de Thor eens proberen, dat is net iets verder oostelijk (dus dichter bij sats die je wel pakt) die zendt zo sterk dat hij niet te missen is. Het optimaliseren van de ontvangst van de Thor en een oostelijke satelliet (Astra2?) helpt misschien de polarisatierichting van de schotel perfect krijgen, en dat ga je nodig hebben voor de Nijlsat.
Gast sattaz Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 @artisten, Op welke satellietpositie staat jouw centrale LNB uitgericht? Met vriendelijke groeten sattaz
artisten Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Geplaatst: 19 april 2010 de middelste staat op astra 1 19,2. ik heb hierbij het excelsheet van holles aangehouden
Zuppelan Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Dus van je centrale sat naar de Nilesat is 26 graden? Dat is buiten de comfortzone van de Wavefrontier. Een Wavefrontier kan een hoek van 40 graden van maximale signaalsterkte voorzien, daarbuiten is ontvangst nog mogelijk maar daalt de signaalsterkte snel. Je wilt een zwakke sat als de Nijlsat dus niet zóver aan de rand hebben. Met een sterke satelliet is het geen enkel probleem, maar met de Nijlsat waar Nederland ver buiten het officiële ontvangstgebied ligt is dat funest. Neem beter de Eurobird 9 als centrale sat (als je die niet wilt ontvangen kan je de LNB altijd weer weghalen, een LNB op 0 graden is geen verplichting). Dan heb je naar het oosten de Astra2 met 19 graden van het centrum ongeveer net op de meest oostelijke plaats waar nog maximaal vermogen mogelijk is, en de Nijlsat ook met 16 graden van het centrum, dus op een plaats waar zeker het volle vermogen mogelijk is.
Alex1970 Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Origineel bericht van: artisten de middelste staat op astra 1 19,2. ik heb hierbij het excelsheet van holles aangehouden De afstand vanuit het midden tot de LNB is dus 26,2°, is het signaal op die plek dan niet zwakker, dus vergelijkbaar met een schotel < 90cm? Dit terwijl 100cm al krap is voor Nilesat volgens mij. Wellicht zou je je oude schotel weer in ere kunnen herstellen en die vast uitrichten op 7°W. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
artisten Geplaatst: 20 april 2010 Auteur Geplaatst: 20 april 2010 Ik weet niet of ik wel 2 schotels op mijn dak mag plaatsen van de stichting, deze gedachte had overigens wel al de revu gepasseerd... Origineel bericht van: Lexzie Origineel bericht van: artisten de middelste staat op astra 1 19,2. ik heb hierbij het excelsheet van holles aangehouden De afstand vanuit het midden tot de LNB is dus 26,2°, is het signaal op die plek dan niet zwakker, dus vergelijkbaar met een schotel < 90cm? Dit terwijl 100cm al krap is voor Nilesat volgens mij. Wellicht zou je je oude schotel weer in ere kunnen herstellen en die vast uitrichten op 7°W.
Zuppelan Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 In ieder geval gaat wat je nu probeert niet lukken. Die 7W zit nu gewoon buiten de comfortzone van de Wavefrontier, waarschijnlijk heb je op 26 graden uit het centrum iets in de orde van de halve signaalsterkte. Hetwelk met een zwakke sat als deze funest is.
artisten Geplaatst: 20 april 2010 Auteur Geplaatst: 20 april 2010 Origineel bericht van: Zuppelan Dus van je centrale sat naar de Nilesat is 26 graden? Dat is buiten de comfortzone van de Wavefrontier. Een Wavefrontier kan een hoek van 40 graden van maximale signaalsterkte voorzien, daarbuiten is ontvangst nog mogelijk maar daalt de signaalsterkte snel. Je wilt een zwakke sat als de Nijlsat dus niet zóver aan de rand hebben. Met een sterke satelliet is het geen enkel probleem, maar met de Nijlsat waar Nederland ver buiten het officiële ontvangstgebied ligt is dat funest. Neem beter de Eurobird 9 als centrale sat (als je die niet wilt ontvangen kan je de LNB altijd weer weghalen, een LNB op 0 graden is geen verplichting). Dan heb je naar het oosten de Astra2 met 19 graden van het centrum ongeveer net op de meest oostelijke plaats waar nog maximaal vermogen mogelijk is, en de Nijlsat ook met 16 graden van het centrum, dus op een plaats waar zeker het volle vermogen mogelijk is. Ik ben op deze heldere dag weer lekker met die t90 bezig geweest. ik ben gewoon weer van voor afaan begonnen de 19,2 geoptimaliseerd, toen heb ik de atlantic bird 5w gevonden (gelukkig), gelukkig was astra 28,2 hierbij nog in beeld. daarna atlantic bird 8 graden gevonden en tot mijn grote frustratie nog steeds geen nilesat kunnen traceren!!! ik heb astra 28,2 en atlantic bird 8 graden W op 88 resp 90 signaalsterkte afgesteld, maar nog steeds niets. jou voorstel klinkt logisch, zodra ik de tijd ervoor heb ga ik het uitproberen, zal denk ik wel de laatste poging worden... ben nl nu wel mijn geliefde badrsat 26gr verloren in al dat finetuning... oh ja, moet ik de lnb ivm het uitrichtten voor de eurobird 9 nu wel of niet op de 0-lijn van mijn rail plaatsen ivm de te plaatsen positie van de nilesat ?
Zuppelan Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Dat maakt je leven eenvoudiger, door de LNB voor de Eurobird 9 op de 0-positie te plaatsen kan je eenvoudig de helling en draaihoek van de T90 bepalen; zodra de Eurobird 9 dan sterk signaal geeft staat de schotel goed en hoeft je voor de andere satellieten alleen nog maar de positie op de rail te bepalen.
Gast sattaz Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Origineel bericht van: sattaz @artisten, Op welke satellietpositie staat jouw centrale LNB uitgericht? Origineel bericht van: artisten de middelste staat op astra 1 19,2. ik heb hierbij het excelsheet van holles aangehouden @artisten, Vanaf middenpositie 19 Oost kun je nog net met een verlengde rail een LNB voor Nilesat 7 West plaatsen. Het ontvangen signaal van Nilesat 7 West zal echter te zwak zijn. Het alternatief is als middenpositie 7 West nemen. Dan kun je met een verlengde rail nog net Astra 19 Oost en Astra 23 Oost ontvangen. Badr 26 Oost zal echter niet meer lukken. Kortom met één T-90 WaveFrontier kun je óf Nilesat 7 West ontvangen óf Badr 26 Oost. Beide tegelijk zal helaas niet gaan. Met vriendelijke groeten sattaz
artisten Geplaatst: 21 april 2010 Auteur Geplaatst: 21 april 2010 ik heb vandaag met een expert gebeld op satgebied en die bevestigd jullie laatste reacties. ik ga mijn t 90 weer terugzetten op de oude posities, ik mis badrsat nl nu al na 1 dag zonder signaal. Wat ik van plan ben (ik ben niet het opgeef type) is om een schotel van 1,2 m te gaan aanschaffen. mijn vraag welke schotel en lnb het beste gekozen kan worden zal ik in een nieuwe thread zetten, bedankt voor al jullie input...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen