Ga naar inhoud


[DM7025+] Tuner configuratie 7025+


muratx38

Aanbevolen berichten

Ik heb een dreambox7025 plus.

hiervoor gebruikte ik een dreambox 500s.

satelliet die ik heb zijn Eutelsat W3 7graden.

astra 1 19,2 en astra 3 23,5 met duo lnb.

 

Toen ik de dm 500s gebruikte had ik een SpaunSur 211F DiseqC.

toen was de configuratie zo:

A/A = astra 1 19,2

A/B = astra 3 23,5

B/A = eutelsat w3 7,0

hierbij werkte het goed en zonder probleem.

 

Maar nu wil ik met de nieuwe dreambox 7025+ gaan doen.

De 7025+ heeft een twin tuner en het lukt mij niet om alle 3 de satellieten signaal te krijgen.

ik heb van alles geprobeerd om de tuner configuratie goed in te stellen maar dan krijg ik geen astra signaal.

ak=ls ik tuner 1 en tuner 2 gebruik bv: tuner 1 is eutelsat en 2 is astra, dan heb ik geen astra .

 

weten jullie misschien hoe ik het moet instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vergeet eerst even dat je een twin tuner hebt. Stel Tuner A in; Instellingen/ Zenders zoeken/ Tuner configuratie/ Tuner A.

kies geavanceerde instellingen en stel per sat. de juiste instellingen in. Wanneer het werkt kan je later keizen voor tuner B zelfde als tuner A, als je 2 coax naar de box hebt of als je doorgelust hebt voor doorgelust.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met switchen heb ik geen ervaring, maar als dit een switch is met één kabel naar je ontvanger, sluit je deze aan op Tuner A. Door dan een kabel van Tuner A naar Tuner B te zetten heb je hem doorgelust en kan je op beide Tuners alle drie de satellieten zien. Misschien zijn er andere gebruikers die je verder kunnen helpen als ik er naast zit...

 

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er vanaf, hoe je de boel hebt aangesloten.

Aan nemende, dat je de eutelsat op uitgang 1 hebt en de astra op uitgang 2:

 

Selecteer de sateliet Astra 19.2 en noem dit LNB 1.

Kies disecq 1.1 en kies bij uncomitted diseqc input 1. Kies bij committed diseqc AA. Geef de volgorde aan: uncommitted, comitted, toneburst.

 

Selecteer de sateliet Astra 23,5 en noem dit LNB 2.

Kies disecq 1.1 en kies bij uncomitted diseqc input 1. Kies bij committed diseqc AB. Geef de volgorde aan: uncommitted, comitted, toneburst.

 

Selecteer de sateliet Eutelsat 7.0 en noem dit LNB 3.

Kies disecq 1.1 en kies bij uncomitted diseqc input 2. Kies bij committed diseqc geen. Geef de volgorde aan: uncommitted, comitted, toneburst.

 

Dus de switch maar op één tuner aan gaan sluiten. En dan doorlussen naar tuner 2.

 

Mocht je echt gebruik willen maken van de twin nuner, dan zul je nog zo'n spaun switch moeten gebruiken met een twin LNB ( voor eutelsat ) en op de andere schotel heb je toch een DUO LNB van canal digitaal ? ( die heeft een tweede aansluiting. )

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...