Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Bij het kijken naar HD zenders bevriest het beeld maar niet het geluid


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik ondervind sinds een tweetal weken en na overschakeling van de Nederlandse CD zenders naar HD het volgende onderstaande probleem.

Er zijn ook al een tweetal andere threads over dit onderwerp geopend die enigszins op mijn probleem lijken <DEZE> en <DEZE> maar omdat de symptomen toch wel afwijkend zijn hierbij een nieuwe thread.

Wellicht hebben de genoemde andere 2 best ook met het door mij hieronder geschetste probleem te maken.

Grof gezegd komt het erop neer dat na het aanzetten van de RE-9000 het circa 30 minuten duurt voordat het HD beeld storing geeft.

 

Het probleem:

 

• Het HD beeld begint met enige vertekening totdat het uiteindelijk stil staat.

• Het geluid blijft doorlopen dus de ontvanger hangt niet echt.

• Ik kan terwijl het probleem aanwezig is met de AB naar andere zenders switchen.

• Als ik de ontvanger met de AB uitzet naar en diepe Stand-by en daarna weer aan zet (dus niet elektrisch uit geweest) dan komt de melding ‘Gecodeerde zenders’.

• Dit probleem heb ik alleen op de HD zenders en dus niet op de SD zenders.

• Als ik vanuit een HD stilstaand beeld naar een SD switch loopt het beeld meteen door en is er geen probleem.

• Ik gebruik nu alleen de SD zenders en dan is er geen vuiltje aan de lucht dus ik kijk voorlopig maar alleen SD.

 

Het probleem is intussen ook al aan Rebox gemeld, zij onderkennen dit en wellicht komt in de volgende versie FW een oplossing.

Volgens hen heeft het probleem te maken met een slechte overdracht van het binnenkomende HD signaal.

Waar het precies aan ligt wordt nog onderzocht.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb jou probleem goed gelezen 2x zelfs maar ik herken dit niet.

 

Het probleem dat ik heb is de rode pixels maar goed dat weet je al

 

Overigens wel heel vreemd dat er schijnbaar verschillende hardware versies zijn anders kan het nooit dat er zoveel verschillende mensen zoveel verschillende problemen hebben

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit daadwerkelijk met verschillende hardwareversies te maken heeft.

Uiteraard is het afhankelijk hoe de een en de ander de ontvanger gebruikt, o.a. de schotelopstelling, verdere instellingen en wijze van gebruik maar zelf denk ik dat het ook aan de gebruikte componenten in de ontvanger kan liggen.

Soms zitten in de ene serie ontvangers componenten van het merk X en in de volgende serie van het merk Y en misschien bedoel jij dit ook wel.

En als die dan net buiten de toleranties zitten kunnen dergelijke problemen optreden.

Dit is voor mij niet vreemd want dergelijke problemen hadden de gebruikers van de Topfield TF77x0HDPVR ook al.

Ik wacht wel af of de volgende Software dit oplost zo niet dan terug naar de dealer.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook niet dat dit een generiek probleem of bug is maar moet het waarschijnlijk zoeken in mijn apparatuur.

Of het nu aan de RE-9000 of mijn antenneinstallatie zit zal binnen de komende weken moeten blijken want dan zit ik in Zwitserland en Italië en gebruik daar een Triax 60 met de CD DUO LNB.

Als zich daar hetzelfde probleem voordoet dan ligt het in elk geval niet aan de antenneinstallatie maar met alle waarschijnlijkheid aan mijn RE-9000.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen,

ik herken het probleem wel op mijn 9000:

bij mij gaat beeld niet stilstaan, maar is het effect doorspringen naar volgend beeldframe (dus schokkerig beeld. Inderdaad willekeurig dat het pas na circa 30min zich voordoet. Bij overschakelen naar SD loopt beeld normaal door. Ik heb versie 1.08 er opnieuw opgezet, fabrieks reset en alle zenders opnieuw ingelezen in fastscan-SD volgorde. Het lijkt nu wat minder maar helemaal stabiel is het niet.

Hoop ook dat met nieuwe software dit wordt verholpen door Rebox. Verder fijne tuner zonder verdere vastlopers.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...