Gast A320 Richie Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Ben sinds dit weekend overgestapt op het HD pakket van CD. Hiervoor heb ik mijn single LNB moeten vervangen voor een duo LNB. Zonder de schotel te verplaatsen/bewegen de lnb vervangen en normaal signaal op Astra 1, maar niks op Astra 3 De Duo LNB nu op de "andere" kant gemonteerd en de schotel wat gedraaid... helaas zelfde resultaat. Is deze duo lnb niet geschikt voor Polen (Poznan)? of doe ik wat verkeerd. Beide kanten van de LNB doen het op Astra 1 en ik kan switchen van A naar B via de decoder (Homecast HS2000CI)
edbe Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 welke duo lnb heb je ??? 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Gast A320 Richie Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Het is een Maximum 3 graden monoblock Gold Class V-3 LNB. Deze zat als "set" bij de Homecast
ferrarisat Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._bl#Post1808015 lees dit anders even mischien kun je hier iets mee??? DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
edbe Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 heb je hem ook zo gemonteerd (zie foto) 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Zuppelan Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Hoe richt je uit, met een pieper? Al eens met de polarisatierichting gespeeld? Wat is de signaalruisverhouding op de Astra3-transponders?
Gast A320 Richie Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 De homecast is net nieuw; met fabrieksinstellingen zou ie het direct moeten doen. Hij herkend ook alle zenders op Astra 1 en 3 (maar die haalt ie van de Astra 1 af toch??). Via DiSEqC kan ik wel wisselen tussen de twee kanten van de LNB (A/B). Dit weet ik omdat ik beide op de Astra 1 kan uitrichten..maar zoals gezegd zonder enig signaal op de A3. Het draaien van de LNB zowel omhoog als omlaag uiteraard ook geprobeerd (zou hier trouwens ongeveer 0 skew moeten zijn). Heb geprobeerd zoals op de foto; en ook op de andere kant (dit zou een beter signaal moeten geven voor Astra 3). Uitlijnen op de hand (zoals ik het begrijp heb ik alleen wat aan een satfinder om de Astra 1 te vinden en zou de Astra 3 min of meer goed moeten staan). Kan ik de satfinder dan instellen om de andere helft van de duo lnb te gebruiken?? Waar lees ik de ruisverhouding.. de homecast geeft alleen signaal sterkte en kwaliteit
vGnp Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Ik denk dat voor waar jij zit je een 6 graden block nodig bent. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast A320 Richie Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Ik was er ook al bang voor de deze duo LNB alleen voor de benelux zou werken. Zou je dan een monoblok adviseren of naar 2 losse lnb's op een rail overgaan?? En dan is het de vraag of ik zo'n rail kan plaatsen op mijn oude Triax schotel. Dat betekent dat ik die DUO LNB die ik hier kan kopen voor Astra 1 en Hotbird.. andersom kan gebruiken?? Hotbird staat aan de andere kant v/d Astra 1.
vGnp Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Origineel bericht van: A320 Richie Zou je dan een monoblok adviseren of naar 2 losse lnb's op een rail overgaan?? Ik zelf zou voor twee losse LNBs gaan. Origineel bericht van: A320 Richie Dat betekent dat ik die DUO LNB die ik hier kan kopen voor Astra 1 en Hotbird.. andersom kan gebruiken?? Hotbird staat aan de andere kant v/d Astra 1. Hoe bedoel je dat precies? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast A320 Richie Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Ik bedoel: de Hotbird staat op 13 graden oost. dus aan de andere kant van de Astra 1 op 19 graden. Vandaar die 6 graden LNB. Dus de poot die normaal op de Astra 1 staat, zou dan naar de Astra 3 moeten wijzen en de poot die op de Hotbird hoort te staan, naar de Astra 1 richten. Wat ik wel gezien heb, is dat er hier de technisat multytenne verkocht wordt. Nu weet ik niet hoe dit ding technisch in elkaar zit. Zitten daar 4 buisjes in?? of wordt dit electronisch geregeld zodat het altijd goed staat? Dus compenseerd dat ding zelf voor de plaats waar ie geinstalleerd wordt??
vGnp Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Origineel bericht van: A320 Richie Ik bedoel: de Hotbird staat op 13 graden oost. dus aan de andere kant van de Astra 1 op 19 graden. Vandaar die 6 graden LNB. Dus de poot die normaal op de Astra 1 staat, zou dan naar de Astra 3 moeten wijzen en de poot die op de Hotbird hoort te staan, naar de Astra 1 richten. Dat moet gaan, voor Poznan zit er iets van 5,5 graden tussen. Origineel bericht van: A320 Richie Wat ik wel gezien heb, is dat er hier de technisat multytenne verkocht wordt. Nu weet ik niet hoe dit ding technisch in elkaar zit. Zitten daar 4 buisjes in?? of wordt dit electronisch geregeld zodat het altijd goed staat? Dus compenseerd dat ding zelf voor de plaats waar ie geinstalleerd wordt?? Ik ben geen Multytenne mensch, dus daar ben ik overvraagd. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast A320 Richie Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Wat stom van mij zeg; Sinds die euro geen kwartjes meer he! Astra 1 op Azimuth 177,2 en de Astra 3 op 171,7. Ga morgen direct zo'n astra 1 - Hotbird LNB halen. Bedankt!! Laat morgen wel weten of het inderdaad werkt.
vGnp Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Origineel bericht van: A320 Richie Wat stom van mij zeg; Sinds die euro geen kwartjes meer he! Het is je vergeven... vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast A320 Richie Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Hmm... maar die duo LNB die ik hier kan kopen voor Astra 1 en Hotbird zijn natuurlijk ook verkeerd. Hier zit de Hotbird op 185 graden dus das bijna 8 graden verschil.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen