vGnp Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Origineel bericht van: A320 Richie Hmm... maar die duo LNB die ik hier kan kopen voor Astra 1 en Hotbird zijn natuurlijk ook verkeerd. Hier zit de Hotbird op 185 graden dus das bijna 8 graden verschil. Je blijft toch "Nederland" denken, i.d.d. Edit: Maar er is toch nog steeds de twee losse LNBs optie? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast A320 Richie Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Nieuwe schotel geplaatst: een 80cm in combinatie met een nieuw monoblock LNB voor 6 graden. Schotel ook verplaatst: deze hangt nu beter buiten het gebouw en heeft nu 100% vrij zicht. MAAR... nog steeds hetzelfde probleem: met geen mogelijkheid Astra 3 te vinden... wel iets betere signaal kwaliteit op Astra 1. (was ca. 85% is nu bijna 95%). Ik krijg ook niet "alleen" Astra 3?? Dus slechts 1 kant gebruiken van mijn duoblock voor 3 ipv 1. Dan zou ik toch signaal moeten krijgen??
Gast A320 Richie Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Hoera!!! Het werkt!! Maar... als ik signaal opvraag via het instellingen menu op de decoder.. heb ik geen signaal op Astra 3... per ongeluk langs een astra 3 kanaal gezapt.. en voila!! strak beeld. Weer wat bij geleerd... niet altijd het setup scherm van een decoder geloven; die laat waarschijnlijk een verkeerde (zwakke) transponder zien??
Gast aart44 Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: A320 Richie Zou je dan een monoblok adviseren of naar 2 losse lnb's op een rail overgaan?? Ik zelf zou voor twee losse LNBs gaan. Dit lijkt mij de enige juiste oplossing op een rail of met universele lnb houders dat je iets schuiven kan. Een monoblock Astra-Hotbird zit 6 graden tussen en kan natuurlijk nooit juist zijn voor Astra1 en Astra3.
Gast A320 Richie Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 het monoblock werkt hier goed! Haha.. ik had zelf daar ook nooit aangedacht... maar zoals hierboven al staat.. het azimuth verschil is hier groter. Prima nederlandse HD zenders nu!! en de normale nog steeds via Astra 1
vGnp Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Origineel bericht van: A320 Richie het monoblock werkt hier goed! Haha.. ik had zelf daar ook nooit aangedacht... maar zoals hierboven al staat.. het azimuth verschil is hier groter. Prima nederlandse HD zenders nu!! en de normale nog steeds via Astra 1 Kijk.. En weer verlaat een tevreden klant het pand. Mooi Man vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
cookie monster Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Origineel bericht van: aart44 Een monoblock Astra-Hotbird zit 6 graden tussen en kan natuurlijk nooit juist zijn voor Astra1 en Astra3. 200% eens !! 23,5°-19,2°= 4,3° , waarook ter wereld !! @ A320 Richie , toppie dat macheert !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
R@oul Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Deze LNB werkt in Polen niet omdat deze a. niet geschikt is om in Polen te gebruiken, b. omdat de grade's instellingen (19.2 oost) niet kloppen met Nederland. Gebruik gewoon 2 enkele LNB's en stel ze in de juiste richting en hoogte. Suc6, R@oul. Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
Gast sattaz Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Origineel bericht van: cookie monster Origineel bericht van: aart44 Een monoblock Astra-Hotbird zit 6 graden tussen en kan natuurlijk nooit juist zijn voor Astra1 en Astra3. 200% eens !! 23,5°-19,2°= 4,3° , waarook ter wereld !! @aart44 & cookie monster, Afhankelijk van schotelgrootte en locatie kan een monoblock Astra 19 Oost/Hotbird werken voor Astra 23 Oost/Astra 19 Oost. 23,5°-19,2° is bijna nergens ter wereld 4,3°. Er gelden namelijk niet de algebraregels maar de stereometrieregels. Dat maakt een wezenlijk verschil. Met vriendelijke groeten sattaz
dunhans Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Ik heb het eens werkend gehad met een Triax 78cm schotel, volgens mij had ik het monoblock op zijn kop gemonteerd. Maar zodra het begon te regenen viel de ontvangst op Astra 3 helemaal weg........, dus het kan inderdaad wel. Groeten Dunhans. Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen