Ga naar inhoud


[RE-8000HD] HDD Journaled of FAT32 formatteren


MACKerMD

Aanbevolen berichten

De USB-sticks 'moeten' FAT32 geformateert worden en de (externe)-HDD -moet- Journaled geformatteert worden.

 

Ik heb HD opnames gemaakt op mijn USB-stick en dat gaat op zich prima.

 

Nu is mijn vraag, welk voordeel, behalve die ik op Wiki gelezen heb, heeft het om de HDD in Journaled te formatteren en niet als een FAT32?

 

- Levert het bijvoorbeeld groter-als-4gb bestanden op?

- Waarom kan ik een Journaled USB Stick NIET uitlezen in mijn pc?

- Kan ik de journaled formatted HDD dan OOK niet DIRECT uitlezen in mijn pc?

- Is het geen probleem als ik de HDD alsnog (gewoon) in FAT32 mode formatteer ?

 

Hoop vraagjes, maar geen zin om elke keer 1 of 2TB te moeten overpompen over een netwerk heen. Nu zou ik hdd-eruit, naar pc lopen en hdd-erin, dmv een SATA-connector-box.

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: MACKerMD
De USB-sticks 'moeten' FAT32 geformateert worden en de (externe)-HDD -moet- Journaled geformatteert worden.

Ik kan jouw vraag nog niet helemaal volgen.
Je gebruikt een RE-8000 waarbij de optie voor het plaatsen van een interne HDD ontbreekt.
Dus je kunt uitsluitend een externe HDD aansluiten en die moet in FAT32 geformatteerd zijn (zie bladzijde 36 van de Nederlandse handleiding) en mag niet in Journaled geformatteerd zijn.

Dus over welke HDD gaan de gestelde vragen nu?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: MACKerMD
De USB-sticks 'moeten' FAT32 geformateert worden en de (externe)-HDD -moet- Journaled geformatteert worden.

Ik kan jouw vraag nog niet helemaal volgen.
Je gebruikt een RE-8000 waarbij de optie voor het plaatsen van een interne HDD ontbreekt.
Dus je kunt uitsluitend een externe HDD aansluiten en die moet in FAT32 geformatteerd zijn (zie bladzijde 36 van de Nederlandse handleiding) en mag niet in Journaled geformatteerd zijn.

Dus over welke HDD gaan de gestelde vragen nu?

Opmerking is niet juist: usb stick moet fat32 zijn, externe disk kan gewoon journaled worden geformeteerd! Werkt bij mij prima.

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wolkje

Opmerking is niet juist: usb stick moet fat32 zijn, externe disk kan gewoon journaled worden geformeteerd! Werkt bij mij prima.

Mijn opmerking is wel juist.
Dat het bij jouw misschien werkt wil nog niet zeggen dat mijn opmerking onjuist is.
Ik heb deze opmerking niet van mezelf maar uit de handleiding van de RE-8000.
Hierbij het citaat van bladzijde 36 uit deze handleiding:

Opmerking: Een opname apparaat aangesloten via
de USB aansluiting moet FAT32 geformatteerd zijn


.... en een externe USB HDD is immers ook een opname apparaat.


MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Wolkje

Opmerking is niet juist: usb stick moet fat32 zijn, externe disk kan gewoon journaled worden geformeteerd! Werkt bij mij prima.

Mijn opmerking is wel juist.
Dat het bij jouw misschien werkt wil nog niet zeggen dat mijn opmerking onjuist is.
Ik heb deze opmerking niet van mezelf maar uit de handleiding van de RE-8000.
Hierbij het citaat van bladzijde 36 uit deze handleiding:

Opmerking: Een opname apparaat aangesloten via
de USB aansluiting moet FAT32 geformatteerd zijn


.... en een externe USB HDD is immers ook een opname apparaat.




Ok, sorry, te snel. Heb mijn hdd aangesloten via e-sata....

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Wolkje

Opmerking is niet juist: usb stick moet fat32 zijn, externe disk kan gewoon journaled worden geformeteerd! Werkt bij mij prima.

Mijn opmerking is wel juist.
Dat het bij jouw misschien werkt wil nog niet zeggen dat mijn opmerking onjuist is.
Ik heb deze opmerking niet van mezelf maar uit de handleiding van de RE-8000.
Hierbij het citaat van bladzijde 36 uit deze handleiding:

Opmerking: Een opname apparaat aangesloten via
de USB aansluiting moet FAT32 geformatteerd zijn


.... en een externe USB HDD is immers ook een opname apparaat.




Bij mij is de externe USB HDD ook Journaled en het werkt prima
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is gesteld, omdat deze EXTERN AANGESLOTEN HDD (of dat nu via E-SATA of USB is) ook direct te gebruiken dient te worden in de PC, die ook op een externe aansluiting zit.

 

Het punt was, dat IK las dat, bij gebruik van de E-SATA aansluiting op de RE-8000HD, de HDD juist -journaled- geformatteert diende te worden. Echter op mijn PC, die Windows 7 draait, kan ik geen Journaled partities uitlezen.

Hier kwam ik achter, toen ik mijn USB Stick Journaled had geformatteert en deze niet kon uitlezen in mijn PC, maar werd gesommeert deze opnieuw te formatteren.

 

Omdat in de documentatie staat dat een USB-Stick/HDD wel FAT32 kan/moet, maar over de E-SATA duidelijk staat 'moet journaled geformatteert worden' (dit ivm evt. crashen zonder alle tot-op-dat-moment-opgenomen materiaal niet kwijt te raken, wat met FAT32 wel zo zou zijn). Omdat FAT32 wat 'universeler' uit te lezen is, vroeg ik me dus af of ik daarom mijn E-SATA aangesloten HDD dan JOURNALED of alsnog gewoon in FAT32 kon formatteren.

 

Ik geloof dat mijn vraagstelling nu duidelijker is, gezien sommigen moeite hadden met de eerste opstelling.

 

Ik lees iig nu dat sommige mensen zowel via USB als E-SATA hun HDD gewoon in FAT32 hebben geformatteert en dat dit dus werkt (zonder problemen?).

 

Het gaat mij er dus voornamelijk om dat ik de HDD ook ZONDER problemen op mijn PC kan gebruiken.

 

Graag andere/meerdere ervaringen zouden welkom zijn.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...