blitzteam Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 ik heb af en toe een klein freezertje/blokjes. soms om de 20 a 30 min, soms een hele tijd niet, er zit geen regelmaat in. heeft iemand er ook last van,voordat ik aan mijn installatie ga sleutelen Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Alex1970 Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Gecodeerd of FTA kanaal? Welke zender(s)? Hoeveel signaal heb je? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Thundybirdy Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Ik heb daar ook af en toe last van, het is inderdaad eens in het half uur/drie kwartier. O.a. op Ned 1,2,3 met een CD-card en aston module. Signaal 80% en geen ber
Tonskidutch Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Origineel bericht van: Thundybirdy Ik heb daar ook af en toe last van, het is inderdaad eens in het half uur/drie kwartier. O.a. op Ned 1,2,3 met een CD-card en aston module. Signaal 80% en geen ber waarom gebruik jij een aston module? dat kan toch ook via de interne kaartlezer met scam 3.59 overigens freezers kunnen met heel veel omstandigheden te maken hebben zoals de DECT telefoon die stoort zoals de mobiel die op de vu+ ligt zoals de ijskast (slecht ontstoort) waarbij de koeling aanspringt zoals de CCcam die niet correct is geconfigureert indien je clients hebt zoals de wireless netwerken die electrosmog veroorzaken zoals... heel veel / maar ook dat de zender zelf even een hik heeft (in het dreambox subforum is er ook al grandioos veel over geschreven en dus relevant als info om eens door te lezen) ik heb er overigens geen last van. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
blitzteam Geplaatst: 21 april 2010 Auteur Geplaatst: 21 april 2010 Ik heb eens naar het signaal gekeken rtl4 69 % rtl7 69% zdf 69 l1 67 Sommige zenders op andere transsponders halen 80 %. ik gebruik een 64 cm schotel met een duo lnb voor 19+23.5 oost. Ik denk dat ik het antwoord al zelf kan geven. Ik had eerst twee losse receivers, een DB en een maxplus. Op de maxplus had ik altijd geen last van een freezertje, deze had altijd +/- 80 % signaal. Vermoedelijk is de VU+ op dit punt iets minder in prestatie ten opzichte van de maxplus. Schotel is een maatje te klein, ik denk dat ik overstap naar min 80 cm. Is deze gedachtengang juist? Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Lithion Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Heb dat probleem op mijn DM800 ook gehad. Oorzaak was gewoon de (soft)cam en niet het signaal.
blitzteam Geplaatst: 21 april 2010 Auteur Geplaatst: 21 april 2010 Softcam probleem, wat kan ik hieraan doen, heb ik gewoon via Pli eraf gehaald. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Tonskidutch Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 boven suggereerde ik al de scam3.59 of 3.57 eens te proberen het verhaal met een softcam (kaartserver-emu-client) is dat die vaak heel veel data zenden en ontvangen als je niet een en ander filtert. daar Cccam redelijk veel KAN sturen en hoe te filteren moeizamer is kun je eens de scam nemen. maar een hikje wegens te geringe schotelgrootte kan evenwel ook alleen dan is het niet elke 45 minuten identiek. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
blitzteam Geplaatst: 21 april 2010 Auteur Geplaatst: 21 april 2010 een tijd kun je er niet aan vastplakken , is verschillend, is het zo dat als ik een fta zender op heb staan en een freezertje krijg dat het verhaal van softcam niet op gaat. scam3.59 of 3.57 eens te proberen Inmiddels geinstalleerd, ga het testen. Ik neem aan dat ik gewoon mijn updates van canal via scam binnen krijg. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Tonskidutch Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 updates komen gewoon door op scam was overigens mijn eerste softcam in de dm7000 FTA betekend in die zin... niet veel want CCcam luistert ook naar je net dus als er clients zijn kunnen die ook als jij FTA kijkt storen. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
blitzteam Geplaatst: 21 april 2010 Auteur Geplaatst: 21 april 2010 boven suggereerde ik al de scam3.59 of 3.57 eens te proberen het verhaal met een softcam (kaartserver-emu-client) is dat die vaak heel veel data zenden en ontvangen als je niet een en ander filtert.daar Cccam redelijk veel KAN sturen en hoe te filteren moeizamer is kun je eens de scam nemen. ik neem aan dat dit alleen geld als je aan het sharen bent, daar doe ik niet aan. Dus gaat dit verhaal voor mij niet op. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Tonskidutch Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 als er geen f en c regel (share) is luistert de CCcam enkel en wel naar default waarden ingesteld in de CCcam.cfg dat zou op zich niks mogen / moeten storen. maar omdat je box aan LAN hangt, dus een netwerkactiviteit kent kan er wel misschien iets meewerken in dit symptoom dat je hebt met die kortstondige freezes+blokjes (telnet >netstat - a< toont wat de netwerkkaart momenteel doet) om heel exact te weten te komen wat er tijdens een bepaalde tijd gebeurd moet de CCcam gelogd worden, dus alle activiteiten van cam en kaart worden weergegeven in een logbestand of actueel in een telnet scherm. maar testen kun je altijd met de scam. en is die CCcam.prio ingesteld op enkel de seca CAID? ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
blitzteam Geplaatst: 21 april 2010 Auteur Geplaatst: 21 april 2010 ik heb de Vu+ ff van de Lan afgekoppeld en ga vandaag ff testen Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
blitzteam Geplaatst: 22 april 2010 Auteur Geplaatst: 22 april 2010 is die CCcam.prio ingesteld op enkel de seca CAID? waar kan ik dit terugvinden,bij Pli Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Tonskidutch Geplaatst: 22 april 2010 Geplaatst: 22 april 2010 normaal staan de hulpbestanden in etc dus /etc/CCcam.prio #CAID PRIO FILE : /var/etc/CCcam.prio P: 0100:00006a met 2.1.4 kun je ook nog zender SID's toevoegen. daar staat in het dreambox forum een en ander over. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen