Ga naar inhoud


[Nokia] Nokia valt uit


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een probleem ik heb mijn Nokia9500 omgebouwd nu valt de cam naar ongeveer 2 uur kijken uit. Lijkt wel of die te warm wordt als ik hem namelijk naar een tijdje weer aanzet herkent de nokia hem weer, kan dit aan het solderen liggen of moet ik soms een koeler plaatsen? zoja wat voor een koeler(welke voltage en waar moet ik hem plaatsen heeft iemand een afbeelding?)

 

PS. metalen kapjes zijn reeds van cam verwijdert

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


het kan inderdaad aan de warmte liggen (helemaal nu met deze tropische temperaturen). De Amon 2.1 en 2.2 hebben een bekend warmte probleem. Je zou het blikken omhulsel van de cam verwijderen om te kijken of hij het dan blijft doen of inderdaad een CPU-cooler plaatsen. Check deze URL effe voor alle details.

 

mzl,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

1

haal het kapje van de cam er af en wrik even de 27c(sf)512 in het voetje beetje omhoog en omlaag (wel voorzichting doen) misschien helpt dat.

 

2

om de 9500 algemeen kouder te krijgen heb ik op de oorspronkelijke 4 voeten met seconde lijm vier nieuwe voeten van 3 cm hoog gelijmd. hij staat dus nu hoger en dat scheelt bij mij minstens 10 graden in het machien ! De onderkant die ook behoorlijk warm wordt kan nu beter zijn warmte afstralen.

die rubber voeten kun je overal krijgen.

 

3

als er 2.1 of 2.2 inzit zet er dan 4.1 in: de cam wordt dan inderdaad minder warm.

 

Onno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zijn dat er ergens een slechte soldeerverbinding zit. Als de cam dan warm wordt heb je daar dan een slecht contakt,dus mischien is het zinvol om alle soldeerverbindingen in je voetje even na te lopen.

LG 77G1 RLA oled tv, Gigablue UHD QUAD 4K
Mut@nt HD51, ZgemmaH2H, Dreambox7025+, dreambox7020,VU+duo

Triax 88cm met 4 twin lnb's, Echostar 1mtr draaibaar,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...