Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is Mpeg2 met H.264 nu hetzelfde als Mpeg4 ontvangst? Oftewel, kan ik met deze box de Mpeg4 HD uitzendingen op ExpressAM1(40 graden)ontvangen, of heb ik daar een box als de SAB Ultimate met Mpeg4 ondersteuning voor nodig?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Geplaatst:

Met deze kun je gewoon mpeg4 ontvangen hoor dat kan met iedere hd decoder volgens mij.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

mijn dream 600 heeft een uitgang waar ik via mijn marmitek zender draadloos kan verzenden naar andere TV's. Ik zie dat niet op de 800. Kan dit wel?

Geplaatst:
Origineel bericht van: jernst
Is Mpeg2 met H.264 nu hetzelfde als Mpeg4 ontvangst? Oftewel, kan ik met deze box de Mpeg4 HD uitzendingen op ExpressAM1(40 graden)ontvangen, of heb ik daar een box als de SAB Ultimate met Mpeg4 ondersteuning voor nodig?

De bekende spraakverwarring...

mpeg2 heeft niets met mpeg4 te maken. Mpeg4 heeft wel met h264 te maken.

Mpeg4 is een hele verzameling van (ik geloof intussen al meer dan 20 stuks) standaarden, waarvan de VC (video codec) er één is, dit is de codec die door divx e.d. gebruikt wordt. Een andere mpeg4-standaard is de AVC (advanced video codec), deze is ook wel bekend als h264. Dit is de "mpeg4" die gebruikt wordt bij DVB-S (satelliet-tv). En dit is ook de "mpeg4" die de dm800 ondersteunt. Als een zender uitzendt in "mpeg4" dan is dat feitelijk h264 en kun je het kijken met je dm800. Het enige wat de dm800 niet kan, is de mpeg4-vc weergeven, dus je "eigen" filmpjes met divx gemaakt (of gedownload, grotere kans...). Persoonlijk vind ik dat eigenlijk niet zo'n gemis.

Dus... als je het over mpeg4 hebt, altijd even erbij melden welke mpeg4-standaard (c.q. er even bij vragen).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: jernst
mijn dream 600 heeft een uitgang waar ik via mijn marmitek zender draadloos kan verzenden naar andere TV's. Ik zie dat niet op de 800. Kan dit wel?

Wat heeft dat hiermee te maken?

Volgens mij werken die doosjes op de scart uitgang, de dm800 heeft die toch ook?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Op zich niet zo veel,lijkt het, maar beide opties zijn een absolute voorwaarde om de Dream 800 wel of niet aan te schaffen voor mij. Ik wil en HD en het signaal naar boven doorzenden (echter geen HD heb ik begrepen). Dank voor je duidelijke uitleg Erik!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen