Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

MCafee gebruikers opgelet, Mcafee update 5958 die vanmiddag is vrijgegeven bevat een fout die het bestand svchost.exe verwijder of in quarantaine plaatst.

Meer info is te vinden bij tweakers

Geplaatst:
Origineel bericht van: borsjea
MCafee gebruikers opgelet, Mcafee update 5958 die vanmiddag is vrijgegeven bevat een fout die het bestand svchost.exe verwijder of in quarantaine plaatst.

Uiteraard ook bij McAfee zelf en staat op teletekst.
.

Blij dat ik de gratis AVG heb?!

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:
Origineel bericht van: Poetsdoekje

Origineel bericht van: Nederlands Dagblad
AVG vreest claims na fout in antivirus-update

DEN HAAG - Softwarebedrijven worden platgebeld door computerbezitters die hun pc’s niet meer kunnen gebruiken omdat ze een fout antivirusprogramma hebben gedownload. De verstuurder van de foute update, AVG,bla bla bla

Blijkt dus dat elk software bedrijf fout kan maken. sleephappy.gif
Geplaatst:
Citaat:
Het zou gaan om de zakelijke virusscanner van McAfee,

las ik net,
pfffffff

toch maar even de automatische update uitschakelen tot je zekerheid hebt vandaag of morgen.
ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Er is een fix voor als je er last van hebt:

McAfee has developed a SuperDAT remediation Tool to restore the svchost.exe file on affected systems.

Q: What does the SuperDAT Remediation Tool Do?

A: The tool suppresses the driver causing the false positive by applying an Extra.dat file in c:\program files\commonfiles\mcafee\engine folder. It then restores the svchost.exe by looking first in %SYSTEM_DIR%\dllcache\svchost.exe, if not present it will attempt a restore from %WINDOWS%\servicepackfiles\i386\svchost.exe, if not present it will attempt a restore from quarantine. After the tool is run, the machine needs to be rebooted.

Recommended Recovery SuperDAT Procedure

1. From a machine that has Internet access, locate and download the Recovery SuperDAT at http://download.nai.com/products/mcafee-avert/tools/SDAT5958_EM.exe and save it to portable media.

2. Take the portable media to each affected machine and run the tool. If you are not able to run the tool on the affected machine, boot in safe mode

3. Execute the Recovery SuperDAT tool

4. Reboot in normal mode

5. Use the product update to update to 5959

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

.

Ben ik blij dat ik een Apple heb wink
Geplaatst:
Origineel bericht van: APPLE

.

Ach daar kun je door een "foutje" in het os zomaar een account kwijtraken met alle data....

Ieder huisje heeft zijn kruisje....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

AVg had hetzelfde een jaar geleden, achteraf een simpele fix voor mensen die een beetje met P.C.'s om kunnen gaan, maar klote voor de huis-tuin en keuken gebruiken... Danwel weer goed voor al die kleine pc bedrijfjes naast de lokale supermarkt.

Maar ja, natuurlijk amateuristisch van McAffee al kan dit natuurlijk wel eens een keer gebeuren. Niet echt iets waar in mij druk over maak sinds ik Avast en Microsoft Essentials gebruik. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Ik heb hier in ieder geval geen problemen er is vanmorgen een update gekomen van McAfee.

Alles draait op mijn Win7 computer uitstekend.

Geplaatst:

Win 7 was dan ook niet getroffen....

Geplaatst:

/OT:
He da's toevallig, ik ook, verbruik er 5 per week: 3 grennies en 2 jona gold, soms zit er een wormpje in, maar zijn nog niet getroffen door een virus.
Verder vind ik het wel jammer dat mijn fruitschaal niet iedere week automatisch geupdate wordt.. ik moet iedere keer naar de supermarkt voor nieuwe Apples

Geplaatst:
Origineel bericht van: raas

OT:
He da's toevallig, ik ook, verbruik er 5 per week: 3 grennies en 2 jona gold, soms zit er een wormpje in, maar zijn nog niet getroffen door een virus.
Verder vind ik het wel jammer dat mijn fruitschaal niet iedere week automatisch geupdate wordt.. ik moet iedere keer naar de supermarkt voor nieuwe Apples

Weet toch zeker dat je meer Windows dan Apples in je huis hebt wink

/OT

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

simpelste oplossing vond ik:

- goede SVCHOST op USB zetten

- probleem-pc in veilige modus opstarten

- naar de DOS prompt

- copy USB\svchost.exe c:\windows\system32\*.*

- exit

- computer opnieuw opstarten, klaar

Dit werkt als een speer.

USB moet de stations letter zijn.

Suc6

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjattuh

Weet toch zeker dat je meer Windows dan Apples in je huis hebt wink

da's een ding dat zeker is.
hoewel ik osx86 en hackintosh wel eens een keer wil gaan proberen.
(apple os op standaard pc hardware draaien)
heb alleen de tijd nog niet gevonden.
sathobby is te leuk om er nog wat anders bij te zoeken :D

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen