Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Ben er klaar mee...


RvdV

Aanbevolen berichten


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb net een prettig gesprek gehad met iemand van Rebox. De skipbug is daar maar al te bekend en is NIET gerelateerd aan het type harddisk dat wordt gebruikt. De oorzaak is inmiddels bekend, maar de oplossing is nog niet naar tevredenheid (teveel CPU belasting).

 

Men is dus aan het werken aan een oplossing, maar die is er niet op heel korte termijn. Overigens wordt er gevraagd om bij problemen via de mail feedback te verzorgen en er niet niets mee te doen. Deze of volgende week komt er weer een update (maar die lost dus nog niet niet de skipbug op)...

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
'service fout' meldingen, 'gecodeerde zender meldingen word ik ook wel simpel van even als het probleem om reclame,s door te spoelen dat gaat gewoon niet. want dan hapert en schokt de hele boel of het beeld blijft stil staan een ramp.


Jammer dat zo veel mensen problemen hebben, ikzelf heb ze amper. Misschien eens in de 2 a 3 weken een vastloper die een harde reset vereist. Verder (gelukkig) niets (knock on wood).

Ik gebruik de fast forward nooit. Om reclames te skippen gebruik ik de 30 seconden skip, dat werkt behoorlijk goed en heb zeer zelden last dat de 9000 weer naar een eerder punt in de opname gaat (ook hier weer knock on wood). Misschien is dat een beter alternatief dan de FF functie?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik heb nog de 97 software versie en laat die er lekker opstaan, totdat er een echte verbetering in de software komt.

De CDS kaart heb ik nu in het onderste en de TVV kaart in de bovenste kaartlezer. Dit werkt perfect!

Met opgenomen programma;s die geceodeerd blijven staan op de HDD, heb ik geen last meer.

Alleen het vooruitzetten met de indicator werkt nog niet goed, maar daar zal wel eens een oplossing voor komen.

Verder ben ik tevreden over de Rebox.

Ik heb ook nog een Echostar 5020 staan, en daar waren ook heel wat software updates voor nodig om het apparaat perfcet te laten draaien.

Dus ik denk, nog even geduld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rvdv
Heb net een prettig gesprek gehad met iemand van Rebox. De skipbug is daar maar al te bekend en is NIET gerelateerd aan het type harddisk dat wordt gebruikt. De oorzaak is inmiddels bekend, maar de oplossing is nog niet naar tevredenheid (teveel CPU belasting).

Men is dus aan het werken aan een oplossing, maar die is er niet op heel korte termijn. Overigens wordt er gevraagd om bij problemen via de mail feedback te verzorgen en er niet niets mee te doen. Deze of volgende week komt er weer een update (maar die lost dus nog niet niet de skipbug op)...


D'r wordt behoorlijk geklaagd, dus ik denk niet dat er niets mee wordt gedaan. Wijs ze eens op dit forum (en diverse anderen waar je soortgelijke klachten tegenkomt). Verder ben ik normaliter erg geduldig, maar als dat kreng dat Rebox op de markt zet niet eens in staat is om 1 van de meest elementaire functies (PVR) goed te doen... Er is weer een opname mislukt bij mij, wederom omdat de tuner gewoon de opname niet (goed) wegschrijft naar de harddisk. Om gek van te worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: User001
.... dus ik denk niet dat er niets mee wordt gedaan. Wijs ze eens op dit forum (en diverse anderen waar je soortgelijke klachten tegenkomt).

We hoeven Rebox niet naar dit forum te verwijzen want ze lezen de reactie op dit forum wel en zijn op de hoogte van de klachten.
Het is alleen zo dat er maar een klein gedeelte van alle RE-8000 / 9000 gebruikers klaagt en het gros geen of nauwelijks problemen ondervindt.
Zelf neem ik ook elke dag een of meerdere programma`s op maar heb met het opnemen nog nooit problemen ondervonden.
Rebox is wel degelijk bezig om de problemen aan te pakken maar is ook weer niet in staat om met al teveel mankracht hieraan te werken want het is geen Wereldconcern met 100erden medewerkers.
Dus een beetje geduld uitoefenen is ook wel op zijn plaats.
Nu weet ik ook wel dat de een meer geduld heeft dan de ander en dat iedereen wel vind dat het nu welletjes is geweest maar ik heb wel het vertrouwen dat het uiteindelijk goed komt.
In principe is de RE-x000 een prima ontvanger.
.... en NEE ik heb geen aandelen in Rebox en ben geen medewerker van Rebox.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Tja, ik denk dat ik toch echt wel kritisch ben.

In het begin had ik veel last van gecodeerd opgenomen programma's, bericht: geen signaal Tuner 1, PVR die niet werkte, e.d.

Nu heb ik eigenlijk als enig probleem nog maar, de tijdindicator bij opgenomen programma's.

Als er collega forumleden zijn die wel veel problemen hebben, bij software hoger van V97, raad ik ze aan om terug naar de dealer te gaan, want dan is er echt wat aan de hand bij jouw tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, op de keper beschouwd valt het allemaal wel mee.

Ook ik heb met opnamen eigenlijk nooit problemen.

Soms loopt de zaak wel vast, maar dat had de Topfield ook wel.

En daar vernam je zelden dat een bug bekend was.

Ben benieuwd hoe mijn nieuwe Dream 8000HD zich gedraagt, die schijnt zo'n beetje het beste beeld van allemaal te hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: User001
D'r wordt behoorlijk geklaagd, dus ik denk niet dat er niets mee wordt gedaan. Wijs ze eens op dit forum (en diverse anderen waar je soortgelijke klachten tegenkomt). Verder ben ik normaliter erg geduldig, maar als dat kreng dat Rebox op de markt zet niet eens in staat is om 1 van de meest elementaire functies (PVR) goed te doen... Er is weer een opname mislukt bij mij, wederom omdat de tuner gewoon de opname niet (goed) wegschrijft naar de harddisk. Om gek van te worden.


Sinds ik me Harddiksk gewisseld hebt voor een Western Digital Green caviar in me rebox9000 heb ik een prima pvr aan me rebox9000 [ik zou zo weer een rebox kopen, samen met een Western Digital]

Als jou was, en je kan 70 a 80 euro missen, zou ik ook een WD Green kopen en de gok nemen !
(De mijne doet het nu al 29 dagen met de WD green HDD perfect)

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: User001
D'r wordt behoorlijk geklaagd, dus ik denk niet dat er niets mee wordt gedaan. Wijs ze eens op dit forum (en diverse anderen waar je soortgelijke klachten tegenkomt). Verder ben ik normaliter erg geduldig, maar als dat kreng dat Rebox op de markt zet niet eens in staat is om 1 van de meest elementaire functies (PVR) goed te doen... Er is weer een opname mislukt bij mij, wederom omdat de tuner gewoon de opname niet (goed) wegschrijft naar de harddisk. Om gek van te worden.


Sinds ik me Harddiksk gewisseld hebt voor een Western Digital Green caviar in me rebox9000 heb ik een prima pvr aan me rebox9000 [ik zou zo weer een rebox kopen, samen met een Western Digital]

Als jou was, en je kan 70 a 80 euro missen, zou ik ook een WD Green kopen en de gok nemen !
(De mijne doet het nu al 29 dagen met de WD green HDD perfect)


Staat die van jou op automatische timeshift? Bij mij levert dat vastlopers op, ondanks de zegeningen van mijn Caviar Green 1Tb.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Ja me timeschift staat weer gewoon aan!
Merkwaardig, dat hij bij jou nog steeds gewoon blijft vastlopen.

(Maar wat doet de Aston 1.07 in jou handtekening eigenlijk?)



Je hebt gelijk, die Aston moet eruit. Die is nog van mijn oude trouwe Topfield.
De mensen van Rebox geven toe dat er nog steeds een vastloop bug is en die is moeilijk te bestrijden.
Mij werd verzekerd dat het opgelost gaat worden. Ondertussen staat mijn timeshift niet op automatisch, want dat leidt tot ergernis in de familie.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Origineel bericht van: David1980
Ja me timeschift staat weer gewoon aan!
Merkwaardig, dat hij bij jou nog steeds gewoon blijft vastlopen.

(Maar wat doet de Aston 1.07 in jou handtekening eigenlijk?)



Je hebt gelijk, die Aston moet eruit. Die is nog van mijn oude trouwe Topfield.
De mensen van Rebox geven toe dat er nog steeds een vastloop bug is en die is moeilijk te bestrijden.
Mij werd verzekerd dat het opgelost gaat worden. Ondertussen staat mijn timeshift niet op automatisch, want dat leidt tot ergernis in de familie.

Ik had even als testje een originele CD Cam gebruikt voor mijn TVV kaart. Dus een CD kaart in de interne kaartlezer en de TVV variant in de CAM. Dit omdat ik nog wel eens last heb van gecodeerde zender. Dit ging bij mij ook niet goed, het gebruik van beide interne kaartsloten gaat in elk geval beter, dus ik vraag me af of de Aston of CD CAM's lekker werken in Rebox als je ook de interne sleuf gebruikt.....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...