Jürgen Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Origineel bericht van: Donkeyman Je hebt gelijk, die Aston moet eruit. Die is nog van mijn oude trouwe Topfield... Ik zou de Aston 1.07 nog niet weg doen want het kan nog wel eens handig zijn als je een kaartupdate hebt gemist. Enige tijd geleden is mij dit ook overkomen en ik kreeg via de interne kaartlezer geen update binnen. Gelukkig had ik de Aston 1.07 bij me want daarmee kreeg ik wel de kaartupdate binnen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
User001 Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Citaat: Sinds ik me Harddiksk gewisseld hebt voor een Western Digital Green caviar in me rebox9000 heb ik een prima pvr aan me rebox9000 [ik zou zo weer een rebox kopen, samen met een Western Digital] Als jou was, en je kan 70 a 80 euro missen, zou ik ook een WD Green kopen en de gok nemen ! (De mijne doet het nu al 29 dagen met de WD green HDD perfect) Ik waardeer je tip, maar ik neem de gok niet meer. Ik heb een VU+ besteld, want mijn geduld is gewoon op. De 9000 is al een halfjaar op de markt en de problemen zijn nog steeds grootschalig aanwezig. Ik heb geen zin meer om betatester te spelen voor een fabrikant die een tuner blijkbaar zonder 'm fatsoenlijk te testen maar gewoon op de markt zet. Ik ken overigens ook al dealers die deze box niet meer verkopen. Ze willen hun klanten de Rebox gewoon niet aandoen.
RVP Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Origineel bericht van: radio man Ben benieuwd hoe mijn nieuwe Dream 8000HD zich gedraagt, die schijnt zo'n beetje het beste beeld van allemaal te hebben. Jaja, DM staat bekend om zijn mogelijkheden en ZEKER niet om zijn "beste beeld".
sathopper Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Origineel bericht van: User001 Ik waardeer je tip, maar ik neem de gok niet meer. Ik heb een VU+ besteld, want mijn geduld is gewoon op. Jammer dat je niet eerst de Tips probeert (andere HD en/of koeling). Inmiddels is ver V1.08.16 voor de ATEVIO en OCTAGON uit met zeer veel aanpassingen/verbeteringen. Deze versie zit er inmiddels in bij mij en werkt prima. Ik neem aan dat Rebox ook snel met deze firmware komt. REBOX maak de mensen blij en deactiveer de PLUGIN functie niet!!! Ik was zeer ontevreden maar nu begin ik er weer plezier in te krijgen. Zeker de Plugins is een leuke bezigheid. Hier de beschrijving van de nieuwe versie helaas in het Duits: { Fehler fix : } ___________________________________________________________________________________________ - Aufängen/Absturz im Wiedergabe/Playlist bei Ordner/Files löschen fix. - Lokal Einstellungen & Sommer Zeit fehler nach Werkseinstellung fix. - Unicable fehler fix. (Standby) - DVB Untertitel fehler fix. bei HD Sendern mit DVB Untertitel - Bei Plugin(s) Autostart - USB Erkennungs problem fix. - Aufhängen/Absturz beim kopieren TS Video files fix. - Network Drive fehler fix. bei freigegebenen Ordnern mit Lerrzeichen - FDU Database verlust bei neustart fix. - Aufhängen/Absturz bei Mp3 Widergabe bei Nutzung WI-Fi (W-LAN) WPAPSK Modus fix. - Kein Zeit aktualisierung fehler im Timer Setting menu fix. - SF1008 - Single Tuner Modell : 2 Ch. (selber TP) Aufnahme über Timer + EPG fix. - Êrkennung files aus Datentransfer Menu fehler fix. { Neue Funktionen : } ____________________________________________________________________________________________ - Wi-Fi (W-LAN) Erweitert : SSID Suche (scan) - Einblendung : (Auto setup when re-plug/link) - MKV H264 1080p FULL HD files support eingebaut --> Meiste MKV files sollten abspielbar sein. spezifische fehler bitte reporten ! - Blockade Meldung bei Netzwerk entfernen verbessert (Bei Network drive) - TS Aufnahmen & Dekodierung speed erhöht (bei HD Aufnahmen & Dekodierung PayTv) - Bei Nutzung eigener Schrfirtart, schriftgrösse einstellbar : -5 ~ +5 --> Menu - Konfiguration - Spracheinstellungen : Nutzer Schriftart --> Vorher /var/font Ordner erstellen und schriftarten kopieren --> Menu - Konfiguration - Spracheinstellungen : Nutzer Schriftart wählen --> Schriftart Sprache : Alle --> User Font Size Correction : -5 ~ +5 - Delete Stored position (Löschen gespeicherter User Einstellung : Systemdaten speichern) --> Menu - Installation - System Wiederherstellen : Delete stored position - Mgcamd Verbesserung - Skipzeit (TrickMode) Min. eingebaut --> Menu - Konfiguration - Aufnahme Option - Skipzeit : 10 Sek., 30 Sek., 1 Min., 2 Min., 4 Min. { Modifikationen : } ____________________________________________________________________________________________ - OSD Sprache Ungarn update - OSD Text Russisch korrektur - SF1008 - Single Tuner Modell : --> Menu - Konfiguration - sonstige Einstellungen - Front Display scroll : aus,immer,einmal aktiviert - PTI Plugin Struktur geändert. Siehe neue PTI Plugin Dokument
User001 Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Origineel bericht van: sathopper Origineel bericht van: User001 Ik waardeer je tip, maar ik neem de gok niet meer. Ik heb een VU+ besteld, want mijn geduld is gewoon op. Jammer dat je niet eerst de Tips probeert (andere HD en/of koeling). Inmiddels is ver V1.08.16 voor de ATEVIO en OCTAGON uit met zeer veel aanpassingen/verbeteringen. Deze versie zit er inmiddels in bij mij en werkt prima. Ik neem aan dat Rebox ook snel met deze firmware komt. REBOX maak de mensen blij en deactiveer de PLUGIN functie niet!!! Ik was juist eerder nog redelijk tevreden. Met veel van die bugs kan ik tot op zekere hoogte leven, in zoverre dat (als er een oplossing aan zit te komen) een sporadische vastloper mij niet boeit (alleen vervelend dat de Rebox de EPG niet opslaat, maar soit). Idem voor diverse andere bugs. Maar in plaats van dat er minder bugs in komen, lijkt eea alleen maar erger te worden. 'Geen signaal tuner 1' & 'service fout' meldingen zijn bij mij van redelijk recente datum, evenals de totale onmogelijkheid van de box om fatsoenlijk op te nemen. Met name dat laatste vind ik bijzonder kwalijk. Wat heb ik aan een PVR die weigert op te nemen? En daarnaast vind ik het onbegrijpelijk dat de box blijkbaar een specifieke harddisk nodig heeft om acceptabel te presteren. Daarnaast begint het ook allemaal te lang te duren. Het is gewoon niet zo handig geweest van Rebox om een box op de markt te zetten die slecht is getest. Bugs, prima, dat hoort er bij, er worden fouten gemaakt, shit happens. Maar als je ruim zes maanden na de introductie van een box bepaalde elementaire zaken nog niet op orde hebt, dan moet je je toch achter de oren gaan krabben. Ik ben niet vies van een beetje hobbyen met boxen dus ook op dat punt ben ik de moeilijkste niet. Maar ook het hobbymatige valt momenteel een beetje tegen (Enigma2 voor de Rebox is ook nog niet OK), dus dat is een extra reden om naar VU+ te gaan. Rebox kan uiteraard niets doen aan de matige ondersteuning vanuit de community, maar dat is wel jammer ;-).
MACKerMD Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Misschien toch een goed idee als jij een sticky topic aanmaakt HOE je -zonder problemen- en stap-voor-stap van REBOX naar OCTAGON + Enigma en bijv. CCCAM kan gaan, -MET- een stap-voor-stap'pen plan om evt terug te keren naar REBOX. Geeft jouw box nu ook in het display aan dat ie een Octagon is, bijv. of blijft dat een REBOX-splashscreen? Ben reuze benieuwd .. en ook naar de .16 .. MKV support fijn, maar mijn meeste MKV's zijn 4.6 Gb, en dat kan FAT32 nou NET effe niet aan.. da's enige balen. ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
MACKerMD Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 @sathopper .. zou jij een stap-voor-stap'pen plan kunnen maken (sticky) hoe je van REBOX naar OCTAGON gaat, zonder risicos ? Er zit (ook bij mij) nogal wat 'angst' om dit 'zomaar' te doen. Ik heb wel wat topics al gelezen maar een 'veilige stappenplan' nog niet gevonden. Wil ook graag spelen met die nieuwe firmware, plugins, etc. voorbeeld van 'vragen' : - hou je de splashscreen van REBOX of wordt dat OCTAGON ? - hoe blijven de menu-kleuren en opties in vergelijking met de REBOX? - 'moet' er een INTERNE hdd gebruikt worden voor de plugins, of kan er ook met externe opslag gewerkt worden hiervoor? Ben er (nog) niet klaar mee.. ben op zich best tevreden met me ReBOX'je, nu nog de opties om er 'veilig' mee te kunnen rommelen. (ok, ik zie nu dat me vorige berichtje ALSNOG is doorgekomen terwijl ik 'm opnieuw zat te typen...) ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
sathopper Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 @sathopper .. zou jij een stap-voor-stap'pen plan kunnen maken (sticky) hoe je van REBOX naar OCTAGON gaat, zonder risicos ? Er zit (ook bij mij) nogal wat 'angst' om dit 'zomaar' te doen. Je hoeft geen angst hiervoor te hebben met de AAF recovery tool is het zeer makkelijk en kun je altijd weer terug naar de originele firmware. Je hebt echter een RS232 kabel (nul-modem-kabel) nodig die heeft niet iedereen op de plank. Als ik tijd heb zal ik het wel even uitleggen maar moeilijk is het niet. voorbeeld van 'vragen' : - hou je de splashscreen van REBOX of wordt dat OCTAGON ? Wat bedoel je met splashscreen - hoe blijven de menu-kleuren en opties in vergelijking met de REBOX? Mooier vind ik maar dat is persoonlijk zie bijgevoegde JPG. Neem je de ATEVIO versie die is uiterlijk identiek aan de Rebox. Beide versies zijn gewoon in het Nederlands in te stellen. - 'moet' er een INTERNE hdd gebruikt worden voor de plugins, of kan er ook met externe opslag gewerkt worden hiervoor? Plugins worden in het Flash geheugen opgeslagen dit is geen enkel probleem. Ben er (nog) niet klaar mee.. ben op zich best tevreden met me ReBOX'je, nu nog de opties om er 'veilig' mee te kunnen rommelen. (ok, ik zie nu dat me vorige berichtje ALSNOG is doorgekomen terwijl ik 'm opnieuw zat te typen...)
MACKerMD Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 @sathopper Dank je voor je uitleg. - Splashscreen, is het scherm op je tv dat je krijgt als je de box aanzet. Bij originele REBOX firmware is dat het grijze 4x3 scherm met het logo van REBOX in het midden. - Bij het opstarten verschijnt er ook info op je display voorop de box. (Loader 1.xx info etc) Verandert deze dan ook mee ? - (Belangeloos maar wel leuk om te weten) Werken de games die in de Octagon zou zitten nu ook ? MAW, zitten deze dan ook in de firmware meegebakken of is dat weer iets los? - Null-Modem cable, of ook wel ouderwets 'crosslink'-cable zou ik misschien nog wel ergens hebben liggen. Alleen staat mijn PC kleine 15 meter verder .. Dat wordt dan laptop werk. En een duik in de oude doos voor die kabel; of gewoon een nieuwe kopen; is meestal sneller. Ik zag ergens online wel een schemaatje hoe deze kabels precies in elkaar zitten voor 9 pins en 25 pins. Ben de URL echter kwijt, maar dat is vast wel ergens op te zoeken. Ben zelf niet zo'n soldeer-bout-fanaat/expert, vandaar dat ik vaak voor de kant-en-klaar optie kies. Ik zag aan je screenshot dat je menu instellingen inderdaad ala Octagon zijn. Dank hiervoor. ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
Jürgen Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Is dit onderwerp niet een beetje teveel Off-Topic? Misschien kun je m.b.t dit onderwerp beter een nieuw topic starten want anders gaat deze informatie verloren. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
gilera1009 Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Origineel bericht van: Jürgen Is dit onderwerp niet een beetje teveel Off-Topic? Misschien kun je m.b.t dit onderwerp beter een nieuw topic starten want anders gaat deze informatie verloren. klopt dit heetf niets meer met de topic Ben er klaar mee... temaken maar wie ben ik gr. Gert dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
sathopper Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Origineel bericht van: gilera1009 Origineel bericht van: Jürgen Is dit onderwerp niet een beetje teveel Off-Topic? Misschien kun je m.b.t dit onderwerp beter een nieuw topic starten want anders gaat deze informatie verloren. klopt dit heetf niets meer met de topic Ben er klaar mee... temaken maar wie ben ik gr. Gert Mee eens hier een nieuw Topic om mee verder te gaan:http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...n_m#Post1839303
sludge Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Ik had ook steeds met schakelen dat hij zei service fout, van alles geprobeerd maar het bleef heel hinderlijk telkens terugkomen. Het is nu eindelijk weg, ik had de positioner op diseqc staan en opgeslagen, nu heb ik dat op geen staan en werkt alles perfect. Als ik schakelde naar een andere satelliet zei hij ook steeds naar opgeslagen....Ik ben blij voor mij werkt het nu perfect. Ik heb trouwens een 4000 hd met MultyTenne groten rob DM 500hd/ DM 800HD SE, Openpli. Visiosat Bisat G4 Astra 1,2,3,Hotbird.
Gast bukkie56 Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 Origineel bericht van: sathopper Probeer eens met een ventilator of een oude computerfan koele lucht in de Rebox te blazen en kijk of de problemen dan over zijn. Ik ben misschien eigenwijs maar ik denk dat het een warmte probleem is. Alle SATA II schijven moeten gewoon prima kunnen werken en waarom de één beter schijnt te werken dan de ander heeft naar mijn mening puur met het opgenomen vermogen te maken. Een zuiniger schijf zal minder warm worden maar ik denk met een warme zomer dat ook deze door de mand gaan vallen. Ik heb er nu een week een temperatuur geregelde fan in zitten net zoals in mijn Topfield 4000 en geen enkele vastloper meer gehad! Ik had 8 jaar geleden exact dezelfde problemen met mijn Topfield. Kun je misschien een afbeelding plaatsen zodat we kunnen zien hoe je dat met die fan hebt opgelost
Caesarion Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 Hallo Bukkie56, De foto's staan in deze thread. De vastloop problemen zijn ook bij mij verdwenen nadat ik de fan geplaats heb. -- Samen komen we er wel. --2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62Clone+
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen