Ga naar inhoud

[DM7025+] Twin receiver, geschikt om zowel S als C te ontvangen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik zie in de specificaties dat DM7025+ o.a. Twin receiver (2x DVB-S) met uitwisselbare (DVB-S/C/T)tuners en 2x Smartcard-Reader ondersteunt.

Momenteel gebruik ik 2 afzonderlijke decoder-ontvangers, één voor Ziggo (cable) en één voor Canal Digitaal (satellite).

Het zou fantastisch zijn als ik zowel Ziggo als Canal Digitaal via DM7025+ kan ontvangen,

waardoor het mogelijk is om bijvoorbeeld van Nederland 1 op Ziggo (kabel) naar Film 1 op Canal Digital (satelliet) te zappen.

Is het überhaupt wel mogelijk?

En zo ja, heeft iemand hier ervaringen mee?

Geplaatst:

Het werkt als een zonnetje.

Ik heb nu 2 DVB-C tuners, maar heb een tijdje een S en een C erin gehad.

Het nadeel is dat je dan eigenlijk 2 single tuners in 1 apparaat hebt; dus je kunt maar op 1 transponder per type afstemmen.

Het grote voordeel is dat je een superapparaat hebt voor een goede prijs (E369 oid, is toch E150 minder dan 3 jaar geleden.)

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Geplaatst:

yep, is gewoon eenvoudig je kan er een DVB-S en een DVB-C erin douwen en dan een CD en Ziggo card ingleuven en je hebt beeld.

2 x Gigablue UHD Bigsat

28e,23e,19e,13e

Geplaatst:
Origineel bericht van: BushWhacker

Het nadeel is dat je dan eigenlijk 2 single tuners in 1 apparaat hebt; dus je kunt maar op 1 transponder per type afstemmen.
Het grote voordeel is dat je een superapparaat hebt voor een goede prijs (E369 oid, is toch E150 minder dan 3 jaar geleden.)

Hoe bedoel je met het nadeel: "dus je kunt maar op 1 transponder per type afstemmen" ?

Stel, ik heb 1 C-tuner en 1 S-tuner in mijn DM7025+, vervolgens douw ik Ziggo en CD smartcard in de cardslot.
Kan ik dan simpelweg van Nederland 1 op Ziggo meteen zappen naar Film 1 op Canal Digitaal, zonder gedoe?
Geplaatst:

Ja dit kan zonder gedoe (heb je wel een abbo bij canal digitaal nodig)

Als je Nederland 1 bij ziggo opneemt kun je niet alle andere zenders van ziggo bekijken alleen de zenders nog die op die freq zitten, op de satelliet kun je wel gewoon verder kijken, dit geld ook anders om.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Geplaatst:
Origineel bericht van: pinotje
Origineel bericht van: BushWhacker

Hoe bedoel je met het nadeel: "dus je kunt maar op 1 transponder per type afstemmen" ?

Stel, ik heb 1 C-tuner en 1 S-tuner in mijn DM7025+, vervolgens douw ik Ziggo en CD smartcard in de cardslot.
Kan ik dan simpelweg van Nederland 1 op Ziggo meteen zappen naar Film 1 op Canal Digitaal, zonder gedoe?

wat ze hiermee berdoelen met "nadeel" is je kunt als je een Harddisk erin hebt en je bent op Film1(kabel) iets aan het opnemen dan kan je bv. niet op Misdaadnet kijken, daarvoor moet je de 8000 nemen.....
daar kan je meerdere tunersd erin zetten.

2 x Gigablue UHD Bigsat

28e,23e,19e,13e

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen