Ga naar inhoud


Opnames zijn zeer slecht (eigenlijk waardeloods)


naze1975

Aanbevolen berichten

Zeer gewaardeerde mede hobbiers,

 

 

Ik heb hier 2 ipboxen 9000 staan die doormiddel van cardsharen aan elkaar gekoppeld zijn, tevens maken ze bijde gebruik van de hardeschijf van 1 van de boxen (waar de cd kaart in zit), dit heb ik gekoppeld via de pgi 0,6 image, met het aanpassen van het pgi.conf bestand.

 

Als de bovenste box iets heeft opgenomen (zonder harde schijf), en ik speel het af op 1 van de 2 boxen dan heb ik ontiegelijk last van schokende beelden, 10 seconde opnamen in 1 sec. afspelen, alles blokkerig en dan 3 minuten verder springen. daarintegen,als ik een opnamen van de andere box boven bekijk is er niets aan de hand.

 

Het netwerk bestaat uit een giga ethernet switches en router dus mijn inziens kan de snelheid niet het probleem zijn, de ipboxen zitten samen op dezelfde switch aangesloten.

 

Heeft iemand hier een oplossing voor?

 

MvG Robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
Origineel bericht van: naze1975
Zeer gewaardeerde mede hobbiers,
Het netwerk bestaat uit een giga ethernet switches en router dus mijn inziens kan de snelheid niet het probleem zijn, de ipboxen zitten samen op dezelfde switch aangesloten.


Die ip boxen hebben maar een 100 mbit ethernet aansluiting, en die 100 mbit haal je van zijn lang zal zijn leven niet. Dit is denk ik je probleem, die box die de harddisk aan boord heeft krijgt die data niet op tijd binnen.
Origineel bericht van: naze1975

Heeft iemand hier een oplossing voor?

In beide boxen een harddisk zetten en opnames achteraf kopieren, of testen met een centrale server om te kijken of dat wel werkt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een soortgelijke configuratie draaien en heb deze problemen niet.

 

Heb je goede kabels?

 

Kan je in de switch kijken? (Manageable?)

 

De video stream is ongeveer 4mbit dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk eerder aan fouten op je netwerkinterfaces.

 

Houd er overigens rekening mee dat de interface in de ontvanger nooit 100mbit zal halen. Dit is puur een kwestie van hardware die niet zwaar genoeg is om dt te kunnen verwerken. Overigens is dat een 'probleem' dat bij vrijwel elk merk ontvanger voorkomt.

 

Gr,

 

Baz

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog eens gekeken, Ondertussen is de router overleden (Netgear WNR854T), de switches zijn de netgear GS605 en volgens mij niet te beheren.

 

Ik heb wel al gezien dat ik wel 2 sd kanalen kan opnemen vanaf boven, maar dat het met HD fout gaat, daarentegen met HD afspelen is er weer geen probleem.

 

Dus voorlopig neem ik maar sd op vanaf boven.

 

Groet Robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...