Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Topfield TF7710HD PVR geen geluid


wijhe

Aanbevolen berichten


Druk eens op het geluidsknopje?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Philip J

Lang geleden dat ik weer eens van het forum gebruik moet maken. Sinds vanmiddag ineens geen geluid meer, zonder enige handeling, nou ja, ik zette de Topfield uit, na weer aanzetten geen geluid.

Op alle kanalen niet, niet via de versterker, ook niet direct via de TV, alle kabels gecontroleerd. Kaartje verwisseld met de sat tuner van mijn dochter, die wel geluid op haar kamer heeft. Ook dit werkt niet.

Zelf denk ik dan, iets kapot. Of heeft iemand deze ervaring ook gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja eens even graven in mijn geheugen, zit de hdmi connector of scart er goed in, zowel in de ontvanger als in de tv? chech dit nog eens extra of andere kabel gebruiken als het kan.

Is er iets in de instellingen veranderd?

Wellicht een fabrieksreset geven en opnieuw scannen kan helpen.

Ik ben benieuwd.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg voor de hand....

 

Staat toevallig je volume niet op 0?

 

 

Je zult niet de eerste zijn dat de kids aan de afstandsbediening hebben gezeten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Philip J

Het vreemde is, alle eerder opgenomen programma's hebben ook geen geluid, twee programma's gisteren opgenomen terwijl het geluid het toen al niet deed. Eén ervan doet bij het afspelen wel het geluid. Moet dus software matig zijn. Nog vreemder, het opgenomen programma begint zonder geluid, wanneer ik even een stukje vooruit spring, paar scenes verder is er wel geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Philip J

Heb nu fabrieksinstellingen gedaan en alle zenders weer ingeladen. Heb weer geluid!!!! Uiteraard niet op volgorde. Wanneer ik met het programma TOP Set de zenders welke ik bewaard heb weer terug zet, is het geluid weer weg. Wat doe ik fout? Is toch een backup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Philip J

Lekker, als je alles weer moet instellen en niet echt echt een kenner ben. Hij zoekt automatisch naar kanalen op Atra 3, heb een Multitenne, maar vindt niet de NL en RTL HD zenders. Diseqc heb ik bij 1.0 op 3 van 4 gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Philip J

Heb alles geprobeerd, dan doe je op een gegeven moment een harde reset, alles weg. Maar dan weer terug krijgen, heb bijna alles, behalve de HD zenders op Astra 3, zoals NL 123 en RTL 4578 en SBS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Philip J

Er staan wel zenders van Astra drie in maar niet de NL en RTL zenders.

 

Wat bedoel je met deze transponder toevoegen.

 

Ik heb een satelliet gekocht voor het beeld, verder heb ik er niet alle kennis van, wel dit met alle problemen wel iets meer is geworden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Philip J
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Philip J
Wat is het verschil tussen system Recovery en fabrieksinstelligen bij Installatie menu?

Recovery zet je instellingen terug die je eerst hebt opgeslagen(Stored) voor je factory reset.
Eigenlijk een overbodige optie omdat je altijd de zenderlijst nog moet opslaan voordat je een f-reset geeft.
Als je een zenderlijst opslaat dan neemt die ook al je instellingen over zoals diseqc enz..
En als je de zenderlijst weer terugzet dan staan je instellingen gelijk weer goed.


Dat is niet handig van mij geweest, voor ik de reset deed, heb ik de zenderlijst veiliggesteld, wel overschreven op de vorig, niet wetende dat hij alles mee nam. Goed voor de volgende back up dit nu te weten, thanks. Zie net in mijn back up mapje nog een oude back up staan welke niet is overschreven. Ga dit dadelijk direct uit proberen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Philip J

Oude zenderlijst weer geplaatst, alles doet het weer. Nu alleen nog wat HD zenders toevoegen welke toen nog niet HD waren bij CD. Wanneer dit klaar is ga ik een goede back-up maken.

 

Wat er nu gebeurd is waardoor het geluid ineens weg was is een raadsel.

 

Ieder bedankt voor de reacties, heeft mij in ieder geval weer geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...