Ga naar inhoud


Kan iemand mij eens uitleggen wat het nut van Twitter is?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ja gelukkig wel. Sommige Tweets hebben er wel een linkje in staan met een verwijzing naar een filmpie op U-tube oid.

 

Met Skype kan je wel streamen met je mobiel, lapdoos of pc.

 

Wat wel opvalt is dat er een heel groot verschil is in sms-taal, msn-taal en Twittertaal.

 

Hoe krijg je zoveel mogelijk tekst (lees: woorden, verhaal) in één Tweet (die is nl. 140 karakters net zolang als een smsje overigens)

 

Complete verkrachtingen van het woordenboek met figuren die het dan ook nog eens doen in hun dialect.

 

Een snelle Tweet als;

Ik zit een berichtje te plaatsen op het forum van sat4all.com en dat is wel leuk.

 

wordt

 

ff ber.pltsn #sat4all=lol

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Inmiddels ben ik ook een beetje 'Twitterverslaafd'. In het begin deed ik er helemaal niks mee, ik snapte het nut er niet van.

 

Maar aangezien steeds meer mensen het gaan gebruiken begint het wel erg leuk te worden! Het is weer is wat anders dan Hyves of Facebook. En wat ik zelf erg leuk vind: je komt in contact met bekende personen. smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Je bent dus duidelijk een fanatieke twitteraar..

En ja ik weet best wat je met twitter kan en hoe het werkt,

Maar het heeft voor mij geen meerwaarde.



Nee hoor, ik zit er ruim een half jaar en ik heb nog geen 20 tweets geplaatst. Mijn tweets zijn dan dan ook nauwelijks interessant maar ik heb een paar familieleden die mij volgen, vandaar. Maar ik volg ongeveer 10 twitteraars, personen en bedrijven. ik zal niet noemen wie want dan krijg je daar weer allerlei rare reacties op.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twitter ook. Vaak onzinnige dingen (als uitslagen van voetbal van mijn zoontje). Degene die me volgen vinden het schijnbaar wel leuk om te zien dat ik zaterdag ochtend om 10 uur op het veld sta. Af en toe een fotootje erbij. Daarnaast volg ik zelf wat bekenden en wat nieuwszaken. Ik vind het wel leuk om te lezen dat een bekende van mij die dag bepaalde dingen heeft gedaan. Zo blijf je wel op de hoogte zonder elkaar de hele tijd te moeten bellen. Gewoon meer een soort tijdverdrijf. Zoals anderen andere hobbies hebben doe ik "iets" met twitter. Ook volg ik zo makkelijk bv de tussenstanden van het hoofdklasse voetbal als ik er zelf niet bij kan zijn. Ook een bepaalde mening kun je ff kwijt. Of leuek dingen die te tegenkomt melden. Kortom: nuttig? Soms. Leuk: ja. Hoe meer bekenden hoe leuker.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nut zie ik er niet van in,de gehele spelling van woorden en zinnen gaat naar de knoppen,men gaat zelfs in Twitertaal komuniseren en zo de hele taal verkrachten.En kunnen er ook div.roddels hun eigen leven gaan leiden.Dus pivacy staat niet bepaald op de 1e plaats.Shitter dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Het nut zie ik er niet van in,de gehele spelling van woorden en zinnen gaat naar de knoppen,men gaat zelfs in Twitertaal komuniseren en zo de hele taal verkrachten.En kunnen er ook div.roddels hun eigen leven gaan leiden.Dus pivacy staat niet bepaald op de 1e plaats.Shitter dus.


Wel grappig dat je eigen spelling ook niet het je van het is. Komunniseren? Doe maar communiceren. wink

Twitter, je vind het geweldig, of je vind het helemaal niks!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben NU mega blij met twitter. Bij ons in het dorp loopt een leipo rond (in onderbroek of zwembroek). Er is vanmorgen iets gebeurd (mogelijk geschoten) en nu is er al twee uur lang een politie helicopter aan het rondcirkelen. Mega veel politie op straat. Basis school wordt dicht gehouden. Ik heb daar twee kids zitten. De andere zit met de oppas thuis. Ikzelf zit een uur rijden verder. Via twitter (en hyves) blijf ik een beetje op de hoogte van alles wat er speelt. Zoek bij twitter maar eens op "babberich".

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Het nut zie ik er niet van in,de gehele spelling van woorden en zinnen gaat naar de knoppen,men gaat zelfs in Twitertaal komuniseren en zo de hele taal verkrachten.En kunnen er ook div.roddels hun eigen leven gaan leiden.Dus pivacy staat niet bepaald op de 1e plaats.Shitter dus.


Wel grappig dat je eigen spelling ook niet het je van het is. Komunniseren? Doe maar communiceren. wink

/quote]

Vergeet "pivacy" en "Twiter" niet blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Het nut zie ik er niet van in,de gehele spelling van woorden en zinnen gaat naar de knoppen,men gaat zelfs in Twitertaal komuniseren en zo de hele taal verkrachten.En kunnen er ook div.roddels hun eigen leven gaan leiden.Dus pivacy staat niet bepaald op de 1e plaats.Shitter dus.


hhhhmmmmmm confused

Citaat:
Ik zie het nut er niet zo van in. De gehele spelling van woorden en zinnen gaat naar de knoppen. Men gaat zelfs in "Twittertaal" communiceren en zo de gehele taal verkrachten. Ook kunnen er diverse roddels hun eigen leven gaan leiden. Privacy staat bepaald niet op de 1e plaats. Dus "Shitter".


(Zinsopbouw, onderwerp, gezegde, voegwoorden etc. in de juiste volgorde. Ook een spatie achter de punt en komma.)

wink

In "Twittertaal";
Citaat:
gn.nut spel.wrdn zin.weg tweet verkrt.taal. rddl eig. lvn. prvacy NOT twit=shit
blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...