Amager95 Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Origineel bericht van: paardengek Origineel bericht van: Johan45 Natuurlijk, daar komen de Friezen oorspronkelijk vandaan.! Dat is dus een niet goede conclussie. Friezen hebben de oorsprong van de kustbewoners. Vanaf jutland ( denemarken, waar ik dan ook regelmatig kom ) tot en met België. Vandaar dat Fries taal veel vergelijking heeft met bijvoorbeeld Deens. Met vriendelijke groet, uit het zonnige Fryslân, Andries het Nederlands leek er ook op, als Germaanse taal. Maar door de Franse bezetting is de taal behoorlijk verfranst. Nu wordt de Nederlands taal weer verengelst, of moet ik zeggen veramerikaniseert? In het Duitsland, grenzend aan Noord-Nederland, werd vroeger ook platt-deutsch gesproken en dat leek ook meer op deze talen. Later hebben ze gekozen voor het Hoch-Deutsch. De contrasten tussen de talen worden daardoor maar groter en groter....
Gast hummiesat Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Origineel bericht van: paardengek Geen idee..... Maar zullen we als sat4all leden Merde steunen ? Dat moet je aan degene vragen die het belangrijk vinden om hier off-topic te gaan door vertellen of ze wel of niet uit Friesland komen.
DeBeek Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Mooi, Ik kom niet uit Friesland, Maar wat er ook aan de hand is dat Ome Merde de laatste tijd niet meer aanwezig is, Sterkte..
Gast SATMAN Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Ik kom wel uit friesland (fryslan) maar dan meer uit het gedeelte dat de friezen hebben ingepikt. Van 1309 tot 1504 was Stellingwerf feitelijk een onafhankelijke boerenrepubliek, de Vrije Natie der Stellingwerven,het stukje land tussen de tjonger en de linde het (stellingwerver laand (oost en weststellingwerf)) maar wens ondanks dat ome merde sterkte!
Gast Kimble Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Ik heb er een historische atlas uit de boekenkast bij gepakt uit 1904. Die begint in de 3e eeuw v.C. Daar is een stuk land aangegeven Friezen (ongeveer een dekking van 75% v/h huidige nederland) een heel klein stukje Bataven (zo groot als provincie Zuid-Holland) en de rest is Belgica (ook wel Neder-Germania genoemd). In de 9e eeuw na C. is alles na het verdrag van Meersen (870) onder de naam Oost-Frankisch Rijk. In de 10e eeuw hebben de Noormannen 75% van het huidige Nederland de naam Friesland weer terug gewonnen. Omstreeks 1600 is de geloofsovertuiging van Friesland bijna volledig van de Protestantse leer, De Calvanistische Kerk. Ook was Friesland alleen nog terug te vinden in de huidige kop van Noord-Holland. in 1524 is Friesland "verhuisd" naar het huidige gebied. In 1648 (12-jarig betaan van de Republiek van de 7 provincien) heeft op de kaart Friesland 3 gebieden genaamd, "Westergo, Oostergo en Zevenwolden" Tijdens de Bataafsche Republiek in 1798 valt Friesland in het Departement van de Eems. Van 1810-1813 tijdens het Franse Keizerrijk is een deel van Friesland de naam Departti de Frise en een ander deel (oostelijk) Departi De L'Ems Occidental. Eind 1800 is het uiteindelijk allemaal weer goedgekomen zoals in 1648 de verdeling was. Eigenlijk best wel appart die Atlas, is een familie-erfstuk en op Wikipedia is veel minder informatie te vinden, wordt dus inscannen die hap en op de mail naar de Sysop van Wikipedia. Conclusie bij deze, dat we bijna allemaal (op zuid-brabant, limburg en zeeland na) Friezen zijn geweest. Mocht dus de regering beslissen om de provincies op te heffen zoals recent in de media, zal de geschiedenis zich wel gaan herhalen. Zijn we allemaal Friezen Weet nu niet of Ome Merde hier wel zo gelukkig van wordt......
leo1949 Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Origineel bericht van: Kimble Ook was Friesland alleen nog terug te vinden in de huidige kop van Noord-Holland. in 1524 is Friesland "verhuisd" naar het huidige gebied. Weet nu niet of Ome Merde hier wel zo gelukkig van wordt...... Ome Merde is gewoon een importfries, want de echte zitten dus gewoon in Noord Holland. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast Kimble Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Hier een bijlage van een scan uit de atlas. Friesland was toen tijdelijk verhuisd scan_atlas.pdf
Poetsdoekje Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Origineel bericht van: Kimble Hier een bijlage van een scan uit de atlas. Friesland was toen tijdelijk verhuisd dank je Kimble voor de scan, wat staat Twente daar mooi op En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Sjattuh Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Het is maar waar je voor kiest he... Uiteindelijk zijn we allemaal Afrikanen. En om eerlijk te zijn gaat daar ook wel de voorkeur naar uit Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Greatone Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Origineel bericht van: Kimble Conclusie bij deze, dat we bijna allemaal (op zuid-brabant, limburg en zeeland na) Friezen zijn geweest. Mocht dus de regering beslissen om de provincies op te heffen zoals recent in de media, zal de geschiedenis zich wel gaan herhalen. Zijn we allemaal Friezen Gelukkig komen mijn ouders uit Zuid-Amerika Hoop niet dat je mij nu gaat vertellen dat Zuid-Amerika ooit een Fries kolonie is geweest Maar ja, ikzelf ben dan een ras echte Groninger, dus dan toch wel weer een Fries ON-TOPIC: Sterkte Merde! * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Gast Kimble Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Origineel bericht van: Greatone Hoop niet dat je mij nu gaat vertellen dat Zuid-Amerika ooit een Fries kolonie is geweest Nee, dat zijn indianenverhalen
quattro Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Origineel bericht van: Kimble Die begint in de 3e eeuw v.C. Daar is een stuk land aangegeven Friezen (ongeveer een dekking van 75% v/h huidige nederland) een heel klein stukje Bataven (zo groot als provincie Zuid-Holland) en de rest is Belgica (ook wel Neder-Germania genoemd). In de 9e eeuw na C. is alles na het verdrag van Meersen (870) onder de naam Oost-Frankisch Rijk. In de 10e eeuw hebben de Noormannen 75% van het huidige Nederland de naam Friesland weer terug gewonnen. Er zijn friezen die beweren dat de nederlandse taal afstamt van het fries. Verhaal zou zijn dat de Friezen handel dreven met de Fransen en Scandinavie. De nederlandse taal zou dus een mengsel zijn van Fries, Frans en de scandinavische talen. Het erge is dat als ik bovenstaande over noormannnen en Oost-Frankisch rijk lees daar nog in begin te geloven ook... VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
boaz Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 en nu maar wachten op iemand die het Oera Linda boek gaat citeren...... VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast Kimble Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Origineel bericht van: boaz en nu maar wachten op iemand die het Oera Linda boek gaat citeren...... Lijkt verrekt veel op een Scandinavische taal met zelfs Griekse tekens erin Friesland is mij te complex. Nu snap ik waarom Ome Merde aan de 30200 postings komt. Hoe legt een Fries een Hollander iets uit Ben ik blij dat ik een Brabander ben van orgine. Gewoon een simpele Belg (vroeger Belgica)
Gast hummiesat Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Citaat: 'Friese taal is straf van God' De gevierde profetes Sonja de Vries, leidster van de beweging 'Uit de bron van Christus', heeft eindelijk een verklaring gevonden waarom de Friese taal eigenlijk bestaat: het is een straf van God! De Friezen hebben in 754 de geestelijke houthakker Bonifatius vermoord en hebben daarmee God verworpen. Deze zou de Friezen vervolgens hebben opgezadeld met een vreselijke straf: de Friese taal. De profetes, die van de engeltjes de naam Lhyza heeft gekregen, vertelt dat de Friezen slechts in de genade van de Heer kunnen terugkeren als zij reïncarneren als niet-Fries. Dit alles wordt gemeld door de godsdienstsocioloog Lammert Jansma van de Rijksuniversiteit Groningen, die onderzoek heeft gedaan naar de sekte. Bron: onbekend (quote van een quote)
Aanbevolen berichten