Ga naar inhoud

Uitvoering met 4 DVB-S2 tuners?

Aanbevolen berichten

Gast Pinomans
Geplaatst:

Zoals ik hierboven al schrijf vraag ik mij af of:

Er voor een DM8000 losse DBV-S2 tuner kaartjes te koop zijn-

En nog veel belangrijker: Dat dit dan ook echt goed werkt.

Ik heb nu een DM7025 en een DM800 dus het is mogelijk om 3 opnames van 3 verschillende transponders tegelijk op nemen.

Ik zou hier in de toekomst vanaf willen, Ik heb het liefst 1 apparaat.

Ook nu CD besloten heeft om non HD zenders zoals Discovery Science naar het mpeg4 formaat te zetten begint de 7025 zijn waarde en dus gebruik voor mij te verliezen.

De DM8000 zou dus een quad tuner moeten worden die dan ook zo te gebruiken is.

De prijs is een groot nadeel van de DM8000 maar ik durf de gok van een alternatief niet aan en ga gewoon voor een Dreambox...de werking is dan het meest verzekerd...

Geplaatst:

hallo die tuner s2 kun je vegeten die komen er niet heel misschien eind dit jaar maar er komt een nieuwe dm 8000 met nieuwe tuner die zijn wel te koop binnen 2 maanden dus als je zo iets wilt zou ik even wachten met kopen .

Geplaatst:
Origineel bericht van: peter2007
hallo die tuner s2 kun je vegeten die komen er niet heel misschien eind dit jaar maar er komt een nieuwe dm 8000 met nieuwe tuner die zijn wel te koop binnen 2 maanden dus als je zo iets wilt zou ik even wachten met kopen .

Huh? Linkje

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Wat zou het verschil dan zijn met de nu DM8000HD PVR en de nieuwe

Volgens mijn dealer die overigens een erkent dreambox dealer is heb ik het nieuwste model.daarom duurde het ook zo lang voor ik hem kreeg.

kan wel het verschil vinden over de DM800HD of de DM800HD SE

kunnen jullie wat duidelijker zijn.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Volgens " Geruchten " ( Die al vlak na de introductie van de DM8000 ) lopen zou er een nieuwe tuner chip inkomen zodat deze ook blindscan aan zou kunnen.

Let vooral op het woord " Geruchten ".

Geplaatst:

O ja geruchten mad

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sigma
O ja geruchten mad

Wees maar niet bang met je nieuwe DM8000 ,
Mogelijk dat de nieuwe insteek tuners deze optie wel hebben,
maar zit je iedere dag te scannen naar zenders ?

Wel leuk als je Feedhunter bent.
Geplaatst:

ik begrijp het niet helemaal. Ik heb nu een 8000 met standaard 2 tuners. Ik neem aan dat ik er 2 tuners bij kan kopen,erin prikken en het werkt. Of is dat niet zo en/of zit er nog verschil in de tuners???

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Een DVB-t , DVB-C of DVB-S tuner kan je er gewoon insteken,

een DVB-S2 (HD) tuner werkt soms wel, maar kan problemen geven.

Vandaar dat er nieuwe DVB-S2 tuners komen voor de DM8000.

Geplaatst:

oke. Ik wil alleen maar Hd. Dus dan moet ik wachten op de goede tuners. wanneer wordne die verwacht en hoe zie ik het verschil tussen de oude en de nieuwe?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

ik ben blij dat ik hem nog niet gekocht heb. ik wacht af en ik kijk af en toe even op internet en natuurlijk dit forum.

prettig weekend.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Er zijn er een aantal op dit forum die naast de standaard 2xdvbs2 tuners er 2 dvbs2 bijgeprikt hebben (tuners eigenlijk bedoeld voor de 800), en dit zonder problemen.

Ik heb zo'n vermoeden dat de recentere 8000's een betere voeding aan boord hebben en dit dus probleemloos aankunnen, itt de eerste 8000's die vroeg op de markt kwamen.

Ikzelf heb naast de standaard tuners er 2xDVB-C bij zonder problemen.

Geplaatst:

De tuners van de 7025 werken uitstekend in de 8000. Hij is slim genoeg om SD opnames op de "s" tuners te doen, dus zolang je nog geen 100% HD hebt, kun je daar (net als ik) ook prima mee uit de voeten voor de keren dat twee tuners niet genoeg zijn.

Geplaatst:

Het zou zo zijn dat na de driverupdates van midden Januari de S2 Tuner van de DM800 ook werkt in de DM8000 (bron VIP board). Ik kan niet zeggen of vier S2 tuners werken omdat ik er maar één extra bijgestoken heb en die doet het net zo goed als de interne. Er is nog een ander probleempje. Als je een DVD-brander in de DM8000 hebt,kan je er geen twee S2 tuners uit de DM 800 bijzetten ivm de lengte. Dan kan er maar één in en wel in de laatste slot. In de eerste slot heb ik een kabel tuner zitten die een stuk korter is.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.