wiltop Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 kan de vu de seca3 kaart lezen van canal nl of via cccam client naar interne server ? of moet er een module in , welke dan aston giga green of giga blue , matrix met penta 1.20 die heb ik nog liggen 2 x dm800hd + 1 x dm8000 3 x vuduo + 1 x vuduo2 1 x coolstream 1 x nas 2413
Satdorus Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Kan gewoon de kaart lezen en ook van een interne server met CCcam. Die modules heb je niet nodig (zijn zelfs ongewenst).
wiltop Geplaatst: 24 april 2010 Auteur Geplaatst: 24 april 2010 ok bedankt ,las iets over conax kan hem geloof ik inruilen voor de maxcom , met bijbetaling 2 x dm800hd + 1 x dm8000 3 x vuduo + 1 x vuduo2 1 x coolstream 1 x nas 2413
stefan.wolfrum Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 klopt, de cds-kaart wordt gelezen in een conax-lezert. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 duidelijker maken jullie het niet wat een leek of geïnteresseerde nu leest is niet helder. a) de CI's die goed lopen of problemen hebben in de VU+, zijn bekend en er werkt heel veel zonder problemen wil of kun je geen CI's budgetteren dan is de softcam, dus een software matige conditional access interface gratis en voor niks ook te installeren op de VU+ seca3 / mediaguard werkt dus prima op de VU+ met scam of CCcam bijvoorbeeld ciao Citaat: AlphaCrypt Classic 1.00 = OK AlphaCrypt Classic 3.16 = OK AlphaCrypt Light 3.19 = OK Alphacrypt Classic TC Software 3.19 = OK Aston Dual Viaccess = OK (ab Original Image Version 3.2) Aston Dual Mediaguard = OK (ab Original Image Version 3.2) Conax 3.3 = NOK Diablo Modul 2.2 &2.3 und neueste Revision = OK (ab Original Image Version 3.2) Diablo WIFI = OK (ab Original Image Version 3.2) Digitürk Modul = NOK Dragon Module Twin Rev.4.1 Software Pred 3.80 = OK EasyTV Modul 1.19 = OK Free X-TV Modul 0.80 = NOK GigaBlue 1.31 = OK Irdeto Cam 3.01 = OK Irdeto Freecam 2020 = OK Joker Cam = NOK Magic Modul gepatcht auf Matrix Revolution = OK (ab Original Image Version 3.2) Mediaguard CI Modul für Canal Digitaal, TV Vlaanderen + TéléSAT = OK Penthouse HD W!Cam = OK (ab Original Image Version 3.2) Platforma HD / DreCrypt = OK Polsat Cam = OK PowerCam Pro = OK (ab Original Image Version 3.2) T-Rex Twin mit CHC-TRexV9 = OK Viaccess Red = OK W!Cam = OK (ab Original Image Version 3.2) Zeta Cam Blue = NOK OK = werkt oké NOK = werkt niet oké liefst niet een CI in combinatie met softcams gebruiken bron vuplus-support Second Life Mungo Parker
Alex1970 Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Origineel bericht van: stefan.wolfrum klopt, de cds-kaart wordt gelezen in een conax-lezert. Conax? Volgens mij gebruikt Canaal Digitaal Seca/Mediaguard toch? Conax wordt door KPN/Digitenne gebruikt, dus niet voor (Nederlandse) ontvangst op de VU+. Bovendien zou ik inderdaad CCCam gebruiken. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
stefan.wolfrum Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 en toch werkt het prima. ik heb hier meerdere ontvangers die met een conax interne lezer zijn uitgevoerd en die lezen gewoon de cds-kaart. die kaart is inderdaad seca3 maar dat wil niet zeggen dat het niet op 'n andere manier te decoderen valt. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Gast aart44 Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Origineel bericht van: stefan.wolfrum en toch werkt het prima. ik heb hier meerdere ontvangers die met een conax interne lezer zijn uitgevoerd en die lezen gewoon de cds-kaart. Echt niet ja als ze van de fabriek komen zit er een conax kaartlezer in maar daar wordt software matig gelijk een Multicas of Multicrypt of andere mooie namen kaartlezer van gemaakt.
stefan.wolfrum Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 geen idee waar je het over hebt. ik heb het over drie ontvangers van het merk head, type sd2500, en daar heeft helemaal niemand aan zitten klooien softwarematig. en over de sab ultimate hd, daarvan doet de kaart het in de lezer ook met standaard software, maar daar heb ik inderdaad emu software op geplaatst. ik geloof echter niet dat die de kaartlezer beinvloedt, maar dat kan ik niet keihard zeggen. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Gast aart44 Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Origineel bericht van: stefan.wolfrum geen idee waar je het over hebt. ik heb het over drie ontvangers van het merk head, type sd2500, en daar heeft helemaal niemand aan zitten klooien softwarematig. Dan zijn ze uitgeleverd met multicrypt ik wil er niet teveel op ingaan maar je kunt toch wel op je klompen nagaan dat een conax kaartlezer geen seca codeert. Kan zo de download site vinden van de HE@d.
Hoax Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Net een VU duo binnen gekregen, ben me nog aan het inlezen betreft welke image ik als eerste ga proberen, heb de box nu dus nog standaard. Op de canaldigitaal zenders heb ik dus geen beeld nu. Het het kaartje in beide slotjes gehad met gouden contact naar onder en boven en krijg geen beeld. Werkt het niet zo op de originele image of doe ik iets fout? In welk slotje moet de kaart? Alvast bedankt voor jullie hulp
Tonskidutch Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Hoax, je moet natuurlijk voor de embedded cam (ingebouwde kaartlezers) een softcam / emu draaien die moet je er eerst op installeren en dan inschakelen ook op een origineel image kan dat maar lijkt me een beetje tijdverspilling daar je toch een alternatief image erop zult zetten (vandaag nog of morgen ) want met het alternatieve image is installeren van extra's en plugins of cams heel prettig geregeld dus nu ga je vragen welk alteratief image dan ben je nummer 1001 hoe staat hier per usb stick en wat zijn de verschillen met andere zoals Openpli dreamelite AAf etc etc is allemaal al geschreven... zelf ondervinden dus. ciao Second Life Mungo Parker
Hoax Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch Hoax, je moet natuurlijk voor de embedded cam (ingebouwde kaartlezers) een softcam / emu draaien die moet je er eerst op installeren en dan inschakelen ook op een origineel image kan dat maar lijkt me een beetje tijdverspilling daar je toch een alternatief image erop zult zetten (vandaag nog of morgen ) want met het alternatieve image is installeren van extra's en plugins of cams heel prettig geregeld dus nu ga je vragen welk alteratief image dan ben je nummer 1001 hoe staat hier per usb stick en wat zijn de verschillen met andere zoals Openpli dreamelite AAf etc etc is allemaal al geschreven... zelf ondervinden dus. ciao Heb ondertussen pli draaien maar nu is de vraag: Kan ik die plugs ook installeren zonder inet verbinding? kan ik ze los downloaden en installeren of alleen via het menu op de receiver?
Tonskidutch Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 zonder inet is weer wat lastiger maar kan... vanaf een pc op een usb stick het softcam mipsel zetten in VU steken daar het bestand zoeken en verplaatsen naar de map /tmp en dan via menu manueel installeren. ligt aan je image of je de data kunt verplaatsen met tux-commander doe de box uit / zet hem naast je pc ethernet switch / hang der even een draad aan / boot hem en je kunt hem benaderen met DCC_E2 of andere ftp client ciao aan of afkoppelen coax enkel als stroom eraf is en de VU+ boot echt ook zonder coax dus je kunt hem zelfs bij de buren even aan de inet hangen OF op je werkkamer Second Life Mungo Parker
Hoax Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Bedankt voor je hulp .. Wat een gedoe allemaal toch wel een beetje een domper had toch wel verwacht dat ik zonder plugins en ander gedoe op een normale manier tv kon kijken .. Ik geloof dat ik ook een cam kan kopen voor mn kaartje? welke moet ik precies hebben?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen