lujo Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Ik vraag me af wat jullie zapsnelheid is? Ik heb nu SkyStar 2 op WHS geinstalleerd en DVBLink Netwerk Client op mijn Windows Media Center. Echter zapsnelheid tussen FTA zenders vind ik wat tegenvallen. Bij mij duurt het ongeveer 5 seconden (stopwatch). Met dreambox 500+ zap ik met een snelheid van 1 seconde. Nu wete ik dat netwerk een evrtragende factor zou kunnen zijn, maar 4 seconden extra vind ik erg veel. Wat zijn jullie ervaringen icm: - DVBLink Server Network Pack en - DVBLink TVSource (op één systeem)
Niels Wagenaar Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 MCE is sowieso gewoon traag met zappen, dit is by design en komt niet door TVSource. Het zappen van en/of naar een FTA kanaal duurt langer net zoals het zappen van en/of naar een encrypted kanaal. Mijn ervaringen met DVBLink TVSource 2.1 zijn uitermate goed. Voorgaande versies hadden wat issues met HDTV zenders (icm Acamd), maar sinds de nieuwste versies heb ik dat probleem niet meer. Als je snel wilt zappen, dan moet je maar eens kijken naar DVB Viewer Pro. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
lujo Geplaatst: 24 april 2010 Auteur Geplaatst: 24 april 2010 Ik heb ook een DVB Viewer Pro licentie. Hoe snel die zapt heb ik niet getest, maar dat ga ik ook nog even testen. Ik dacht namelijk dat het aan DVBLink lag en aan het feit dat bij mij zappen over het netwerk gaat. Zou jij willen meten hoe snel zappen bij jou gaat (FTA --> FTA)? Ik weet dat DVBLink in begin ook voor DVBViewer bestond. Nu zie ik die niet meer. Alleen "DVBLink for DVBDream". Maar dus als ik DVBLink voor DVB Viewer gebruik in combinatie met Windows Media Center dan zou zappen nog steeds langzaam gaan vanwege beperking van Windows Media Center ontwerp?
Niels Wagenaar Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Het netwerk zal wellicht ook ervoor zorgen dat het langzamer gaat, maar door het gebruik van MCE is het zappen sowieso langzamer dan bij DVB Viewer Pro. Het lijkt net alsof hij een lock doet, een opname start en vervolgens geeft hij beeld door de opname te laten zien. Alleen het opstarten van een stream duurt gewoon even. Zelf zie ik het ook bij vdr-sxfe icm VDR of bij de LiveTV optie van MythTV, het laat een opname zien en daardoor krijg je ook DVR mogelijkheden zoals pauzeren, etc, etc. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen