Extreme001 Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Kan iemand mij vertellen waar ik in openpli in kan stellen dat de EPG.DAT op de cf word opgeslagen ipv de hdd. En kan ik de map usr incl. lege inhoud van mijn hdd verwijderen? iemand een idee waarom de map aangemaakt is? en kan ik die ook verplaatsen naar mijn cf Met vriendelijke groet, Extreme
Gast MiLo Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 EPG.DAT wordt alleen aangemaakt om je EPG data te bewaren als de box uit staat. Wordt verder niet gebruikt, dus niet de moeite om je daar druk over te maken. /usr wordt door ipkg aangemaakt om bij te houden wat je geinstalleerd hebt. Je kunt 'm verwijderen, maar hij komt toch vanzelf weer terug.
Neptunus Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Wat gebeurt er eigenlijk als je de harddisk eruit haalt. Ik heb de disk niet meer nodig vanwege de NAS maar als ik een video oproep spint de interne disk toch steeds weer op. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast MiLo Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Goeie vraag... Als je laatstgebruikte dir op een netwerk is, is het niet logisch om de interne disk wakker te maken. Volgens mij gebeurt dat alleen maar om je vrije diskruimte te laten zien ofzo.
Neptunus Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Origineel bericht van: MiLo Goeie vraag... Als je laatstgebruikte dir op een netwerk is, is het niet logisch om de interne disk wakker te maken. Volgens mij gebeurt dat alleen maar om je vrije diskruimte te laten zien ofzo. Wel vervelend, het vertraagd de oproep onnodig maar ik kan de disk er niet uithalen omdat ik Suomipoeka nodig heb om te kunnen browsen tussen de NAS en disk in de 7025. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast MiLo Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Ik volg de logica niet, waar heb je precies Suomipoeka voor nodig, en waarom kan de disk er dan niet uit?
Neptunus Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Origineel bericht van: MiLo Ik volg de logica niet, waar heb je precies Suomipoeka voor nodig, en waarom kan de disk er dan niet uit? Suompipoeka gebruikt de harddisk, met Suomipoeka kan je makkelijk browsen naar andere netwerklokaties. Maar ik ben erachter dat dat met jouw movielijst opbouw ook kan. Toch denk dat er nog applicaties zijn die de disk nodig hebben. Ik zal de disk eens loskoppelen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: MiLo Ik volg de logica niet, waar heb je precies Suomipoeka voor nodig, en waarom kan de disk er dan niet uit? Suompipoeka gebruikt de harddisk, met Suomipoeka kan je makkelijk browsen naar andere netwerklokaties. Maar ik ben erachter dat dat met jouw movielijst opbouw ook kan. Toch denk dat er nog applicaties zijn die de disk nodig hebben. Ik zal de disk eens loskoppelen. Ik heb disk eruit gehaald en dat gaat allemaal goed, ik ben alleen de picons kwijt. Ik kan de CF nog wel via ftp benaderen maar er staan geen picons meer op. Als ik ze wil downloaden zie ik alleen interne flash als mogelijke bron staan, niet meer de CF. Wat te doen? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Catastrofus Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 CF mounten? Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Neptunus Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Je bedoelt toch initialiseren? Ik krijg steeds een foutmelding bij het initialiseren. Andere manier om de CF weer gemount te krijgen? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Catastrofus Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Nee, die CF is wel geinitialiseerd (want je hebt hem toch al gebruikt?) dus moet ie weer gemount worden. Je hebt de 8000 uitgezet, schijf eruit gehaald en weer aangezet. Sinds dat moment geen picons meer? Check even met 'df -h' of die cf wel gemount is onder /media/cf. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Neptunus Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Ik heb even gekeken en de CF is, zoals verwacht, niet gemount. Met welke commando of opdracht krijg ik de CF weer gemount? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Catastrofus Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Bijvoorbeeld een: /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/part1 /media/cf auto defaults,noatime 0 0 in je fstab? Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Dream1975 Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Origineel bericht van: Neptunus Ik heb even gekeken en de CF is, zoals verwacht, niet gemount. Met welke commando of opdracht krijg ik de CF weer gemount? Is ie ook niet zichtbaar in je instellingen/HDD(de plek in het menu waar je de CF of HDD ook kan formatteren), of de webinterface (bij device info in extras of boxcontrol)? Ik vind het raar dat de Picons weg zijn als je de HDD weg haalt. Ik heb dan sterk het idee dat de Picons daar op stonden en de CF nog niet gebruikt is (formatteer hem eens in het menu instellingen/hdd).
Neptunus Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Origineel bericht van: Catastrofus Bijvoorbeeld een: /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/part1 /media/cf auto defaults,noatime 0 0 in je fstab? Gert. Bij bovenstaand commando krijg ik de melding "permission denied", wat te doen? 1 Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen