Neptunus Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Origineel bericht van: Dream1975 Origineel bericht van: Neptunus Ik heb even gekeken en de CF is, zoals verwacht, niet gemount. Met welke commando of opdracht krijg ik de CF weer gemount? Is ie ook niet zichtbaar in je instellingen/HDD(de plek in het menu waar je de CF of HDD ook kan formatteren), of de webinterface (bij device info in extras of boxcontrol)? Ik vind het raar dat de Picons weg zijn als je de HDD weg haalt. Ik heb dan sterk het idee dat de Picons daar op stonden en de CF nog niet gebruikt is (formatteer hem eens in het menu instellingen/hdd). Ik kan de CF wel via FTP benanderen, de map "picon" is dan ook zichtbaar maar als ik de CF wil initialiseren krijg ik een foutmelding. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Via de interne flash kan het dus wel. Kan het kwaad om daar de picons van 4 satellieten te plaatsen? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Catastrofus Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Da's een workaround maar geen strukturele oplossing. Waarom je een 'permission denied' krijgt kan ik vanuit mijn peecee niet zien maar hoe heb je die cf geformateerd dan? ext<2|3> of fat32 e.d.? Je kan hem altijd (indien niet gemount) opnieuw formateren en er een ext3 fs opzetten. Dan kan je hem gewoon mounten. Gert. Origineel bericht van: Neptunus Via de interne flash kan het dus wel. Kan het kwaad om daar de picons van 4 satellieten te plaatsen? 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Neptunus Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Origineel bericht van: Catastrofus Da's een workaround maar geen strukturele oplossing. Waarom je een 'permission denied' krijgt kan ik vanuit mijn peecee niet zien maar hoe heb je die cf geformateerd dan? ext<2|3> of fat32 e.d.? Je kan hem altijd (indien niet gemount) opnieuw formateren en er een ext3 fs opzetten. Dan kan je hem gewoon mounten. Gert. Origineel bericht van: Neptunus Via de interne flash kan het dus wel. Kan het kwaad om daar de picons van 4 satellieten te plaatsen? Het probleem is dat formatteren via de Dreambox niet lukt, de box ziet de CF wel maar geeft een foutmelding dat de CF niet geïnitialiseerd kan worden, mount failed. In mijn Windows7 pc heb ik de keuze uit de volgende formatteer mogelijkheden: - fat32 - fat - ntfs - exfat wat is de nu de juiste weg om deze CF weer geschikt te krijgen voor de DM8000 waardoor de mount weer tot stand kan worden gebracht? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Dream1975 Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Origineel bericht van: Neptunus Het probleem is dat formatteren via de Dreambox niet lukt, de box ziet de CF wel maar geeft een foutmelding dat de CF niet geïnitialiseerd kan worden, mount failed. Dan zit daar al iets fout. Ik kan de CF gewoon formatteren vanuit het menu (op dezelfde locatie waar ik ook de HDD kan formatteren). Heb je misschien wat pinnetjes in de 8000 verbogen toen je de CF plaatste (heb ik ook eens gehad en heb de 8000 toen open moeten schroeven om het goed te krijgen, ik raak mijn CF nu ook niet meer aan want als ik hem eruit haal krijg ik hem er niet meer in zonder hem weer open te moeten schroeven omdat hij anders de pinnetjes weer verbuigt).
bigtwin Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Dat met die CF kaartjes heb ik al eens eerder uitgezocht, zie KLIK ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Dream1975 Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Ik heb voor mijn CF nooit wat in fstab hoeven wijzigen oid (prikte hem erin, kon hem gelijk formatteren met (Open)PLi en werken). Weet wel dat usb stick of SD kaartjes standaard alleen als lezen worden gemount (deze kunnen ook schrijven gemaakt worden door fstab aan te passen, maar voor CF werkt het standaard al.
bigtwin Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Mijn conclusie was dat CF via het OpenPLi menu in mijn 8000 niet te initialiseren was. Het genoemde commando klaarde die klus bij mij wel. Als je het anders doet, moet je maar eens goed opletten welke filesystemen vollopen als je denkt iets in /media/cf te installeren... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Neptunus Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Origineel bericht van: Catastrofus Bijvoorbeeld een: /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/part1 /media/cf auto defaults,noatime 0 0 in je fstab? Gert. Hiermee en met de andere draad over mounten van de CF is het allemaal gelukt! Thnx! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Catastrofus Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 You're welcome. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen