Gast SatMann Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Hi guys, een vraagje. ik heb een vraagje over een T90 met 11 lnb's. ja kan onmogelijk een 10/1 gebruiken :-) en de 16/1 van EMP Centauri is hier nergens te vinden (België) enkel de 8/1. kan ik eigenlijk met zo'n 8/1 combinaties gaan maken? het gaat over 11 single lnb's voor 1 ontvanger. wat kan je doen als je bv geen 16/1 wilt gebruiken (rare vraag, maar ik vraag mij af als het kan) thx
vGnp Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 3 Spaun SAR 411 F 4/1 committed switches en een SUR 420 F uncommitted switch. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
artisten Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 hoi satcollega, heb de foto's van je T90 net gezien. ik sta op het punt om een soortgelijke opstelling vwb de verwerking van de disecq's op te zetten. mijn vraag is eigenlijk (ik ga nl 2 disecq's naar 1 receiver laten lopen. hoe laat ik de 1ste disecq naar de 2de lopen. moet ik vanuit de receiver aansluiting van de 1ste de kabel naar een willekeurige (a/b-b/c...) aansluiting laten lopen of niet ? ik gebruik 2 max digital switches. hoe worden de lnb's uiteindelijk door de receiver uitgelezen welke word gezien als a/b enz. Daarnaast zou ik willen weten wat je hebt gebruikt voor de doorgang van de kabels in je box, hoe heten die rubberen dingen, en waar kan ik deze kopen ? oh ja, hoeveel disecq's heb ik nodig igv 7 lnb's alvast bedankt
vGnp Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Als je een Dreambox ontvanger hebt, dan ga je geen plezier beleven aan die MaxDigital switches Linkje Die rubberen dingen zijn van plastic, en zijn in dit geval PG7 kabelwartels. En die heb ik "gekocht" bij mijn vorige werkgever... Waarbij PG de draadsoort is en 7 de maat. Gewoon een goeie electro shop in de buurt even vragen. Wat ik begrijp van jouw verhaal is dat je 7 LNBs op een receiver wilt aansluiten. Neem dan 2 x Spaun SAR 411 F 4/1 committed switches en een SUR 420 F uncommitted switch. Je zou het ook met een SUR 211 F i.p.v. een SUR 420 F kunnen doen, maar met de 420 ben je wat flexibeler voor in de toekomst, mocht je nog LNBs willen bijplaatsen. Maar die keuze is aan jou. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
artisten Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 als ik die 2 spaun's heb hoe laat ik dan de de kabels van de 1 naar de andere switch lopen en vervolgens naar mijn receiver (7020) en welke rol speelt een committed en uncommitted switch hierin ? Een andere vraag is hoe ik het beste gaten maak in mijn waterdichte box (kunststof) ivm de doorvoer van kabels, dacht zelf aan om met een ijzeren barbequestick erdoorheen te branden, heb het nog niet aangedurft, maar alle opties staan nog open (het geheel moet natuurlijk wel waterdicht blijven.
vGnp Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Origineel bericht van: artisten als ik die 2 spaun's heb hoe laat ik dan de de kabels van de 1 naar de andere switch lopen en vervolgens naar mijn receiver (7020) en welke rol speelt een committed en uncommitted switch hierin ? Linkje Origineel bericht van: artisten Een andere vraag is hoe ik het beste gaten maak in mijn waterdichte box (kunststof) ivm de doorvoer van kabels, dacht zelf aan om met een ijzeren barbequestick erdoorheen te branden, heb het nog niet aangedurft, maar alle opties staan nog open (het geheel moet natuurlijk wel waterdicht blijven. Euhhhh.. Boren? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
artisten Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 de uncommitted switch is de laatste in de afbeelding ? en hoe moet je die mode instellen bij de laatste spaun? Boren was ook mijn eerste gedachte, maar gezien het een box van kunststof is dan gaat dat toch breken?
vGnp Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Origineel bericht van: artisten de uncommitted switch is de laatste in de afbeelding ? en hoe moet je die mode instellen bij de laatste spaun? LNBs 1 t/m 4 stel je in op input 1, en de LNBs zelf op AA t/m BB. LNBs 5 t/m 7 op input 2, en de LNBs zelf op AA t/m BA. Origineel bericht van: artisten Boren was ook mijn eerste gedachte, maar gezien het een box van kunststof is dan gaat dat toch breken? Nee hoor. Wel even aandacht aan schenken, en niet met een mega klopboor ding gaan doen, maar met beleid. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
artisten Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 welke boor is hier het beste voor ? bedankt voor de snelle reacties
vGnp Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Origineel bericht van: artisten welke boor is hier het beste voor ? Dat zou ik even moeten meten, en ik heb hier niet direct een PG7 wartel bij de hand. Maar gewoon met een HSS metaalboor doen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast NeO Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Origineel bericht van: SatMann ja kan onmogelijk een 10/1 gebruiken :-) Je kunt gewoon een 10/1 gebruiken. Als je de switch in Uncommitted (mode 5) gebruikt kun je aan iedere poort nog een extra 4/1 swicht hangen, je kunt zo dus tot 40 lnb's aansluiten.
Gast SatMann Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Origineel bericht van: -=_NeO AtOmiC_=- Je kunt gewoon een 10/1 gebruiken. Als je de switch in Uncommitted (mode 5) gebruikt kun je aan iedere poort nog een extra 4/1 swicht hangen, je kunt zo dus tot 40 lnb's aansluiten. je bedoelt dus dat je de sab in mode 5 zet. maar hoe stel je alles in bij een dm bv? je hebt dus 4 lnb's die naar switch 4/1 gaan, de uitgang van de eerste 4/1 switch gaat naar de sab, dan ga je zo verder tot je de 3 4/1 switchen volg hangt. dus heb je dan 3 coax die in de sab 10/1 komen. ben ik al juist tot zover? en dan? dan gaat 1 coax (uitgang van 10/1) naar de dm. maar hoe stel je dan alles in op je dm? wat zijn de juiste parameters. neem nu dit als vb : 11 lnb : switch 4/1 nr 1 : lnb1 A lnb2 B lnb3 C lnb4 D uitgang naar poort 1 van 10/1 switch 4/1 nr 2 : lnb5 A lnb6 B lnb7 C lnb8 D uitgang naar poort 2 van 10/1 switch 4/1 nr 3 : lnb9 A lnb10 B lnb11 C uitgang naar poort 3 van 10/1 dat - als ik het goed begrepen heb zou het moeten zijn - zou dus juist moeten zijn. kvraag mij enkel af, nu eens louter kritisch :-) heb je met de sab 10/1 en 3X 4/1 een voordeel tov een emp centauri 16/1? wetende dat een centauri 16/1 ongeveer 45 euro kost. uiteraard is alles naar de EMP makkelijker, maar is er een nadeel tov de opstelling met sab.
Gast NeO Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Als je een extra 4/1 swicht op poort 10 van de Sab/Satconn aansluit. (dan kun je 13 lnbs aansluiten) Je gebruiKt dan voor poort 1-9 gewoon Uncomited (Input 1, Input 2, enz), en voor poort 10 moet je dan een extra commited commando toevoegen. (Input 10 + AA/AB/BA/BB) Voorbeeld : Input 1 Input 2 Input 3 Input 4 Input 5 Input 6 Input 7 Input 8 Input 9 Input 10 + AA voor LNB 10 (zelfde manier als je de Spawn insteld) Input 10 + AB voor LNB 11 Input 10 + BA voor LNB 12 Input 10 + BB voor LNB 13 Origineel bericht van: SatMann kvraag mij enkel af, nu eens louter kritisch :-) heb je met de sab 10/1 en 3X 4/1 een voordeel tov een emp centauri 16/1? wetende dat een centauri 16/1 ongeveer 45 euro kost. uiteraard is alles naar de EMP makkelijker, maar is er een nadeel tov de opstelling met sab. Nee niet echt, heb er tegenwoordig ook en EMP 16/1 aanhangen, maar puur vanwege het gemak van maar 1 switch. nadeel is alleen dat de EMP geen fatsoendelijke watervaste behuizing heeft, en die heeft de Satconn/SAB dus weer wel. Maar wat ik dus bedoelde te zeggen is dat je geen 150 euro aan Spawn materiaal hoeft uit te geven...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen