Ga naar inhoud


[DM800HD] Hard disk geeft problemen en 'FSCK failed',


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn hard disk die sinds enkele dagen zeer veel tijd neemt (zo'n 5-10 minuten) als ik van directory wil veranderen, of als ik een timer opname wil stoppen. Een check met FSCK geeft 'uncorrectable errors' aan.

 

Ik kan de opnames nog wel bekijken en de disk neemt ook wel goed op.

 

Heeft iemand een idee hoe ik de hard disk weer 'gezond' kan maken?

 

Image is Pli Jade.

 

 

 

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo


Geplaatst:

Tja, maar dan ben ik alle opnames kwijt... Ik ben eigenlijk op zoek naar een uitility om een disk structuur te repareren. Of een andere oplossing natuurlijk.

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Geplaatst:

Ik zou als eerste de opnames / inhoud van de disk veiligstellen voordat je wat dan ook gaat doen met op aan de disk.

 

Maar de optie van bobelen vind ik zo gek nog niet.

Eerst veiligstellen dan formateren en kijken of je nog steeds fouten hebt.

 

Geplaatst:

Als je er via FTP nog in kan opnames veiligstellen en dan opnieuw formateren en disk controleren.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ik heb inmiddels een file check met e2fsck gedaan via Telnet.

1. Via DCC Telnet

 

2. eerst unmounten:

umount /media/hdd

 

3. file check met:

fsck.ext3 -y /dev/discs/disc0/part1

(de parameter "-y": corrigeer automatisch de fouten)

 

4. mount de disk weer met

mount -a

 

Deze vond allerlei fouten en heeft ze gecorrigeerd. Fsck geeft nu geen foutmeldingen meer maar het oude probleem blijft bestaan. Ik probeer het formateren uit.

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Geplaatst:

Alvast om een volgende keer te voorkomen (met misschien verstrekkendere gevolgen), zet je de box uit door de stekker eruit te trekken of met een schakelklok oid?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
Alvast om een volgende keer te voorkomen (met misschien verstrekkendere gevolgen), zet je de box uit door de stekker eruit te trekken of met een schakelklok oid?


Ik zet 'm eigenlijk nooit uit, maar af en toe zit ie vast... Dan helpt alleen nog stekker eruit, en dat geeft ongetwijfeld de problemen.

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Geplaatst:

uiteindelijk alle opnames overgezet naar een back up disk en de disk opnieuw geformateerd. En de files weer teruggezet. Het probleem is opgelost.

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...