el canario Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Hallo, Ik heb een probleem met mijn hard disk die sinds enkele dagen zeer veel tijd neemt (zo'n 5-10 minuten) als ik van directory wil veranderen, of als ik een timer opname wil stoppen. Een check met FSCK geeft 'uncorrectable errors' aan. Ik kan de opnames nog wel bekijken en de disk neemt ook wel goed op. Heeft iemand een idee hoe ik de hard disk weer 'gezond' kan maken? Image is Pli Jade. VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo
el canario Geplaatst: 25 april 2010 Auteur Geplaatst: 25 april 2010 Tja, maar dan ben ik alle opnames kwijt... Ik ben eigenlijk op zoek naar een uitility om een disk structuur te repareren. Of een andere oplossing natuurlijk. VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo
Satdorus Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Ik zou als eerste de opnames / inhoud van de disk veiligstellen voordat je wat dan ook gaat doen met op aan de disk. Maar de optie van bobelen vind ik zo gek nog niet. Eerst veiligstellen dan formateren en kijken of je nog steeds fouten hebt.
Neptunus Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Als je er via FTP nog in kan opnames veiligstellen en dan opnieuw formateren en disk controleren. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
el canario Geplaatst: 25 april 2010 Auteur Geplaatst: 25 april 2010 Ik heb inmiddels een file check met e2fsck gedaan via Telnet. 1. Via DCC Telnet 2. eerst unmounten: umount /media/hdd 3. file check met: fsck.ext3 -y /dev/discs/disc0/part1 (de parameter "-y": corrigeer automatisch de fouten) 4. mount de disk weer met mount -a Deze vond allerlei fouten en heeft ze gecorrigeerd. Fsck geeft nu geen foutmeldingen meer maar het oude probleem blijft bestaan. Ik probeer het formateren uit. VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo
Erik Slagter Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Alvast om een volgende keer te voorkomen (met misschien verstrekkendere gevolgen), zet je de box uit door de stekker eruit te trekken of met een schakelklok oid? DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
el canario Geplaatst: 26 april 2010 Auteur Geplaatst: 26 april 2010 Origineel bericht van: Erik Slagter Alvast om een volgende keer te voorkomen (met misschien verstrekkendere gevolgen), zet je de box uit door de stekker eruit te trekken of met een schakelklok oid? Ik zet 'm eigenlijk nooit uit, maar af en toe zit ie vast... Dan helpt alleen nog stekker eruit, en dat geeft ongetwijfeld de problemen. VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo
Erik Slagter Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Tsja, in dat geval kun je er ook niks aan doen :-( DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
el canario Geplaatst: 30 april 2010 Auteur Geplaatst: 30 april 2010 uiteindelijk alle opnames overgezet naar een back up disk en de disk opnieuw geformateerd. En de files weer teruggezet. Het probleem is opgelost. VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen