Ga naar inhoud


ontvangst engels freeview pakket


thur

Aanbevolen berichten

Door het goede weer ontvang ik al een aantal dagen het engelse freeview pakket. Heb voor de hobby laatst een high gain 18db uhf antenne geplaatst.Dit met een een research communications mastversterker. Met als resultaat zeer gevoelige ontvangst. Ontvang van crystal palace londen vanuit west zeeland.

Meer mensen met ontvangst uit de england, vertel je ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe hoog is de antenne geplaatst?

Wat voor antenne is het precies?

Zoiets als op de foto in de bijlage?

Die heb ik ook nog op de planning staan op dak te zetten maar de ontvangstkansen uit het buitenland zijn een stuk minder voor mij aangezien ik een stuk verder landinwaards zit.

Op welke kanalen ontvang je Crystal Palace?

Volgens www.digitaluk.co.uk zou die pas in 2012 operationeel zijn?

post-33201-1318260894,6675_thumb.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
Hoe hoog is de antenne geplaatst? Wat voor antenne is het precies? Zoiets als op de foto in de bijlage? Die heb ik ook nog op de planning staan op dak te zetten maar de ontvangstkansen uit het buitenland zijn een stuk minder voor mij aangezien ik een stuk verder landinwaards zit. Op welke kanalen ontvang je Crystal Palace? Volgens www.digitaluk.co.uk zou die pas in 2012 operationeel zijn?

In de UK is alles al een hele tijd digitaal en zitten die zenders gepropt tussen de high power analoge zenders. Men is vorig jaar begonnen met het stapsgewijs (per regio) uitschakelen van analoog en als dat gebeurd is gaan de digitale zenders flink in power omhoog.
http://www.digitaluk.co.uk/when_do_i_switch
http://www.ukfree.tv/txdetail.php?a=TQ339712
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn informatie zitten alle digitale zenders al op crystal palace maar dan in low power 20KW. Op dit moment zend analoog daar uit op een hoge 1000kw. Op dit moment heb ik daar altijd wel een beetje signaal op al zei het soms op een aantal niet veel.

Als analoog stopt zouden de digitale naar een 200kw gaan volgens onderstaande link:

 

http://www.wolfbane.com/articles/tvr.htm

 

Ik ontvang van de 6 maar 3 transponder door goes en de vrt. Als de freeview zenders heel sterk zijn dan stoort goes zo hard dan ik die bijna niet meer pak vanwege inteferensie.

 

Mijn antenne staat op zo,n 10 meter dus dat is niet zo heel erg hoog. De low noise mastversterker doet erg goed werk moet ik zeggen. Misschien dat ik twee antennes nog eens ga stacken in de toekomst.

b_37114.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé bedankt voor die site, daar staat tenminste bruikbare informatie op.

Die antenne die jij daar toont heeft volgens mij al een kleinere horizontale openingshoek wat je nodig hebt bij het tegengaan van interferentie van lokale zenders, als je antennes gaat stacken wordt die hoek nog kleiner. Voordeel lijkt mij wel dat Crystal Palace horizontale polarisatie gebruikt terwijl NL en België vertikaal gebruiken.

Maar ik vrees wel dat Goes altijd te sterk zal zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die antenne heeft bundeling in het verticale vlak, als dat tenminste zo werkt op die manier. Mijn eerste gedachte was, wat een kermisantenne.

 

Om minder last te hebben van andere zenders moet je de horizontale openingshoek verkleinen. Dit doe je door 2, 3 of 4 antennes naast elkaar te monteren.

 

Ook kan je is kijken of je geen natuurlijke afscherming kunt vinden bij het plaatsen van de antenne richting Goes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Die antenne heeft bundeling in het verticale vlak, als dat tenminste zo werkt op die manier. Mijn eerste gedachte was, wat een kermisantenne.
Om minder last te hebben van andere zenders moet je de horizontale openingshoek verkleinen. Dit doe je door 2, 3 of 4 antennes naast elkaar te monteren.
Ook kan je is kijken of je geen natuurlijke afscherming kunt vinden bij het plaatsen van de antenne richting Goes.

Tja deze "kermis antenne" komt uit Spanje van de firma Televes. Volgens mij gemaakt om zoveel mogelijk reflecties in het bergachtige binnenland van Spanje te onderdrukken door 3 van die gestackte harkjes ?!
Specs zie hier > http://www.tvaerials.com/product.aspx?productid=33
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Die antenne heeft bundeling in het verticale vlak, als dat tenminste zo werkt op die manier. Mijn eerste gedachte was, wat een kermisantenne.

Om minder last te hebben van andere zenders moet je de horizontale openingshoek verkleinen. Dit doe je door 2, 3 of 4 antennes naast elkaar te monteren.
Inderdaad, ik bekeek het even verkeerd.
Deze antenne lijkt wel 3x antennes boven elkaar gestackt, als je 'm een kwartslag draait t.b.v. vertikaal gepolariseerde zenders, dan heb je weer wél een kleine horizontale openingshoek.
Maar Crystal Palace is horizontaal gepolariseerd en dus is de opstelling zoals op de foto juist en geeft inderdaad en grote horizontale openingshoek welke gevoeliger is voor naburige zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Altijd weer geruststellend om te lezen dat deze antenne-versterkers ook geschikt zijn voor HDTV..!

Yep, en voor de beste kwaliteit moet je ook HDTV-pluggen en HDTV-kabels gebruiken, die je vervolgens eerst een nachtje laat inbranden met een ruissignaal, en vooral ook niet vergeten om de kabels in de signaalrichting aan te sluiten. sick

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
en vooral ook niet vergeten om de kabels in de signaalrichting aan te sluiten. sick

Dommerik! Je moet de kabels haaks op de signaalrichting aansluiten, anders krijg je interferentie. Dat weet toch iedere boerenlul! laugh

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Altijd weer geruststellend om te lezen dat deze antenne-versterkers ook geschikt zijn voor HDTV..!
LOL :D

En gebruik wel digitale antennes natuurlijk! (onzin dus)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...