Ga naar inhoud

[DM500HD] Verschil DM500Hd T.O.V de Dm800Hd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het gewone zappen vind ik persoonlijk niet veel minder met de 800Hd wel kun je merken dat de chip iets langzamer is vooral met plugins enz maar daar hecht ik niet echt waarde aan en de 800Hd voldoet bij mij prima en deze heb ik dan ook onder staan en de 500HD boven.

al is het maar vanwege het vele licht wat het oled display uitstraald en daar heeft de 500HD geen las van het enigste jammere vind ik van de 500HD dat deze geen usb heeft orgineel.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

• Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Woaghalz

Maar hoe zit het dan met de firmware inladen, kan dat bij de 500hd via de mini usb of met ftp.
Vind het serieel inladen toch wel makkelijker en beter.

Gewoon via de webbrowser het ip-nummer ingeven en vervolgens flashen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Woaghalz
Oke, duidelijk.

Maar hoe zit het dan met de firmware inladen, kan dat bij de 500hd via de mini usb of met ftp.
Vind het serieel inladen toch wel makkelijker en beter.

Betreft de warmte voor de 800 daar heb ik met de mijne ook geen last van, en moet zeggen die bevalt me uitstekend.

Maar om op de slaapkamer ook en 800 te zetten vind ik ook niet echt nodig, en ik moet zeggen de normale 500 bevalt me ook goed en ga er vanuit dat de 50hd dat ook is en een bijkomend voordeel is de hdmi aansluiting op de 500hd en geen dvi zoals de 800.

Woaghalz

Firmware in laden doe ik altijd met de webinterface en dat werkt erg goed ik heb aan mijn 800 nog nooit geen seriele kabel gehad is ook niet nodig want als je flashed met bv dreamup en netwerk zet hij zelf ook de dream op http stand om de image erin te laden en dat is niet voor niets.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Ik kan alleen maar mijn mening geven, en die is zeer positief over de DM500HD. Het ding is bijna een mediaplayer, speelt legio formaten van de shares in het netwerk, foto's MKV you name it, hij doet het. De webinterface is werelden sneller dan de oude Dreamboxen zoals een 7025 bijvoorbeeld. Het ding is super stabiel met Open-Pli. Ik ken persoonlijk de DM800HD niet, maar ik kan me niet voorstellen dat die beter of sneller is. Op dit moment heb ik een railtje met 4 koppen voor Astra 1/2/3/HB en dat werkt perfect. Wat gebruikersgemak betreft, zelfs mijn vriendin kijkt nu de kookprogramma's van de BBC via de DM500HD, en dat wil wat zeggen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: sens
Origineel bericht van: Miro
voor op de slaapkamer :D

DM800 is nu verouderde en trage model
DM500HD is veel beter SAT ontvanger dan de DM800
er is een beter beeld en een veel grotere snelheid.

Ik geloof je graag, maar baseer je dit op eigen ervaring?
Heb je beide ontvangers?

Zo ja, is het beeld dan echt beter en zapt hij merkbaar sneller, of is het alleen op papier beter?

Natuurlijk, uit persoonlijke ervaring

DM500HD is de snelste van allemaal
sneller dan
DM8000,VU+DUO en ten minste twee keer sneller dan DM800 op SD
en nog meer op HD .
De beeldkwaliteit is beter, want het is rijker in detail
zelfs iets beter beeld dan de DM8000,betere processor.
DM800 kan niet worden vergeleken met DM500HD,
niet alleen snelle processor, maar een betere processor.
DM800 is uit het spel
er komt een nieuw DM800 model.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Miro

Natuurlijk, uit persoonlijke ervaring

DM500HD is de snelste van allemaal
sneller dan
DM8000,VU+DUO en ten minste twee keer sneller dan DM800 op SD
en nog meer op HD .
De beeldkwaliteit is beter, want het is rijker in detail
zelfs iets beter beeld dan de DM8000,betere processor.
DM800 kan niet worden vergeleken met DM500HD,
niet alleen snelle processor, maar een betere processor.
DM800 is uit het spel
er komt een nieuw DM800 model.

Laat me raden, jij hebt net een nieuwe DM500HD? haha gevalletje cognitieve dissonantie(reductie)
Geplaatst:

Neuh, volgens mij heeft hij van Dream een 500HD gekregen onder voorwaarde dat hij er op alle satelliet forums reclame voor maakt.

De performance van de MIPS CPU in de 8000, VU+ en 500HD zal niet veel verschillen, allevier ongeveer 400 MHz, dual-threading en een FPU.

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb ook een DM500HD al enige weken en hij bevalt goed!

Op 1 min punt na en dat is die verschrikkelijke(zwarte) afstand bediening.

Die is ronduit waardeloos!!

Ik heb het ook geprobeerd met de Logitech Harmony, maar ook dat werkt niet na behoren.

Probleem is dat de ir ontvanger waarschijnlijk te zwak is, want je moet hem precies richten en dan gaat het nog vaak mis,

Vele forums staan vol met dit probleem, hoe dit opgelost gaat worden is mij nog niet duidelijk!

Geplaatst:

O ja ??

Ten eerste is het niet dezelfde processor

DM500HD tov DM8000 en VU+ DUO

DM500HD is met nieuwere en betere processor o.a Video.

Aantal hardware devices in DM500 HD is minder dan

in DM8000 en VU+ DUO en dat o.a beïnvloedt snelheid.

en Ten slotte, drivers in VU + DUO zijn niet dezelfde als in

DM500HD.

DMM is nog steds beter.

Like it or not.

Ik kan ze vergelijken.

DM7000,DM800,DM8000,DM500HD,VU + DUO,AzBox Premium HD

DSC02281.jpg

Geplaatst:
Origineel bericht van: Lite On
Hallo,

Ik heb het ook geprobeerd met de Logitech Harmony, maar ook dat werkt niet na behoren.
Probleem is dat de ir ontvanger waarschijnlijk te zwak is, want je moet hem precies richten en dan gaat het nog vaak mis,
Vele forums staan vol met dit probleem, hoe dit opgelost gaat worden is mij nog niet duidelijk!

Dat klopt

Ik gebruik mijn oude DM7000 AB en werkt perfect.
Probeer maar een nieuwe zilveren AB van DMM te krijgen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Neuh, volgens mij heeft hij van Dream een 500HD gekregen onder voorwaarde dat hij er op alle satelliet forums reclame voor maakt.

De performance van de MIPS CPU in de 8000, VU+ en 500HD zal niet veel verschillen, allevier ongeveer 400 MHz, dual-threading en een FPU.

Natuurlijk,
reclame voor DM500HD en niet voor DM8000.
Laat me niet lachen.

Heb je ze vergeleken ??
Ik heb ze vergeleken, dagelijks.
En niet alleen mij.
Je moet goed weten dat niet alleen de snelheid van processors is belangrijk .
Onder de muts verbergt nog veel meer.
Einde discussie.
Geplaatst:

Ik heb een dm800hd en ben er dik tevreden over. Hij doet het prima met ingebouwde hdd en wordt nauwelijks warm. En zeg nou zelf, de 500 en 8000 zien er toch niet uit.... Het oog wil ook wat.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Lite On
Hallo,

...................... Bij somige afst.bed. zit de IR LED te ver naar binnen,daar door word de beam te smal en moet je erg nauwkeurig richten,dit is te verhelpen door de LED verder naar voren te plaatsen,helaas moet de afst.bed. hier voor wel geopend worden,wan de LED moet los gesoldeerd worden.Vergelijk de uitsteek lengte maar eens met een andere van bijv.de 7020 of zo.Demontage zonder hem te beschadigen:1.batterijen er uit ,en het parkertje onder het stikkertje,vervolgens met een dun zakmes van ca 10 cm lang aan de zijkant van de afst.bed.tussen de naad duwen niet met de punt maar met de gehele lengte van het mes,en dan duwen en diagonaal bewegen zo dat de 2 delen los van elkaar komen,dan de led los solderen en evt de pootjes verlengen of een nieuwe LED monteren,LET bij montage op de polariteit van de led,plat vlakje is de Kathode.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen