Littlesat Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Binnenkort komen er nieuwe DM800HDs met nieuwe processor zoals in de DM500HD en dan is het verschil een displaytje. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Apple740 Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Overigens heeft een snellere processor alleen invloed op de beeldkwaliteit als er gescaled/de-interlaced moet worden. Gebruik je echter de auto-res plugin en kijk je de zenders in hun originele resolutie dan zorgt een betere processor niet voor een beter beeld.
Miro Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Origineel bericht van: Apple740 Origineel bericht van: Miro Nee ik gebruik een oude CRT 10 jaar oud. "rijker in detail" Ik weet dat mijn taal niet perfect is , maar vergelijk bijvoorbeeld het gras in het voetbalstadion of de bergen met rotsen op HD Dan zie je het verschil tussen DM800/VU Duo aan de ene kant en aan de andere kant een DM500HD DM8000. Er is ook een verschil in sharpnes en kleuren tussen VU + Duo t.o.v DM500HD Dit zijn geen grote verschillen, maar voor mij het essentiële verschil misschien met een overmatige enthousiasme (Misschien ben ik te kritisch, want ik ben van beroep elektronicus ) DM500HD heeft de beste videokwaliteit. Alleen ongeveer dezelfde (beter om te zeggen dicht bij) is DM8000 . Ik ben benieuwd hoe jij de beeldkwaliteit van de verschillende ontvangers vergelijkt. Staan ze allemaal tegelijkertijd op 1 tv aangesloten (een tv met 3 of 4 x HDMI ingangen) of was je opmerking over een 10 jaar oude CRT buis serieus? Natuurlijk heb ik getest op LCD tv met 3 HDMI-ingangen en ik heb getest op verschillende LCDs. Niet alleen mijn ogen zien de verschillen ,maar ook van mijn vrienden. Ik zie dat de enige constante discussie op forums is over de snelheid van processors en niet over andere kenmerken van deze processors. Ik denk niet dat deze processors hebben slechts verschillende namen en het verschil in snelheid van 100 MHz.(VU+DUO tov DM8000 en DM500HD) Aan de andere kant hebben we nog verschillende bedrijven en verschillende images/drivers ... Ik wil niet zeggen dat VU+ Duo is niet goed maar nog niet zo goed als DM500HD en DM8000 in vergelijking van alleen de kwaliteit van de videobeelden op HD. Er mist iets op VU+DUO en DM800 video is vlakker zonder dezelfde schaduwen en diepte die we hebben op DM500HD/DM8000 Met DM800 hebben we nog een ander probleem dat is dat vooral op HD kanalen zeer traag is in zijn werking .DM800 werkt op zijn max op HD er zijn geen reserves voor processor voor de andere functies . Dit is natuurlijk mijn mening, wie wat koopt het is je eigen besluit en mening.
Apple740 Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Waar je in een vergelijk nog wel rekening mee moet houden is dat je iedere HDMI ingang hetzelfde afstelt qua beeldkwaliteit (zaken als kleur-/contrast-/scherpte regelaars etcetera kunnen op veel tv's per HDMI ingang verschillend ingesteld worden). Doe je dit niet dan kunnen uitslagen verneukeratief worden. En wat ik al eerder aangaf: als je een kanaal in de originele beeldresolutie bekijkt, met behulp van de autoresolution plugin, dan hebben video processors weinig invloed op de beeldkwaliteit. De kracht van een (betere) processor komt voornamelijk om de hoek kijken als je de receiver laat scalen en/of de-interlacen.
B17 Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Origineel bericht van: Littlesat Binnenkort komen er nieuwe DM800HDs met nieuwe processor zoals in de DM500HD en dan is het verschil een displaytje. En op wat voor termijn kunnen we rekenen om deze aan te schaffen...? B17 Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.
bigtwin Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Als DMM binnenkort zegt, kan dat nog wel even duren... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Origineel bericht van: bigtwin Als DMM binnenkort zegt, kan dat nog wel even duren... Ehhrrrmmmm laten we zeggen maart 2011 Wat een nieuwe DM800HD aan de serie gaat toevoegen vraag ik me eigenlijk af. Een interne HDD waarbij je alles in 1 hebt, is het dan het enige wat ik me kan bedenken.
Littlesat Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Citaat: En op wat voor termijn kunnen we rekenen om deze aan te schaffen...? Eerst moet uiteraard de oude voorraad DM800HDs op zijn... ;-) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Rasta 87 Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Je kan deze vraag off topic vinden en ik wil niet afdwalen in dit topic maar wat is het verschil van aansluiten van de hard disks? Als ik de sata schijf uit de 800 wil aansluiten op de 500HD hoe doe ik dat dan? Heb ik een verloop nodig of kan de sata schijf in een externe behuizing? Heeft de aansluiting van de 500HD ook voeding naar de externe harddisk? VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
mobieltje Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Origineel bericht van: Rasta 87 Als ik de sata schijf uit de 800 wil aansluiten op de 500HD hoe doe ik dat dan? Zo eenvoudig is dat niet, alhoewel.... DM800HD Intern SATA 2.5 inch HD Extern eSATA HD aansluiten compleet in een behuizing met voeding. DM500HD Extern eSATA HD aansluiten compleet in een behuizing met voeding. Als je de HD van de DM800HD wil overzetten naar de DM500HD, zal je een externe behuizing moeten kopen (met voeding) Grts.
M€®LïÑ Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Aansluiten via Esata. Je hebt losse behuizingen waar je een sata HD in kan zeten ( 25,-) die heeft een eigen voeding. Of je koopt een complete Esata HD.. extern dus Volgens mijn is er geen voeding op de Esata uitgang. Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!
Gast Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Origineel bericht van: M€®LïÑ Aansluiten via Esata. Je hebt losse behuizingen waar je een sata HD in kan zeten ( 25,-) die heeft een eigen voeding. Of je koopt een complete Esata HD.. extern dus Volgens mijn is er geen voeding op de Esata uitgang. Er is inderdaad geen voeding op de eSata aansluiting.
Rasta 87 Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Dus is het eigenlijk behoorlijk onhandig? Ik heb een externe Esata harddisk nodig met een aparte eigen voeding? Of voedt de dreambox 500HD de Esata Harddisk? VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Gast Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Origineel bericht van: Rasta 87 Dus is het eigenlijk behoorlijk onhandig? Ik heb een externe Esata harddisk nodig met een aparte eigen voeding? Of voedt de dreambox 500HD de Esata Harddisk? Ik heb hier een Verbatim eSata naast de Dream staan, eSata kabeltje aangesloten en een 12 Volt adaptertje erbij voor de stroomvoorziening van de harddisk. Je hebt dan wel twee extra kabeltjes, maar aan de andere kant heb je niet de geheugen beperking van een ingebouwde 2.5 inch schijf in een 800HD
unox Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Denk eens aan een NAS, dat had ik met mijn DM7000 en werkt ook geweldig met de DM500HD, ik gebruik hem ook meteen voor TimeMachine en ITunes. Geen brommende disk meet bij mijn tv, dat staat allemaal in de meterkast. Mzzl
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen