duc748 Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 hallo ik heb ubuntu LTS welke scriptjes hebben jullie er allemaal in staan? ik heb deze in: cccam automatisch opstart bij (re)booten. Code: # vim /etc/rc.local/usr/local/bin/cccam Cccam iedere nacht om 4 uur opnieuw opstarten. Code: # Sudo crontab -e 00 04 * * * killall cccam && /usr/local/bin/cccam
duc748 Geplaatst: 26 april 2010 Auteur Geplaatst: 26 april 2010 even voor de duidelijkheid dit is gewoon dat ik veel intresse heb om linux te leren en gebruik CCcam gewoon in binneshuis. nog even hoe een script te maken of ik het goed doe. een file in bijvoorbeeld /var/sript/CCcamstop.sh moet er altijd een .sh achter staan? en moet er op nog meer plekken aanpassingen gedaan worden om te werken met deze script via putty?
jph Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Wanneer je .sh achter zet dan weet het systeem dat het om een shell script gaat. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Big fellow Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Origineel bericht van: jph Wanneer je .sh achter zet dan weet het systeem dat het om een shell script gaat. Het systeem kijkt niet naar de naam/extensie om te bepalen wat voor een bestand het is... (Dat is een typische MicroSoft "uitvinding"!) Als je op de eerste regel aangeeft welke interpreter je wilt gebruiken dan zal het (bijna) nooit fout gaan. Dit doe je door een remark toe te voegen op de eerste regel. B.v.: #!/bin/bash of #!/usr/bin/perl En dan kan je bestand zelfs "unix.is.cool" noemen, en de attributen op "eXecute" zetten... Als je het daarna opstart met ./unix.is.cool dan werkt het gewoon. (De ./ is omdat je huidige directory standaard niet in je zoek pad staat!) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
jph Geplaatst: 3 juli 2010 Geplaatst: 3 juli 2010 Ok, weer iets bijgeleerd dan. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen