Ga naar inhoud

[DM7025+] EPGrefresh of Rytec XMLTV

Aanbevolen berichten

Gast dishman_ex5020
Geplaatst:

Het moge bekend zijn dat de 7025 wat problemen krijgt met een te grote EPG in het geheugen.

Op dit moment gebruik ik de Rytec, maar laat de EIT ,freesat en viasat scanner aan staan. Nadeel: ga je op meerdere sat's zappen, wordt de EPG dermate lang (8.6Mb), dat de tuner te vol wordt en trager wordt. Uiteindelijk moet ik eerst de EPG.DAT verwijderen en daarna opnieuw booten om een en ander weer werkbaar te maken. Ik heb vanaf nu alle epg-scanners uitgezet om bovenstaande te voorkomen.

Nu zie ik dat de Rytec-lijsten ook zenders binnen halen, waarvoor ik geen kaartje/abbo heb.

Ik heb gelezen, dat je met EPGrefresh ook de EPG kunt binnenhalen via sat, maar dan beperkt tot een aantal zenders die je in een bouqet hebt staan. Het lijkt me, dat dit een veel compactere EPG.DAT oplevert. Voordeel is dan natuurlijk de ruimte, maar ook dat je geen modem hoeft laten aan te staan. Voorwaarde is natuurlijk wel, dat de zenders dan ook fatsoenlijke EPG meezenden!!

Wie heeft hier al ervaringen mee opgedaan?

Geplaatst:

Download the rytec.channels.xml file van www.rytec.be

open deze file in bv. NotePad++ (niet notepad) en verwijder alle zenders die je niet wil hebben.

Bewaar deze file op jouw box als eigen.channels.xml in de folder /etc/epgimport

Edit de file rytec.sources.xml

verander hier de verwijzingen: (allemaal)

channels="http://www.xmltvepg.be/rytec.channels.xml.gz"

in:

channels="eigen.channels.xml"

en sla de file op jouw box als eigen.sources.xml

Hierna kun je de rytec.sources.xml file van jouw box verwijderen.

Hierna zal de import plugin alleen maar de epg importeren van de zenders die je in de channels file laten staan hebt.

Vergeet wel niet opnieuw de te importeren packetten te selecteren op de box.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Gast dishman_ex5020
Geplaatst:

Kijk: daar heb ik nog eens wat aan!!!

Vraagje: wordt het statement channels="http://www.xmltvepg.be/rytec.channels.xml.gz" niet overschreven door Rytec?

Bij de plugin-list staat niet alleen xmltvimport, maar ook Rytec channel list. (voor de goede orde: ik installeer de xmltv-plugin)

Geplaatst:

Rytec channellist die je installeerd via een download is de rytec.sources.xml

Deze wordt dus idd overschreven bij een update. Daarom heb ik je aangeraden om deze file te hernoemen naar eigen.channels.xml en eigen.sources.xml en deze blijven dan wel staan.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Gast dishman_ex5020
Geplaatst:

Ik heb hem zonet ge-edit en opgeslagen. Daarna een handmatige import gestart. En inderdaad: hij heeft een stuk minder events opgeslagen.

Mijn dank is groot voor deze tips!!!

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Bedankt voor de tip, deze tip heb ik ook even uitgevoerd. Ik heb ook niet zo'n behoefte aan EPG op honderden kanalen, alleen de veel gebruikte.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen