Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie heeft ervaring met de xtreamer,graag info wat je er mee kunt doen

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Geplaatst:

Ik heb er een.

Wat wil je precies weten van de xtreamer? Voor mij is het DE oplossing om geen HTPC meer te gebruiken. De xtreamer is verbonden (wired of wifi) met mijn netwerk en internet aansluiting. Je kan er een 2.5 inch harddisk inzetten. In de nieuwe XtreamerPro kan je er zelfs 2x 3.5 SAT HD in zetten. De xtreamer kan enorm veel formaten afgespelen en zeker op video gebied. Ik speel er hoofdzakelijk TS (Transport stream - opnames van mijn Sat PVR), avi, xvid, mkv en alle mogelijke ISO's af. De speler heeft volle BD en VOB ondersteuning.

De software is geen open source maar er is een enorm aktieve community die weer leuke speeltjes in elkaar heeft gezet zoals Xtreamer Live . Dit is het streaming van live TV door middel van rss feeds die jezelf erop kan zetten. Er wordt ook een passieve Moviejukebox aangeboden en deze wordt in V3 van de firmware ook aktief ondersteunt. Zie screenshot van Xtreamer Live functie:

81500347.jpg

Ik heb zelf de Xtreamer aangelsoten op mijn QNAP NAS met 4TB. Door een NFS koppeling is deze enorm stabiel en zelfs BD is geen probleem weer te geven zonder enig stotteren.

Zijn er ook negatieve punten?

Ik heb er 2 gelezen, hoeweel ik deze zelf nog niet ervaren heb. In de Xtreamer zit een kleine ventilator in die je aan moet hebben indien er een HD in zit. Deze kan wat geluid maken. Aangezien ik echter de Xtreamer gebruik zonder HD, heb ik deze ventilator gewoon uit staan. In de nieuwe Xtreamer Pro zit er een andere soort in die geruisloos is.

Tweede punt is de 24P bij 1080p resolutie. Er schijnen mensen te zijn die bij het afspelen van een 1080-24p BD image, hun Xtreamer op 1080p-Auto hebben staan en dan elke +/-40sekonden een beeldstotter hebben. Deze mensen lopen dus te zeuren dat de Xtreamer geen 23,9 en nog wat Hz uitgeeft. Ik heb dit verschijnsel nog niet gemerkt en stoor me er ook niet aan. Alleen hardgezottene techniekfreaks die alles analyseren kunnen dit vaststellen.

Pluspunten: VELE (zie boven en de specs benden) en wat ik enorm goed vind, is de goede support van Xtreamer zelf en de community. Tevens komen er regelmatige nieuwe firmware versie's. Op forum.xtreamer.net vind je genoeg andere informatie (op zijn engels) waar ook een Nederlands subforum is.

Ik hoor het wel als je iets anders wilt weten.

Snopper

specificatie's (engels):

Citaat:
Connectivity

WIFI

UPnP SSDP

UPnP AV

NTFS

Web services

Video : YouTube, Picasa, Yahoo Video, CNN, NBC Today, CBS Face the Nation and more

Audio : Live365 Radio, iPodcast, Radiobox, ABC News, BBC Podcast, CNN News , Indiefeed, Jamendo

Photo : Picasaweb

RSS feed : Yahoo! Weather, Yahoo! News, Yahoo! Xchange, MSNBC News and more

Media files supported

Video containers:

MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)

MPEG1/2 PS (M2P, MPG)

MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)

VOB

AVI, ASF, WMV

Matroska (MKV)

AVC HD

MOV (H.264), MP4, RMP4

FLV - Flash Video

Video codecs:

Audio containers:

AAC, M4A

MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)

WAV

WMA

FLAC

OGG

RMP4

FLC

PCM

PLSX

Audio codecs:

Audio Down Mix : DTS-HD MA, DTS-HD HR

Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF, HD JPEG

Other formats: ISO, IFO, FLV, RM, RA, RAM

Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA, IDX

Streaming formats : RTSP, FLV

Chipset

Ralink RT3070 Single Chip

Memory

128MB DDR2 SDRAM, 256MB Flash

Audio/Video outputs

HDMI v1.3a (up to 1080p)

Composite Video

Stereo Analog Audio

S/PDIF Optical Digital Audio

Interface

1x USB 2.0 slave

2x USB 2.0 host

Internal SATA

Network

Ethernet 10/100

WIFI USB Antenna 802.11n (optional)

Power

12V DC, 2A

Dimension

Width 10.5"(180mm) x Depth 1.25" (32mm) x Height 2.25" (82mm)

Weight

2.2 lbs (1Kg)

Package Content

Xtreamer (HDD not included)

100~240V Power Adapter

1.5M length HDMI cable (optional)

WiFi 802.11n USB Antenna (optional)

Audio & Video Cables

Remote Control with 2 "AAA" batteries

USB Slave cable

Quick start guide

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Geplaatst:

Sorry voor de late respons ,ik was een aantal dagen afwezig.

Eerst bedankt voor uitgebreide info ,mooi overzicht en alvast bedankt/thx

Ik heb natuurlijk op het net ,de info over het forum doorgelezen daar staat veel info over de Xtreamer.

De belangrijkste vraag is kun je alle radio.s die via web en live die te horen zijn ook via de xtreamer ontvangen zoals rootsradio

deze beluister ik via mijn pc die is aangesloten via de r232 kabel op mijn full HD tv achter.

het is wel veel gedoe om dit aan te doen en te laten werken.

dus de xtreamer leek mij de oplosing of niet soms!

En welke radio pakketten zijn er op de xtreamer verder te krijgen.heb jij enkele voorbeelden!

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Geplaatst:

Er zijn zeer vele codecs die rondzweven waar internet radio mee geleverd wordt.

Als het de stream is van rootradio.be dan kan deze waarschijnlijk vanaf Firware 3 worden beluisterd. Ik zie dat de stream een windows media player plugin nodig heeft. De xtreamer onderstand dat in de huidige firmware versie (2.3.1) nog niet, net zoals een MMS stream. Als je deze stream in MP# of in pure WMA kan vinden, kan je deze in een PLS bestand zetten en kan je gaan luisteren.

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen