highlander53 Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Wie heeft ervaring met de xtreamer,graag info wat je er mee kunt doen VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
snopper Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Ik heb er een. Wat wil je precies weten van de xtreamer? Voor mij is het DE oplossing om geen HTPC meer te gebruiken. De xtreamer is verbonden (wired of wifi) met mijn netwerk en internet aansluiting. Je kan er een 2.5 inch harddisk inzetten. In de nieuwe XtreamerPro kan je er zelfs 2x 3.5 SAT HD in zetten. De xtreamer kan enorm veel formaten afgespelen en zeker op video gebied. Ik speel er hoofdzakelijk TS (Transport stream - opnames van mijn Sat PVR), avi, xvid, mkv en alle mogelijke ISO's af. De speler heeft volle BD en VOB ondersteuning. De software is geen open source maar er is een enorm aktieve community die weer leuke speeltjes in elkaar heeft gezet zoals Xtreamer Live . Dit is het streaming van live TV door middel van rss feeds die jezelf erop kan zetten. Er wordt ook een passieve Moviejukebox aangeboden en deze wordt in V3 van de firmware ook aktief ondersteunt. Zie screenshot van Xtreamer Live functie: Ik heb zelf de Xtreamer aangelsoten op mijn QNAP NAS met 4TB. Door een NFS koppeling is deze enorm stabiel en zelfs BD is geen probleem weer te geven zonder enig stotteren. Zijn er ook negatieve punten? Ik heb er 2 gelezen, hoeweel ik deze zelf nog niet ervaren heb. In de Xtreamer zit een kleine ventilator in die je aan moet hebben indien er een HD in zit. Deze kan wat geluid maken. Aangezien ik echter de Xtreamer gebruik zonder HD, heb ik deze ventilator gewoon uit staan. In de nieuwe Xtreamer Pro zit er een andere soort in die geruisloos is. Tweede punt is de 24P bij 1080p resolutie. Er schijnen mensen te zijn die bij het afspelen van een 1080-24p BD image, hun Xtreamer op 1080p-Auto hebben staan en dan elke +/-40sekonden een beeldstotter hebben. Deze mensen lopen dus te zeuren dat de Xtreamer geen 23,9 en nog wat Hz uitgeeft. Ik heb dit verschijnsel nog niet gemerkt en stoor me er ook niet aan. Alleen hardgezottene techniekfreaks die alles analyseren kunnen dit vaststellen. Pluspunten: VELE (zie boven en de specs benden) en wat ik enorm goed vind, is de goede support van Xtreamer zelf en de community. Tevens komen er regelmatige nieuwe firmware versie's. Op forum.xtreamer.net vind je genoeg andere informatie (op zijn engels) waar ook een Nederlands subforum is. Ik hoor het wel als je iets anders wilt weten. Snopper specificatie's (engels): Citaat: Connectivity WIFI UPnP SSDP UPnP AV NTFS Web services Video : YouTube, Picasa, Yahoo Video, CNN, NBC Today, CBS Face the Nation and more Audio : Live365 Radio, iPodcast, Radiobox, ABC News, BBC Podcast, CNN News , Indiefeed, Jamendo Photo : Picasaweb RSS feed : Yahoo! Weather, Yahoo! News, Yahoo! Xchange, MSNBC News and more Media files supported Video containers: MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V) MPEG1/2 PS (M2P, MPG) MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS) VOB AVI, ASF, WMV Matroska (MKV) AVC HD MOV (H.264), MP4, RMP4 FLV - Flash Video Video codecs: Audio containers: AAC, M4A MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA) WAV WMA FLAC OGG RMP4 FLC PCM PLSX Audio codecs: Audio Down Mix : DTS-HD MA, DTS-HD HR Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF, HD JPEG Other formats: ISO, IFO, FLV, RM, RA, RAM Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA, IDX Streaming formats : RTSP, FLV Chipset Ralink RT3070 Single Chip Memory 128MB DDR2 SDRAM, 256MB Flash Audio/Video outputs HDMI v1.3a (up to 1080p) Composite Video Stereo Analog Audio S/PDIF Optical Digital Audio Interface 1x USB 2.0 slave 2x USB 2.0 host Internal SATA Network Ethernet 10/100 WIFI USB Antenna 802.11n (optional) Power 12V DC, 2A Dimension Width 10.5"(180mm) x Depth 1.25" (32mm) x Height 2.25" (82mm) Weight 2.2 lbs (1Kg) Package Content Xtreamer (HDD not included) 100~240V Power Adapter 1.5M length HDMI cable (optional) WiFi 802.11n USB Antenna (optional) Audio & Video Cables Remote Control with 2 "AAA" batteries USB Slave cable Quick start guide Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)
snopper Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 @highlander53 Heb je nog vragen? Snopper Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)
highlander53 Geplaatst: 2 mei 2010 Auteur Geplaatst: 2 mei 2010 Sorry voor de late respons ,ik was een aantal dagen afwezig. Eerst bedankt voor uitgebreide info ,mooi overzicht en alvast bedankt/thx Ik heb natuurlijk op het net ,de info over het forum doorgelezen daar staat veel info over de Xtreamer. De belangrijkste vraag is kun je alle radio.s die via web en live die te horen zijn ook via de xtreamer ontvangen zoals rootsradio deze beluister ik via mijn pc die is aangesloten via de r232 kabel op mijn full HD tv achter. het is wel veel gedoe om dit aan te doen en te laten werken. dus de xtreamer leek mij de oplosing of niet soms! En welke radio pakketten zijn er op de xtreamer verder te krijgen.heb jij enkele voorbeelden! VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
snopper Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Er zijn zeer vele codecs die rondzweven waar internet radio mee geleverd wordt. Als het de stream is van rootradio.be dan kan deze waarschijnlijk vanaf Firware 3 worden beluisterd. Ik zie dat de stream een windows media player plugin nodig heeft. De xtreamer onderstand dat in de huidige firmware versie (2.3.1) nog niet, net zoals een MMS stream. Als je deze stream in MP# of in pure WMA kan vinden, kan je deze in een PLS bestand zetten en kan je gaan luisteren. Snopper Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen