Ga naar inhoud


Triax 88 + WNC duo (astra 1+3) quad


Gast copycat

Aanbevolen berichten

Kenners,

 

ik kom er niet uit.

Ik krijg nooit meer dan 2% signaalsterkte.

De schotel hangt 30° en verdraaien tss 16 en 25 geeft geen verschil. Volgens de handleiding van de WNC moet ik de 23,5 vasthangen op de schotel, en de 19,2 moet er naast hangen. Klopt dat wel? Ik zie overal de 19,2 vastgeklikt en de 23,5 wat hoger.

 

Dank u voor de feedback!

 

mvg,

Christian

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan dus op 2 manieren:

 

A:

 

Schotel uitrichten op astra 19.2 en de LNB hoorn van 19.2 klemmen en de LNB iets scheef omhoog zetten.

 

B:

 

Schotel uitrichten op astra 23,5 en de LNB hoorn van 23,5 klemmen en de LNB iets naar beneden zetten.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de quadblock en de schotel niet op elkaar zijn afgestemd.

Voor de 88cm schotel zal je een quadblock voor 90cm moeten hebben.

Maar ik denk dat je een quadblock voor een 60cm schotel hebt.

Hierdoor krijg je een verschil in de openingshoek.

 

De lnb die op de zwakste satelliet staat kan je het beste in de houder doen en de andere lnb laten loenzen naar de sterkste satelliet.

Mischien heb je dan net genoeg marge dat je ze allebei kunt ontvangen

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cool,

 

snel forum hier!

 

Bedankt voor de update. De LNB zou de juiste moeten zijn:

 

1 x DUO LNB QUAD MAXIMUM/WNC 78-88 Astra I/III 0,2 dB (166527) = 59.00EUR

 

Ik maak het mezelf wel heel moeilijk door via een Technotrend 3200 kaart te werken op een Ubuntu Mythtv. Heb al met w_scan en kaffeïne geprobeerd. Scannen van de kanalen lukt, alleen de percenten zijn wat weinig om beeld te krijgen natuurlijk :-)

 

Eerst dacht ik dat het aan de Diseqc instelling lag omdat ik had ergens had gelezen dat het MiniDiseqc was. Misschien toch maar eens XP installeren en de originele drivers van de kaart gebruiken.

 

Ik had gehoopt dat mijn satfinder me sneller op weg zou helpen. Ik zal de 19.2 dan eens in houder hangen. Zal de update posten, misschien is er iemand anders ooit iets mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het maakt eigenlijk niet uit hoe je de lnb er op zet

wand je sat meter ziet als eerste 19,2 of je moet een satmeter hebben

die DiSEqC Switch kan schakelen dan kun je hem uit richten op de 23,5

je zou het kunnen proberen om rechter hals in de houder zetten en dan uit richten

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is niet de gemakkelijkste combi om uit te richten en om op beide sats een sterk signaal binnen te krijgen. Met mijn satlook gaat het maar je moet wat signaal toegeven op de a1.

Beter was geweest om een multi beugel te monteren met losse quad lnb's, kun je ook wat gemakkelijker uitbreiden.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfred de witt
het is niet de gemakkelijkste combi om uit te richten en om op beide sats een sterk signaal binnen te krijgen. Met mijn satlook gaat het maar je moet wat signaal toegeven op de a1.
Beter was geweest om een multi beugel te monteren met losse quad lnb's, kun je ook wat gemakkelijker uitbreiden.


ja voor grotere schotels zijn losse lnb,s beter dan een duo lnb, dat blijft wat nemen en geven
ik heb ook meter die beide lnb,s kan meten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
het maakt eigenlijk niet uit hoe je de lnb er op zet
wand je sat meter ziet als eerste 19,2 of je moet een satmeter hebben
die DiSEqC Switch kan schakelen dan kun je hem uit richten op de 23,5
je zou het kunnen proberen om rechter hals in de houder zetten en dan uit richten



Klopt... dat had ik ook begrepen, die satfinder is maar een goedkoop spul, ik was dus zeker dat het maar 1 van de 2 ging ontvangen.

Soit, ik heb er over geslapen en de beslissing genomen om hem in de feedhorn te laten zitten. Ik ben nu langs de zolder op de andere kan geklommen om een beter positie te hebben - voor mezelf - voor de africhting.

Ik heb met de satfinder nog eens geduldig gespeeld en op den duur lukte het. Er is een tooltje w_scan dat makkelijk werk en ook diseqc ondersteund. Na een 20-tal minuten had ik voldoende om enkele zenders te testen om "Me-Tv" van Ubuntu. Heb hem op een fta gezet en nadien alles aangedraaid. Voorlopig lijkt het ok hoewel Me Tv ook geen signaal geeft maar wel beeld. Ik denk dat het hier een bug in de sw is. Tvheadend loopt nu alles af te scannen, heb 1 voor de 19.2E ingezet en 2 voor de 23.5E.

Nu nog wat spelen tot alles werkt en dan een TVV aanschaffen voor in de CI. Ben alleen nog aan het twijfelen tussen mythtv vdr of tvheadend. De laatste is super eenvoudig en ondersteund ook XBMC. Alleen is hij nog een beetje beta.

Tot de volgende,

Christian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: copycat
Origineel bericht van: satencom
het maakt eigenlijk niet uit hoe je de lnb er op zet
wand je sat meter ziet als eerste 19,2 of je moet een satmeter hebben
die DiSEqC Switch kan schakelen dan kun je hem uit richten op de 23,5
je zou het kunnen proberen om rechter hals in de houder zetten en dan uit richten



Klopt... dat had ik ook begrepen, die satfinder is maar een goedkoop spul, ik was dus zeker dat het maar 1 van de 2 ging ontvangen.

Soit, ik heb er over geslapen en de beslissing genomen om hem in de feedhorn te laten zitten. Ik ben nu langs de zolder op de andere kan geklommen om een beter positie te hebben - voor mezelf - voor de africhting.

Ik heb met de satfinder nog eens geduldig gespeeld en op den duur lukte het. Er is een tooltje w_scan dat makkelijk werk en ook diseqc ondersteund. Na een 20-tal minuten had ik voldoende om enkele zenders te testen om "Me-Tv" van Ubuntu. Heb hem op een fta gezet en nadien alles aangedraaid. Voorlopig lijkt het ok hoewel Me Tv ook geen signaal geeft maar wel beeld. Ik denk dat het hier een bug in de sw is. Tvheadend loopt nu alles af te scannen, heb 1 voor de 19.2E ingezet en 2 voor de 23.5E.
Citaat:
Op mijn WNC is het diseqc 1 voor de 23.5E en 2 voor de 19.2E. Dit is duidelijk sneller voor de tvheadend. Na een nacht scannen heeft hij blijkbaar nog niet alles gehad. Zolang hij niet klaar is kan ik blijkbaar geen services mappen aan channels. Mijn kaart is dus nog niet beschikbaar voor live tv. Ik zal wat kaarten moeten bijsteken. Iemand een idee voor een héél goede DVB-S2 kaart met eventueel MPEG4 hw decoder? of bestaat dat nog niet?


Nu nog wat spelen tot alles werkt en dan een TVV aanschaffen voor in de CI. Ben alleen nog aan het twijfelen tussen mythtv vdr of tvheadend. De laatste is super eenvoudig en ondersteund ook XBMC. Alleen is hij nog een beetje beta.

Tot de volgende,

Christian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast copycat

Ik heb nog enkele vragen over advies.

 

Aangezien mijn eerste stappen gezet zijn wil ik natuurlijk verder werken om mijn analoog abonnement buiten te krijgen. Ik lijst ze even op in de hoop om ze hier beantwoord te krijgen.

 

Ik heb nu:

 

- Ubuntu 9.10 met Tvheadend met 1 TT 3200 + Budget CI. (thanks Rigolo dat is 24W minder verbruik zonder mijn VGA)

- Een mythbuntu 9.10 analoog + XBMC frontend.

- Een WII met showtime

- Triax 88 + WNV Duo LNB 19.2E&23.5E

 

Wat ik nog niet weet:

 

- Hoe kan ik weten of mijn schotel nu perfect staat? Welk kanaal moet ik zeker kunnen ontvangen op welke satelliet? (fta) Moet dat een HD zijn? Een SNR/Signal osd heb ik nog niet gezien. Femon werkt precies niet. Ik blijf dus altijd achter met de vraag of het nog beter kan?

 

- Ik wil nog enkele kaarten bijkopen voor de backend... best terug TT 3200? Of beter Hauppauge Nova-S2 pci?

 

- Kan ik best een CAM kopen(dual aston?) voor in de CI van die eerste kaart (kunnen de andere kaarten er dan ook aan?) of is het veiliger om een usb kaartlezer te gebruiken met een softcam? Ik lees veel over OSCam met Newcs als server. Dit alles rekening houdend met een tv vlaanderen abo dat ik ga nemen.

 

grtz,

 

Christian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...