Ga naar inhoud


Digitenne ramp geworden


Gast anton2e

Aanbevolen berichten

De laatste tijd zijn er constant haperingen (beeld staat stil, geluid gaat door). Is dit een landelijk probleem of lokaal (Lelystad)?

 

Het is zo belabberd dat ik er steeds meer over begin te denken maar weer UPC te nemen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: anton2e
De laatste tijd zijn er constant haperingen (beeld staat stil, geluid gaat door). Is dit een landelijk probleem of lokaal (Lelystad)?
Het is zo belabberd dat ik er steeds meer over begin te denken maar weer UPC te nemen.

Lijkt ITV van KPN wel , die hebben dezelfde problemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: anton2e
Het is zo belabberd dat ik er steeds meer over begin te denken maar weer UPC te nemen.
Of je neemt een schotel(tje).

Even een vergelijking:

UPC:
Standaard (analoog) pakket: €16,80 per maand (ca. 30 zenders),
Digitaal: €21,30 per maand (Starter, 50 zenders)
Royaal Pakket: €31,30 per maand (90 zenders).
HDTV €9,- extra per maand (eerste zes maanden €5,- per maand).
Eredivisie Live (4 zenders): €9,95 per maand extra,
Sport1 €9,95 per maand extra,
Film1 €14,95 per maand extra,
Film1 én Sport1 samen €21,95 per maand extra.

Canal Digitaal:
Basispakket: €9,95 per maand (vergelijkbaar pakket met Digitenne, geen België)
Familie-pakket: €14,95 per maand: Wel België en vele andere zenders extra (eerste zes maanden €9,95 per maand).
HDTV: €5,- per maand extra.
Eredivisie Live (2 zenders): €9,49 tot €11,95 per maand extra (afhankelijk van overig pakket),
Sport1 zit in het Entertainment pakket: 24,95 per maand (dus €10 duurder dan het Familie-pakket)
Film1 én Sport1 samen €19,95 per maand extra of in het Top-pakket à 42,50 per maand.

Verschil qua zenders:
Met het UPC Starter-pakket ontvang je o.a. RTL8 HD, Disney Channel, FOX life, 13th Street, GoedTV, Xite, Journaal 24, Politiek 24, myzen.tv HD, The Poker Channel, AT5, Omroep Flevoland*, RTV Utrecht*, lokale zenders, Playboy TV, UPC Games, UPC on Demand en UPC Interactive die Canal Digitaal niet heeft.
In het Royaal-pakket: rtl lounge, Car Channel, Discovery World, Cultura 24, Sterren 24, Weer en Verkeer, Nick Jr., Nick Hits, SyFy Universal, Spirit 24, 101, Best 24 en Adult Channel.

Canal Digitaal heeft dan weer Body in Balance, Bebe TV, Trace TV, VH1 Classics, MTV Rocks, MTV Dance, MTV Music, MTVN HD, Brava HDTV, één HD (binnenkort ook Ketnet/Canvas HD), Yacht & Sail, Hustler TV, Dorcel TV en XXX Xtreme die UPC weer niet heeft. En uiteraard de vrij te ontvangen (buitenlandse) zenders en BVN, Omroep Zeeland, RTV Drenthe, TV Noord.

Maar al die zenders had je met Digitenne ook al niet!

* = Deze zenders zijn waarschijnlijk ook wel vrij te ontvangen met de DVB-T ontvanger die je nu voor Digitenne hebt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: anton2e
De laatste tijd zijn er constant haperingen (beeld staat stil, geluid gaat door). Is dit een landelijk probleem of lokaal (Lelystad)?

Ik ben dan meteen benieuwd, welk merk en type ontvanger gebruik je? hoe is de sterkte van het signaal en hoe is de kwaliteit (balkjes). Brand het lampje op je antenne en kan je antenne en/of ontvanger van plaats wisselen met eventueel een andere?

Was het altijd goed en waarom is het nu slecht? Hoogbouw in de buurt erbij gekomen of tussen jou en de zender? Eventueel kan je hier zien waar de Digitenne zender staat ten opzichte van je huis.

Over een tijd wordt er een nieuwe hoge locatie in Almere in gebruik genomen voor Digitenne. Dit zal de ontvangst ongetwijfeld aanzienlijk verbeteren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Of je neemt een schotel(tje)."

 

Is geen, zowel technisch als qua kosten, oplossing. Ik heb op dit moment 5 plekken waar TV ontvangen (kan) worden. Deels via Conax kaart rechtstreeks in de PC, deels via FireDTV/T.

 

Ik hoor mijn vrouw al zodra ik met het idee kom om het hele huis te doorboren voor kabels en allemaal aparte decoders. Zo'n schotel (evt. zelfs 2) begin ik al helemaal niet aan.

 

Verder is er maar 1 plek waar Digitale ontvangst mij echt interesseert en voor de rest is analoog meer dan genoeg.

 

 

(Wat aantal zenders betreft: ik kom nu al niet verder dan de eerst 12 en BBC)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Vraag aan TS wat gebruik je aan spullen, ik bedoel dus antennes ed."

 

Een buitenantenne en een binnen (FireDTV/T's zijn doorgelust). Voor storingen in het signaal maakt het weinig uit. Sterkte/kwaliteit signaal is bijna 100%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: anton2e
De laatste tijd zijn er constant haperingen (beeld staat stil, geluid gaat door). Is dit een landelijk probleem of lokaal (Lelystad)?

Het is zo belabberd dat ik er steeds meer over begin te denken maar weer UPC te nemen.



Zal wel lokaal zijn want die haperingen vielen mij ook al op wanneer ik weer eens digitenne aanzette, meestal kijk ik via de satelliet dus echt last heb ik er niet van.
En ook ik heb een binnenantenne, maar die staat wel op zolder in het zicht van de zendmast, dus signaal/kwaliteit balkjes ook (bijna) 100%.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben geen last van haperingen!!!

In Lelystad dus. Staat je decttelefoon niet te dichtbij?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Roger Vdheijden

Ik heb totaal nergens last van. Perfect beeld en maak gebruik van de standaard binnenantenne. Zit ongeveer 4 kilometer van de mast in Heerlen (De Beitel).

 

Hooguit wat storing als een scooter langs komt, maar dat heeft weinig met KPN te maken (en meer met DVB-T). Binnenkort ga ik gebruik maken van een buitenantenne (voor ontvangst van verderaf gelegen zenders) en dan hoop ik direct van de scooter storingen verlost te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007

hier op ongeveer 5 km van de mast in Heerlen (De Beitel)met vrij zicht

helaas op de 9de etage wel last van blokjes in beeld het zal dan niet gaan om een scooter die langs komt

denk zelf dat het een ander soort storing is iets van c2000 of mobiele telefoons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Wij hebben geen last van haperingen!!!
In Lelystad dus. Staat je decttelefoon niet te dichtbij?


Ik heb nu circa 1,5 jaar Digitenne en qua opstelling is er in huis niets veranders. Problemen dateren van de laatste paar weken. Geen brommers enzo.

Kwaliteit/Sterkte signaal ligt constant rond de 98/99%.

De storingen zijn de hele dag door en duren vaak enkele seconden. Lang genoeg om echt storend te zijn, te kort om TV uit raam te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...