Ga naar inhoud


Digitenne ramp geworden


Gast anton2e

Aanbevolen berichten

Gooi eerst die KPN ant.de deur uit,en neem een gewone kamer ant.zonder versterker,je versterkt nl ook de ruis en en andere stoor signalen,je signaal meter geeft dan wel volledige signaal sterkte aan ,maar dat is het (stoor) signaal wat je niet moet hebben.Dus een grote kans daty dan alle problemen opgelost zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: EdjeKroketje
anton2e, we proberen je te helpen en ik heb je om wat extra informatie gevraagd. Zou het wel fijn vinden als je wat extra informatie wil geven.


Ik meende dat (in enkele berichten) gedaan te hebben.

"Ik ben dan meteen benieuwd, welk merk en type ontvanger gebruik je? hoe is de sterkte van het signaal en hoe is de kwaliteit (balkjes). Brand het lampje op je antenne en kan je antenne en/of ontvanger van plaats wisselen met eventueel een andere?"

Alle ontvangers werken zonder externe kastjes.

BG: Loewe TV met Conax kaart en actieve buitenantenne. Uiteraard brandend lampje. Etage: FireDTV/T decoders (Conax) + 1 Akai TV (Conax), doorgelust met actieve binnenantennne.

Sterkte/Kwaliteit overal 98/99. Sterkte op moment storing is vrijwel onmogelijk te bepalen. Die info tonen blokkeert zenderwisseling dus constant in beeld is geen optie. Ook weet je niet wanneer het optreedt.


"Was het altijd goed en waarom is het nu slecht? Hoogbouw in de buurt erbij gekomen of tussen jou en de zender? Eventueel kan je hier zien waar de Digitenne zender staat ten opzichte van je huis."

Ongeveer 1,5 jaar in gebruik met weinig tot geen problemen. Sedert enkele weken heel vaak probleem. Geen hoogbouw tussengekomen. Er wordt deels mast Lelystad en deels mast Almere gebruikt (ik woon aan de rand Almere). E.e.a. door search zelf bepaald ongetwijfeld op basis beste signaal.


"Over een tijd wordt er een nieuwe hoge locatie in Almere in gebruik genomen voor Digitenne. Dit zal de ontvangst ongetwijfeld aanzienlijk verbeteren."

Ik heb niet het gevoel (gezien de 99/98 sterkte kwaliteit signaal) dat daar verbetering in gevonden zal worden. Wel zal opnieuw afstemmen zinvol zijn omdat dan ongetwijfeld het Almeerse signaal dat van Lelystad zal overstemmen.

Ik zie het veel meer als een bandbreedte probleem. Bij Info zie ik 8 MB en dus moeten alle geleverde zenders in die groep daarbinnen hun plaatsje vinden en dat is dus wel erg krap.


Het heeft (vrijwel) probleemloos gewerkt. Thuis is niets veranderd, geografisch ook niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt allemaal mooi en aardig maar ik ga echt geen 5 antennes (en evenzoveel bekabeling) gebruiken. Dan nog liever UPC met al zijn gebreken.

 

Het heeft gewoon goed gewerkt en dan ga je niet opeens alles om ver gooien en zeker niet een huis bijna verbouwen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

anton2e, is duidelijk. Sluit voor de gein weer eens een Topfield ontvanger aan en kijk eens of het probleem dan nog steeds optreed. Ik zie best veel problemen bij mensen die Digitenne zonder een settopbox ontvangen. Het lijkt erop dat die tuners in die TV's gewoon onder doen voor de Topfield ontvangers.

 

Overigens is het zeker geen bandbreedte probleem want dan had iedereen er last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Gooi eerst die KPN ant.de deur uit,en neem een gewone kamer ant.zonder versterker,je versterkt nl ook de ruis en en andere stoor signalen,je signaal meter geeft dan wel volledige signaal sterkte aan ,maar dat is het (stoor) signaal wat je niet moet hebben.Dus een grote kans daty dan alle problemen opgelost zijn.

...echt niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RS2000

Ik zal vanavond wel eens kijken of ik nog steeds haperingen heb en of het op alle zenders is.


En gisterenavond nergens last meer van, was bij mij blijkbaar toch een tijdelijk probleem want ik heb maar 1 dag storing gehad denk ik want de rest van de tijd stond digitenne niet aan en keek ik via de schotel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
anton2e, is duidelijk. Sluit voor de gein weer eens een Topfield ontvanger aan en kijk eens of het probleem dan nog steeds optreed. Ik zie best veel problemen bij mensen die Digitenne zonder een settopbox ontvangen. Het lijkt erop dat die tuners in die TV's gewoon onder doen voor de Topfield ontvangers.

Overigens is het zeker geen bandbreedte probleem want dan had iedereen er last van.


Dan moet ik eerst zo'n ontvanger gaan kopen. Op zich niet zo'n probleem als dan geen storingen meer maar wel een probleem dat ik weer een kastje (met alles wat daarbij komt) er bij krijg. Dat was intertijd juist het motief om UPC te vervangen door Digitenne want niks geen ext. kastje meer.

Ik ga wel op zoek naar de oude binnenantenne en kijken of dat een ander (lees beter) resultaat geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: anton2e
Klinkt allemaal mooi en aardig maar ik ga echt geen 5 antennes (en evenzoveel bekabeling) gebruiken. Dan nog liever UPC met al zijn gebreken.

Het heeft gewoon goed gewerkt en dan ga je niet opeens alles om ver gooien en zeker niet een huis bijna verbouwen.


Ja dat is je goed recht natuurlijk,maar dan kun je verwachten dat je nu zomaar storing hebt met 5 doorgeluste ontvangers en versterkers.
En dat het gewerkt heeft is net zoals de bekende bankenslogan, "Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst"


Allereerst is er geen sprake van 5 doorgeluste ontvangers daarnaast heeft die vergelijking met banken geen enkele relatie met de technische werkelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou dat niet kunnen?

 

je moet hooguit even een powerinserter gebruiken en de 5 volt op je ontvangers uitzetten ( zover ze dat hebben )

 

 

mijn simpele USB stikkie met sprietje pakt hier slechts 1 bouqet op.. maar die is wel storingsvrij... laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...