Ga naar inhoud


Voetbal fans: zo kan het dus ook!


Neptunus

Aanbevolen berichten

Afgelopen zaterdag ben ik samen met mijn zoon en een klant van mij de wedstrijd Borussia Mönchen Gladbach-Bayern München bezocht. Mijn werkgever, een groot internationaal bedrijf, heeft daar 4 VIP plaatsen, vandaar.

 

Wat een happening was dat! Een waar voetbalfeest. Het is waar wat "ze" zeggen over het buitenland: het kan daar dus wél! Vele, zeer vele Bayern fans in rode shirts lopen gezamenlijk met de Borussia fans naar het stadion, geen enkele vorm van agressie, het komt gewoon niet in die fans op om rotzooi te gaan trappen. Ik heb dat in Nederland alleen nog maar meegemaakt bij de uitwedstrijden van Vitesse tegen Sparta en Heerenveen die ik heb bezocht.

 

54.000 dolenthousiaste supporters op de tribune, overal zie je in rood gekleurde Bayern fans zitten, zelfs op de tribune waar de harde kern van Borussia zit. Het zat bomvol, ze hebben daar ook nog staanplaatsen, iets wat ik Nederland niet meer mag. Ze hebben wel een uitvak maar daar komen de Bayern fans gewoon met auto naar toe gereden, die auto's staan gewoon op de parkeerplaats tussen de auto's van BMG fans, duidelijk te zien aan de vlaggen en shawls in de auto's.

 

Vlak achter ons zaten Bert van Marwijk en Philip Cocu. Je ziet ze in een van de onderstaande filmpjes die ik heb gemaakt met de mobiele telefoon even zitten.

 

Let even niet op de kwaliteit, ik liet de camara doordraaien.

 

 

(na 10 seconden zie je Bert en Philip zitten, als enigen in het stadion onbewogen na de 1-0)

 

(vlak voor aanvang)

 

Nb: dit is geen voetbal discussie maar meer om een maatschappelijk verschijnsel te duiden.

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Je schrijft het al Voetbal Fans.... Volgens mij hebben we die in Nederland wel maar die moeten helaas thuisblijven voor een stelletje ongeregeld. mad

 

Heb een paar jaar geleden Chelsea - West-ham mogen aanschouwen, prachtig de sfeer alleen al en dan samen door de poort naar buiten op weg naar de Pub waar er nopg eente wordt weggegeven aan elkaar..... smile

Het wordt tijd dat ze dat stelletje ongeregeld opsluiten tijdens de wedstrijden, dan is er ook meer plaats voor de echte Fans. smile

Zal nog wel een aantal jaren duren voordat dat hier in Nederland ook kan.... crazy

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch het idee dat er langzaam maar zeker een omslag komt in Nederland want men is het goed zat!

 

Veel van het geklier wordt veroorzaakt door doorgeschoten regelingen over privacy en vrijheid van meningsuiting. Nederland als tolerant land als het bijvoorbeeld gaat om drugs heeft een keerzijde, en dat zie je terug in het hooliganisme (Hoek van Holland).

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het relaas van Beenhakker gisteren op de TV, was erg duidelijk, waarom enkelingen (plm.2 a 300) de voetbalwedstrijden kunnen verzieken.

 

Ook hij haalde andere voetballanden aan waar het prima samen gaat, twee rivaliserende voetbal supporters gaan samen naar de wedstrijd

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vreemde is dat ik voor, tijdens en na de wedstrijd zeer vele supporters bier zag drinken. Je zou toch zeggen dat er een paar minimaal aangeschoten moet zijn geweest. Maar zelfs dat leidt niet tot agressie. Op de één of andere manier zit het daar gewoon in de cultuur om respect te blijven houden.

 

Dat is volgens mij ook de enige oplossing in Nederland, dat er een cultuuromslag komt. De voetbalwet en het zero tolerance beleid zijn middelen om dat tot stand te brengen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het alleen Bier zou wezen wat die gasten tot zich namen was het lang niet zo erg, maar die andere rotzooi daar worden ze Hyper van en kennen zichzelf niet meer worden baldadig en weten ook dus niet meer wat ze doen en later wat ze gedaan hebben... crazy

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou er zijn ook wel knokpartijen tussen bepaalde Duitse clubs. Net als hier. Bijvoorbeeld Ajax<>Feyenoord. Niet een wedstrijd waar je met je familie naar toe gaat. Ik voor mij denk dat als je ALLE kosten verhaalt op voetbal ( dus niet op de belastingbetaler ) dan heb je snel de rust weergekeerd in het voetbal.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: Neptunus
Het vreemde is dat ik voor, tijdens en na de wedstrijd zeer vele supporters bier zag drinken. Je zou toch zeggen dat er een paar minimaal aangeschoten moet zijn geweest.

Het zal wel evenementenbier zijn geweest (bier aangelengd met gemeentepils :D)


Ik heb er zelf een paar op en kan je verzekeren dat ze daar geen evenementen bier schenken. Dat is voor Duitsers, net zoals voor Belgen, vloeken in de kerk.

Dat evenementen bier is ook weer typisch Nederlands verschijnsel.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

de echte voetbal fans van een club gedragen zich gewoon,

het zijn gewoon een paar stelletjes hersenloze werkelozen die het voor de andere fans verzieken.....

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edbe
de echte voetbal fans van een club gedragen zich gewoon,
het zijn gewoon een paar stelletjes hersenloze werkelozen die het voor de andere fans verzieken.....

Nou in een groep kunnen zelfs professoren dieren worden. Vergeet niet een mens is in feite een kuddendier.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edbe
de echte voetbal fans van een club gedragen zich gewoon,
het zijn gewoon een paar stelletjes hersenloze werkelozen die het voor de andere fans verzieken.....


Toch denk ik niet bijvoorbeeld aanstaande zaterdag Twente supporters gewoon tussen Nac supporters naar het stadion kunnen lopen. Per definitie is er agressie. Zit er helemaal ingebakken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...