Ga naar inhoud


WiFi ontvangst met Ubiquiti NanoStation2 wil in Zwitserland niet lukken


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds een kleine 2 jaar maak ik met veel plezier gebruik van een Ubiquiti NanoStation 2.

Deze Nano2 is als router geconfigureerd en fungeert als ontvanger voor WLAN.

Meestal sluit ik de Nano2 op een Linksys router aan maar ook regelmatig rechtstreeks op mijn laptop.

De Nano2 is dan gericht op een (camping)hotspot waar ik in de regel voor het gebruik een abonnement moet nemen.

Ik gebruik deze Nano2 hoofdzakelijk omdat de ontvangstkwaliteit vele malen hoger ligt dan de mijn interne WiFi antenne van mijn laptop.

Nadat ik met de Nano2 verbinding met de hotspot heb gemaakt en ik de browser opstart zie ik in de regel een van de (camping)hotspot afkomstig inlogscherm.

Tot nu toe nog nooit een probleem hiermee ondervonden.

 

Nu zit ik op een TCS camping in Zwitserland en heb daar ook een WiFi kaart gekocht waarmee ik 10 uur Internettoegang kan verkrijgen.

Uiteraard ook weer de Nano2 aangesloten maar daarmee wil het via de Linksys router maar ook rechtstreeks op de laptop nu niet lukken.

Ik heb met de Nano2 wel verbinding met de hotspot (van Dialoque Connect) maar als ik de browser op mijn laptop open krijg ik niet de pagina van de campingsite te zien waarop ik mijn toegangscode kan intoetsen.

 

Als ik echter de interne WiFi antenne van mijn laptop gebruik, daarmee verbinding met de hotspot maak dan krijg ik wel de inlogpagina in beeld en na het intoetsen van de toegangscode heb ik wel Internet.

 

Iemand een idee of het pad via de Nano2 door de provider Dialoque Connect mogelijk is afgeschermd of niet wordt toegelaten?

Zo ja, dan graag ook uitleg hoe de blokkering wordt geregeld.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op zich is de NanoStation2 niets bijzonders.

De Nano2 kan op verschillende manieren worden gebruikt maar is nu als router geconfigureerd.

De Nano2 ontvangt van de hotspot een IP-adres en is als DHCP server ingesteld dus mijn Linksys router of laptop, al naar gelang welke direct op de Nano2 via een UTP kabel is aangesloten, ontvangt een IP-adres van de Nano2.

Dat functioneert ook allemaal prima behalve dan dat de site van de camping niet verschijnt waardoor ik geen inlogcode kan intoetsen.

 

Op zich mag de beheerder best naar het MAC address kijken maar ik zie nog niet zo snel dat dit het probleem zou kunnen veroorzaken.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...