Gast Henk140 Geplaatst: 26 april 2010 Geplaatst: 26 april 2010 Ik heb sinds maanden dat het beeld om de zoveel tijd kort bevriest op de zenders Ned 1,2,3. Het vreemde is dat ik er geen last van heb op de commerciele en andere zenders. Ik heb een Dreambox 500-S, ik heb contact gehad met CanalDigitaal en een nieuwe kaart gekregen zonder resultaat. Ik heb resente software en een recente cam geinstalleerd maar het probleem blijft aanwezig. CanalDigitaal heeft het afgedaan en zegt dat ik bij de dealer moet zijn. Ik heb niets veranderd, het probleem is zomaar gekomen. Weet iemand wat het probleem kan zijn en of dat het probleem toch bij CanalDigitaal ligt.
Moderator ceesv Geplaatst: 26 april 2010 Moderator Geplaatst: 26 april 2010 Het kan misschien een dect telefoon zijn, die je ontvangst verstoort. Heb je misschien zelf zo'n snoerloze huistelefoon, of misschien de buren, aan de andere kant van de muur? Een betere kwaliteit coax kabel, met betere afscherming tegen stoorsignalen, het verleggen van de antenne kabel, en het opnieuw aansluiten van de pluggen wil dan ook wel eens de oplossing zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Henk140 Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 ceesv, dank voor je reactie. Ik woon in een bovenhuis met niets naast me aan de woonkamer kant wel beneden buren dus daar kan het misschien aan liggen qua telefoon. Heb zelf alleen een mobiele. Ik zou het kunnen vragen. Kabel is een zeer goede, familie van mij plaatst en installeerd schotels voor een bedrijf, die heeft alles aangesloten en ingesteld. Hij weet jammer genoeg ook niet waar het hem in zit.
Moderator ceesv Geplaatst: 28 april 2010 Moderator Geplaatst: 28 april 2010 Leen anders eens een dagje een andere ontvanger. Wanneer die dezelfde problemen heeft zul je toch naar een externe stoorbron moeten gaan zoeken. Eventueel kan je de antenne kabel misschien met een ferrietkern ongevoeliger maken voor externe stoorsignalen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
columbo Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Kijk eerst eens naar de signaal meters op je scherm,met name de BER,deze moet op nul staan.Anders moet je met een spectrum analyzer,daar mee is het signaal ook op storing te onderzoeken,een vak dealer kan bijna niet zonder.
Gast 1664 Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Origineel bericht van: Henk140 Weet iemand wat het probleem kan zijn en of dat het probleem toch bij CanalDigitaal ligt. Dit specifieke probleem is erkend door Canaldigitaal en is in onderzoek. Men zoekt het in de EIT EPG. Zie "het andere forum"
columbo Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Origineel bericht van: 1664 Weet iemand wat het probleem kan zijn en of dat het probleem toch bij CanalDigitaal ligt. Henk,het probleem zal toch wel bij jou liggen,daar andere leden en ik daar geen last van hebben,DB7020S,dus kijk naar de signaal meter 2e keer,geen Ber,dus 0 Dan je soft ware kontroleren ,Cam inst.op 2.1.1,dan moet als alles goed werken,mits je schotel min. 60cm en coaxkabel speciale sat kabel goed zijn.
Gast aart44 Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Origineel bericht van: Henk140 Ik heb sinds maanden dat het beeld om de zoveel tijd kort bevriest op de zenders Ned 1,2,3. CDS heeft het in onderzoek maar dat gaat om kleine beeld onderbrekingen van iets van een 1/10 seconde en dat komt inderdaad op NL 1 2 en 3 voor meestal een paar keer per avond. Wel kan als je grotere storingen hebt een paar keer per week krijgt je kaart een update dat was vroeger eens per maand dat geeft ook een korte storing. Maar als het flinke freezes zijn dan moet je het toch bij je eigen installatie zoeken.
Gast Henk140 Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 1664, ik heb ook met canaldigitaal contact gehad, zij stuurde mij een nieuwe kaart maar hebben niet gerept over dat de storing bij hun bekend was ???
Gast Henk140 Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 aart44, het zijn inderdaad hele korte storingen/bevriezingen van minder dan een halve seconden.
Gast Henk140 Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 cees, dat zou ik inderdaad even kunnen uitproberen, ik kan het misschien met de dealer overleggen. Misschien is mijn Dreambox wel defect.
Gast 1664 Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Origineel bericht van: Henk140 1664, ik heb ook met canaldigitaal contact gehad, zij stuurde mij een nieuwe kaart maar hebben niet gerept over dat de storing bij hun bekend was ??? Dat is helaas de normale gang van zaken bij vrijwel elke aanbieder van om het even welke dienstverlening. Je hebt geen contact gehad met Canaldigitaal maar met een weet-niks-en-kan-niks-maar-spreek-wat-Nederlands van een ingehuurde klantenservice die een script volgt.
Old Satterhand Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Ik heb ook last van de korte onderbrekingen op ned 1 2 3 die zich uiten in fouten in de gemaakte opnames. De fouten treden op 2 verschillende plaatsen met 2 verschillende ontvangers op (DM7025 en 8000). Na uitgebreid testen kan ik met zekerheid zeggen dat het probleem in de seca3 kaart zit. En niet alle kaarten hebben er kennelijk last van want dat blijkt wel uit het feit dat er zo weinig satters reageren. Zelfs het gebruik in combinatie met een CI interface (Ucas) maakt geen verschil dus de CCam die ik gebruik is ook niet de oorzaak. Ik heb op beide ontvangers goede opnames (de langste was 4 uur) kunnen maken met behulp van een Irdeto 2 kaart die ik gelukkig nog heb aangehouden. Ik maak nu alle opnames van de nederlandse zenders op de DM7025 met de Irdeto kaart en heb nu na een week nog niet een onderbreking gehad. De timers voeg ik zonodig toe via de webinterface, omdat de DM7025 op de zaak staat. Martin
Duikertje Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Origineel bericht van: Henk140 cees, dat zou ik inderdaad even kunnen uitproberen, ik kan het misschien met de dealer overleggen. Misschien is mijn Dreambox wel defect. Nee hoor het ligt niet bij jou,ik en m'n buren hebben er ook last van.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen