Ga naar inhoud

Beeld bevriest telkens op Ned 1,2,3.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Duikertje
Origineel bericht van: Henk140
cees, dat zou ik inderdaad even kunnen uitproberen, ik kan het misschien met de dealer overleggen. Misschien is mijn Dreambox wel defect.

Nee hoor het ligt niet bij jou,ik en m'n buren hebben er ook last van.

Toevallig nadat ook de viaccess codering erbij staat?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Deze ochtend keek ik naar NEDx HD. Vergeten welk kanaal van de 3 het juist was. Het beeld blokkeerde volledig : stilstaand beeld , daarna geen beweging meer. Het ging vanzelf niet opnieuw goed.

Omdat ik zo weinig naar NEDx kijk heb ik na twee keer blokkeren binnen minder dan 10 minuten het voor bekeken gehouden en een ander kanaal opgezocht.

Daarna had ik het probleem niet meer maar heb ik ook de NED's niet meer geprobeerd.

De andere keren dat ik NED bekeek (zelden), had ik het probleem niet.

Ik heb een MVISION HD400S in gebruik op dit moment.

Gast aart44
Geplaatst:
Origineel bericht van: haelewyn
Deze ochtend keek ik naar NEDx HD. Vergeten welk kanaal van de 3 het juist was. Het beeld blokkeerde volledig : stilstaand beeld , daarna geen beweging meer. Het ging vanzelf niet opnieuw goed.

Niets aan de hand gewoon een kaartupdate gehad, noteer de datum maar eens en volgende keer dat je weeer zoiets hebt controleer hem daarna maar.
En met seca2 gebeurde dat maar eens in de maand nu veel meer. laugh
Gast Henk140
Geplaatst:

Satterhand, wat een gedoe zeg, het moet toch op een andere manier op te lossen zijn ?

Gast Henk140
Geplaatst:

duikertje, heb jij het zelfde probleem, het speeld eigenlijk maar een paar maanden. Er schoot mij iets te binnen, ik heb een paar maanden geleden nog op NED 2 of 3 een film Dennis P. opgenomen en zonder storing in het beeld ?

Gast Henk140
Geplaatst:

1664, ze zullen mijn klacht toch wel naar een TD sturen en mij serieus nemen ? Mocht het bij CanalDigitaal zitten dan hadden er toch veel meer mensen met klachten geweest ?

Geplaatst:
Satterhand, wat een gedoe zeg, het moet toch op een andere manier op te lossen zijn ?

Klopt, vond het ook wel een gedoe. Gelukkig is er een "eenvoudige" oplossing als je 2 dreamboxen hebt en 2 internetverbindingen. Maar dat mag ik hier niet vertellen.
Belangrijkste is dat ik zonder storing programma's op kan nemen van de nederlandse zenders. En daar moet je anno 2010 heel wat voor over hebben.

Dit probleem doet me trouwens denken aan de HDCP "oplossing" die de filmmaatschappijen hebben bedacht om copieren te voorkomen. Ik bedoel: de consument mag alle hiermee gepaart gaande problemen ook zelf oplossen en het copieren gaat onverminderd door. tired
Geplaatst:
duikertje, heb jij het zelfde probleem, het speeld eigenlijk maar een paar maanden. Er schoot mij iets te binnen, ik heb een paar maanden geleden nog op NED 2 of 3 een film Dennis P. opgenomen en zonder storing in het beeld ?

Volgens mij is het de laatste weken veel erger geworden. De storingen volgen zich sneller op.

Op een ander board (naam mag ik niet noemen) is er iemand die alle storingen precies bij houdt van ned 1 en 2.
Geplaatst:

vanmorgen om 10 over half 11 zag ik weer een flinke hanger, ditmaal op NGC. Laat ie nou op dezelfde transponder zitten als Ned 1 2 3.

Zou Canaldigitaal soms door het zenden van valse ECM's proberen de CS-ers te frustreren? Is er nog iemand die logs maakt van die ECM's?

Als ik bij CD zou werken zou ik dat zeker proberen. Ik zou dan tussen de gewone CW wijzigingen (elke 10 seconden?) een valse sturen om die direct daarna te laten volgen door een correcte. CS-ers zouden dan, door de ontstane delay over de servers, het verkeerde CW krijgen waardoor er enkele seconden een storing ontstaat. Wellicht voeren ze de frequentie van die valse CW's op en wachten ze op klachten van hun abonnee's.

Ik kom hierop omdat het met het eenvoudiger Irdeto crypto geen problemen zijn. Dit is inmiddels op een ander board bevestigd door anderen. De irdeto kaart heeft het CW waarschijnlijk eerder gedecodeerd door het eenvoudiger algoritme.

Maar ik zit maar wat te filosoferen natuurlijk en hoop op een reactie van een echte kenner.

Geplaatst:
1664, ze zullen mijn klacht toch wel naar een TD sturen en mij serieus nemen ? Mocht het bij CanalDigitaal zitten dan hadden er toch veel meer mensen met klachten geweest ?

Echt niet, het script eindigde gewoon bij "nieuwe kaart sturen". Je had net zo goed zelf de vragen kunnen beantwoorden via een computer gestuurd voice-response systeem.

Je hebt geen storing op BVN, wel op gecodeerde zenders, maar intermitterend->kaart

Er zijn ook veel meer klachten vandaar dat er nu een onderzoek is. Vermoedelijk viel het op dat er ineens veel defecte kaarten waren, niet dat er veel klachten waren.
Geplaatst:

Ik heb dezelfde klachten, maar niet alleen bij de publieke omroep, ook bij diverse commerciële kanalen. Gisteravond "bevroor" de opname van NCIS, die hebben we dus gemist. Maar op diverse kanalen komt met de regelmaat van ongeveer 1 x per uur, of vaker, een korte onderbreking voor. Ik dacht al dat het in mijn LNB zat, totdat mijn dealer vertelde dat hij de klacht zelf ook heeft, en van heel veel van zijn klanten hoort.

T B

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen