Gast ipbox200s Geplaatst: 26 april 2010 Delen Geplaatst: 26 april 2010 dag iedereen; ik heb een ipbox200s gemini geinstalleerd. er zijn 2 schotels 1 schotel(80cm) is voor astra19.2 en andere is voor eurobird9(60CM). De lnb's zijn aangesloten op een Maximum DiSeqC Switch 2/1. de afstand van receiver naar schotel is ongeveer 35meter. mijn probleem is, de zenders van deze transponder "12515H 2200 5/6 19.2E". het zijn bijv: film 1,2 ned 1,2,3 enz... deze transponder is erg verstoord. ik kan het oorzaak nog steeds niet vinden. Af en toe kan ik gewoon normaal kijken maar meestal is BER heel erg hoog en kan ik niets meer zien. de BER reageer soms op de beweging in huis!!! alle andere zenders zoals rtl4, sbs en de zenders van eurobird9 die doen het probleemloos. natuurlijk is de signaal sterkte goed. dingen die ik al geprobeerd: - de lnb van eurobird9 gebruiken - grotere schotel gebruiken - DECT telefoon uitschakelen - gemini meerdere maal gerest - Maximum DiSeqC Switch 4/1 (ik heb geen andere) ik weet gewoon niet meer, ik krijg die BER van deze transponder gewoon niet weg. ik hoop jullie mij de weg kunnen wijzen. alvast bedank. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast yuppie Geplaatst: 26 april 2010 Delen Geplaatst: 26 april 2010 een vried van me,heeft het zelfde probleem met een dm500s. ook hij heeft film 1.2 en ned 1 2 3 die dan niet te bekijken zijn. had eerst GP 4.7 erop,en toen heb ik open pli er op gezet,maar nog steeds het zelfde probleem. Bij mij thuis,werkt alles zoals het hoort.Geen enkel probleem,draaibaar van 39 oost tot 30 west met een 90 cm triax en een quat lnb. zijn opstelling is ook een motor en triax 90cm met een nieuwe lnb dual. mischien komt het omdat ik er hier een kanalenlijst heb ingezet,en is het beter om terplekke te scannen??? had jij gescand of heb je ook een gedownloade lijst erin staan? hoop dat er een oplosing komt,daar het dus niet alleen een ipbox betreft,maar ook een dm500 groet yuppie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 26 april 2010 Moderator Delen Geplaatst: 26 april 2010 Origineel bericht van: ipbox200s de BER reageer soms op de beweging in huis!!! - DECT telefoon uitschakelen Ik denk toch, dat je het in deze richting moet zoeken. (M.F.frequentie/transponder komt overeen met dect toepassingen.) Het hoeft niet noodzakelijk je eigen dect telefoon te zijn.(Denk ook aan het basis station) Het kan ook een dect telefoon zijn, aan de andere kant van de muur bij de buren. Ook een draadloos netwerk kan zoiets veroorzaken. Wat je zelf kan doen, is een spectrum analyser aansluiten, dan zie je de stoorbron binnen 2 seconden! Een beter afgeschermde coax kabel gebruiken en de antenne pluggen opnieuw aansluiten, met betere afscherming. De antenne kabel verleggen. Eventueel je antenne kabel door ferriet ringen rijgen. Een tweede mogelijkheid is dat de diseqc switch "lekt" en dat op die frequentie een stoor transponder van een andere lnb je signaal verstoort. Succes! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ipbox200s Geplaatst: 26 april 2010 Delen Geplaatst: 26 april 2010 ik zal niet weten hoe ik kanalenlijst moet inzetten. ik laat hem altijd scannen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ipbox200s Geplaatst: 26 april 2010 Delen Geplaatst: 26 april 2010 Origineel bericht van: ceesv Origineel bericht van: ipbox200s de BER reageer soms op de beweging in huis!!! - DECT telefoon uitschakelen Ik denk toch, dat je het in deze richting moet zoeken. (M.F.frequentie/transponder komt overeen met dect toepassingen.) Het hoeft niet noodzakelijk je eigen dect telefoon te zijn.(Denk ook aan het basis station) Het kan ook een dect telefoon zijn, aan de andere kant van de muur bij de buren. Ook een draadloos netwerk kan zoiets veroorzaken. Wat je zelf kan doen, is een spectrum analyser aansluiten, dan zie je de stoorbron binnen 2 seconden! Een beter afgeschermde coax kabel gebruiken en de antenne pluggen opnieuw aansluiten, met betere afscherming. De antenne kabel verleggen. Eventueel je antenne kabel door ferriet ringen rijgen. Een tweede mogelijkheid is dat de diseqc switch "lekt" en dat op die frequentie een stoor transponder van een andere lnb je signaal verstoort. Succes! erg bedank voor je advies. pfff ik heb helaas geen spectrum analyser. volgens mij ligt niet aan de diseqc switch, want ik heb al eens rechtstreeks op de lnb aangesloten. ik denk dat ik nieuwe coaxkabel ga proberen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast yuppie Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 en? probleem al opgelost? grt yuppie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ipbox200s Geplaatst: 29 april 2010 Delen Geplaatst: 29 april 2010 Origineel bericht van: yuppie en? probleem al opgelost? grt yuppie gister heb ik nieuwe kabel getrokken... en tot nu toe heb ik geen last van BER gehad. het probleem is opgelost:D vorige kabel van mij was 5 keer gesoldeerd plus 3 verschillende coax kabel in 1 line. (het werkte eerst wel goed ) het signaal sterkte was nooit hoger dan 20%. nu met de nieuwe kabel is 70% geworden.... bedank voor jullie hulp Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen