Ga naar inhoud


Diskette wordt niet meer gemaakt


Outta space

Aanbevolen berichten

Ik monteer al jaren geen floppydrive meer dus of het nou zo'n gemis zal zijn betwijfel ik

 

De moederboarden die met een bootfloppy geflashed moeten worden zijn ook nog maar op 1 hand te tellen.

 

Om drivers te installeren tijdens de installatie van xp raakt ook over... Vista en Win 7 accepteren usb sticks.

 

Waar gebruik(te) ik ze nog meer voor?.............

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De mijne was een ZX81. En inderdaad, programma's laden van cassette bandje. Dat was in Basicode.

En dan zat je 's winters dat op te nemen van de radio, sloeg tijdens de opname de electrische deken van mijn ouders aan. KKRRHHSGGSDUJRIDJKDJ eek

Later toch maar gevraagd of die iets later aan kon... cool

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
De mijne was een ZX81. En inderdaad, programma's laden van cassette bandje. Dat was in Basicode.
En dan zat je 's winters dat op te nemen van de radio, sloeg tijdens de opname de electrische deken van mijn ouders aan. KKRRHHSGGSDUJRIDJKDJ eek
Later toch maar gevraagd of die iets later aan kon... cool

vGnp

Dat was inderdaad basicode wat werd uitgezonden door het programma hobbysccoop welke ik eerst opnam op tape en daarna pas in mijn zx-spectrum ging laden waarbij je bij de zx-spectrum aan de linker en de rechterzijkant op de tv (dat was de monitor) lijnen zag als deze vrijwel stil stonden ging het laden goed en anders moest je nog weer een keer opnieuw laden het laden van EEN programma kon soms wel 10 minuten duren geduld was een schone zaak...javascript:void(0)

Groetjes,

Satman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Even een gaatje boren in de SD/DD diskette, precies op het vierkantje vakje en voila een HD/DD diskette! van 720 KB naar 1,44MB gratis en voor niks

 

En de eerste zakelijke PC waarop ik werkte, de Philips P3100 had een van de eerste harde schijven die er verkrijgbaar waren voor de PC, die kreeg je van z'n leven niet vol, daar kon wel 10MB op!

Mooi op zo'n groen monochroom schermpje.

Lekker knoeien in MS-DOS en stiekem in de pauze Leisure Suit Larry adventure spelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Rare tijd voor een electrische deken, Basicode werd namelijk in de middag uitgezonden.
Maargoed, het gaat nu over floppen en niet over tapes.


Casettes en casette decks worden nog steeds gemaakt, en hier in Turkije worden er zelfs nog auto's geleverd zonder CD maar met Casette deck, en een "nieuwer" opslag medium wordt uit de handel genomen. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Ja, maar in Turkije kan je nog steeds nieuwe albums op cassette kopen. Da's in de rest van Europa al lang passé.
Maar de meeste mensen die ik ken (Izmir'de) gaan toch meer en meer CD-autoradios kopen hoor, meestal in combinatie met een SD-kaartlezer.


Yup. Toen ik het voor het eerst (weer) zag was dat wel even lachen. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

""Deze radio is zo ontzettend goed er zit van alles op tot KG aan toe, ik ruil hem voor geen enkele andere futoristisch ander merk of type......""

 

Ik had/heb ook zo'n autoradio, maar de KG wordt steeds minder populair en de zenders verdwijnen, een na een, (van onze regio's), LG en MG is iets; maar door inbouw in de moderne auto met z'n ruitantennen, wordt de L/MG onbruikbaar, rest nog de FM en de CD speler...

Daarom heb ik de Philips geruild voor een Medion/Silver radio met USB/SD aansluiting en zet m'n gewenste muziek, 4GB op die dragers... en luister zelden naar de radio (nationale zenders naar het nieuws...)

Er zijn geen bewegende delen meer die defekt gaan zoals bij de MC en CD... en de klank is goed dus bye!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: RVP
Rare tijd voor een electrische deken, Basicode werd namelijk in de middag uitgezonden.
Maargoed, het gaat nu over floppen en niet over tapes.


Casettes en casette decks worden nog steeds gemaakt, en hier in Turkije worden er zelfs nog auto's geleverd zonder CD maar met Casette deck, en een "nieuwer" opslag medium wordt uit de handel genomen. smile

Waarschijnlijk zijn de wegen daar zo slecht dat een cd uit zijn groeven loopt?
Ik heb nog steeds een cassette in mijn Philips autoradio zitten en die geeft prima geluid.
Die Philips kon je jaren terug al kopen met cd speler maar voor mij hoeft dat niet.
Deze radio is zo ontzettend goed er zit van alles op tot KG aan toe, ik ruil hem voor geen enkele andere futoristisch ander merk of type......


Daar heb ik nooit aan gedacht, dat zou best wel eens de achterliggende gedachte kunnen zijn ja. De wegen worden hier waar wij zitten steeds beter, en zijn eigenlijk best goed, maar dit komt doordat deze pronvincie vrij rijk is door het toerisme. 10 jaar geleden was het hier wel anders en als je meer het binnenland ingaat dan kom je nog steeds de langweggetjes veel tegen waar je beter met een jeep dan met een sedan over heen kan rijden, scherp opgemerkt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...