Ga naar inhoud


opsporing verzocht


Gast hagar

Aanbevolen berichten

Mijn stiefzoon wil een huis kopen ( in spanje ) de persoon die de sleutel heeft kan deze niet verkopen want deze persoon heeft geen volmacht maar hij wil wel eerst 10.000 euro als handgeld krijgen voordat de eigenaar van dit huis benadert word voor de verkoop.

 

Nu heeft mijn stiefzoon bij het register in spanje de naam en pasport nummer van de eigenaar gevonden en nu vraag ik me af of wij met deze op een of andere manier de eigenaar in nederland te pakken kunnen krijgen om deze direct over de verkoop van het huis aan te spreken.

 

Iemand die geen volmacht heeft maar wel eerst geld wil zien...???? Nee, me zo een gaan wij geen geld geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelfs BOA gaan spelen gaat je niet lukken. Een advertentie in een landelijk dagblad zou zijn vruchten af kunnen werpen.

 

Mocht dit niet lukken, en je kan hard maken (al is de aankoop/verkoop een mondelinge afspraak), dan kan je middels een gerechtsdeurwaarder de persoon in kwestie bezoeken.

 

Een gerechtsdeurwaarder kan via het UWV register en een dubbelcheck bij de gemeente aan de woonplaats/verblijfplaats in Nederland komen. Meen uit mijn hoofd dat het 140 Euro kost.

 

Heb je toevallig ergens een kennis/vriend zitten bij het UWV dan weet je het binnen een paar minuten. BSN nummer is voldoende.

 

in ieder geval geen ene Euro aan die "tussenpersoon" betalen. Je zal niet de eerste zijn met dergelijke louche praktijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Wil Weten

Soms kan het Intypen in Google wonderen doen, mogelijk doet die aan sport of zit op een vereeninging etc of maakt gebruik van een sociaal netwerk etc.

 

In iedergeval succes,

 

Met Vriendelijke Groet thumb.gif

 

Wil Weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat de helft van Spanje niet te koop? Dacht gerhoord te hebben, dat de huizenmarkt totaal ingestort was.

 

Gewoon aangeven, dat je dan maar een ander huis koopt, wanneer hij eerst geld wil zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen stuiver geven nee.

 

Ik zou eens met een notaris/advocaat daar gaan praten om e.e.a. over het huis uit te laten zoeken. Zij kunnen vast wel achter de eigenaar komen en dan kun je gelijk laten controleren of alles met het huis in orde is, ik geloof dat Turkije en Spanje daar niet al te veel verschillen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben gisteren nog een gesprek gehad met deze tussenpersoon en hebben daarna besloten om dit huis maar niet aan te raken. Zoals al werd gezegt er staat genoeg te koop.

 

In ieder gaval bedankt ieder voor het meedenken smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Staat de helft van Spanje niet te koop? Dacht gerhoord te hebben, dat de huizenmarkt totaal ingestort was.

Gewoon aangeven, dat je dan maar een ander huis koopt, wanneer hij eerst geld wil zien.


Gisteren werd bekend dat 20% van de beroepsbevolking in Spanje werkeloos is. En maar roepen dat we uit de crisis zijn. De kans op een "double dip" is groter dan op duurzaam herstel.

on topic: geen geld geven, lijkt me duidelijk.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus


Gisteren werd bekend dat 20% van de beroepsbevolking in Spanje werkeloos is. En maar roepen dat we uit de crisis zijn. De kans op een "double dip" is groter dan op duurzaam herstel.



dat is maar het gemiddelde...... er zijn regio's ( andalucia bv ) die de 30 % grens al geraakt heeft cry

en inderdaad, afblijven van die praktijken.... kopen altijd via een advocaat... makelaar en dergelijke kun je niet op vertrouwen in Spanje... de advocaat heeft wel een plicht om te controleren..

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. geen geld geven, dit is geen normale gang van zaken.

 

Pas op pas op en vooral in spanje. In deze tijden zijn de gehaaide zwaar crisis leidende spanjaarden erg innovatief om mensen geld afhandig te maken, eenmaal betaald kun je het op geen enkele mogelijke manier nog terug krijgen. Zelfs niet via de juridische weg.

 

Laat je goed in lichten, begeleiden door profesionele mensen, die overigens ook moeilijk te vinden zijn, maar ga nooit in op dit soort rare aanbetalingen die nog kant nog wal raken.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Staat de helft van Spanje niet te koop? Dacht gerhoord te hebben, dat de huizenmarkt totaal ingestort was.

Gewoon aangeven, dat je dan maar een ander huis koopt, wanneer hij eerst geld wil zien.


idd gewoon niks geven en opzoek naar een andere woning,

suc6

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast schotelkop
Origineel bericht van: edbe
Origineel bericht van: ceesv
Staat de helft van Spanje niet te koop? Dacht gerhoord te hebben, dat de huizenmarkt totaal ingestort was.

Gewoon aangeven, dat je dan maar een ander huis koopt, wanneer hij eerst geld wil zien.


idd gewoon niks geven en opzoek naar een andere woning,

suc6


vraag naar verklaring van geen schuld voor dat je het weet staat er een pl op van 100.000 die jij ook moet betalen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote Kimble: "Heb je toevallig ergens een kennis/vriend zitten bij het UWV dan weet je het binnen een paar minuten. BSN nummer is voldoende."

 

De betreffende UWV medewerker krijgt bij ontdekking op staande voet ontslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...