Ga naar inhoud


Concurrentie met Digitenne digitale ether


rolandroland

Aanbevolen berichten

In de consumentengids van mei 2010 staat dat er 3 verschillende providers actief zijn in de ether.

 

Het gaat om deze providers

Provider Website

 

1a. KPN http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm 8,50 euro per maand

1b. KPN met 2 voetbal kanalen op kanaal 24 en 25 http://www.kpn.com/televisie/digitenne_abonnement/Eredivisie-Live-Voetbal-Digitenne.prod 18,50 euro per maand

2. EDPnet http://www.edpnet.tv/ 7,50 euro per maand

3. Scarlet http://www.scarlet.nl/scarlet-one/intake.php?p=digital_tv&c=landing 7,95 euro per maand

4. Tele2 Digitenne* http://www.tele2.nl/webwinkel/tv/digitenne/ 9,95 euro per maand met 2 sport zenders op kanaal 24 en 25.

 

*= De laatste provider wordt niet in het tabel benoemd maar wordt wel aangeboden.

 

Wisten jullie dat je via meerde providers Digitenne kon nemen? Het is te vergelijken op een GSM netwerk waarop zogenaamde MVNO op zit. MVNO: Mobiele Virtuele Operator. Zoals Telfort, Tele2, Kruidvatmobiel, Dekamobiel, ***geen-reclame***, Simyo, Hemaprepaid, Rabomobiel, Ay Jildiz, Lycamobile, Ortel Mobile, Lebara Mobile, Technos, Skilje en Telesur bijvoorbeeld. Zij bieden belpakketten (bijv. in vorm van prepaid) aan zonder over een eigen netwerk te beschikken. Wat ik zie is dat bij Digitenne slechts 4 aanbieders zijn.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voor zover ik kan zien zijn dat geen providers maar alleen administratie/factuur verstuurders m.a.w. je blijft gewoon het aloude KPN signaal ontvangen en alleen je betaling gaat naar een ander.

 

Dus probleem met KPN-signaal dan precies hetzelfde probleem bij die anderen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@d Outta space: Ja daar staat het ook goed gevonden! Maar wat wil je hiermee zeggen, dat is me niet duidelijk.

 

@d Edje: De doorlus kabel is gewoon aangesloten. Hij neemt andere programma's ook op. Maar soms ook niet. Dus ik snap je opmerking dan ook niet dat ik dat moet aansluiten. En over dat durven, dat is een aanname van jouw? Of beoefen je telepathie zonder empathie?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje krom allemaal van de aanbieders. Volgens de postcodecheck kan ik alleen met een wok iets ontvangen. Heb met DVB-T wel degelijk 98% signaal op Smilde en 93% op Groningen.

 

Volgens Ziggo loopt er hier een kabel....NOT

 

Ben blij dat er hier naast stroom, electra, gas, riolering er ook telefoon is. Mijn providers XS4ALL haalt 6,3 MB en Online ook als ik mijn contract 2 jaar verleng. Dus voorlopig lekker de oude snelheid.(vraag me af of die Orange kast het aan kan).

 

Ik weet zeker dat ik binnen de dekkingsgebieden van DVB-T zit van de eerder vermeldde providers. Zit bij KPN met 6 tuners (2 abo's) en is eigenlijk wel prima.

 

Wat ik gewoon heel jammer is dat er geen Duitse zenders op DVB-T zitten in het standaard pakket wat voor heel Nederland geldt.

 

Ach, nog een paar weekjes en dan is het niet mokken lekker wokken. Equipment is binnen alleen zoonlief moet ff het dak op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roland

Let op de knipoogjes in het bericht en zoek er vooral niets achter.

 

Het doorluskabeltje is het meestvoorkomende probleem voor jouw klacht.

Verder moet je zorgen voor de laatste software, 1.55 of 1.58 zijn beiden goed. (Ligt aan het SYSID van je PVR)

 

Neem je op via de EPG en programmmeer je snel na het aanzetten van de PVR? Het zou mis kunnen gaan als de EPG nog niet volledig binnen is. Dit is ook het geval als je net naar een nieuw bouquet zapt om te programmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke is goed Ed! Ik heb het gekozen inderdaad vanuit het EPG. Het Electronisch Programma Gegevens (EPG) was wel helemaal geladen. Vervolgens moet ik wel tig keer soms drukken op de rode knop om een bepaalde programma te selecteren in dat geval was het Kassa. Nadat ik het had geselecteerd en akkoord was bevonden heb ik de Topfield uitgeschakeld. Let op! Toen ik thuis kwam en hem weer aanzette kwam er pas REC in beeld te staan. Terwijl er REC opstond registreerde hij NIETS. Vervolgens op [] stopgedrukt. Maar niets er van terug te vinden in de opgenomen zaken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roland toen je thuis kwam liep de klok toen nog op tijd?

Ik ken dit soort problemen eigenlijk alleen maar als de spanning van de ontvanger is afgeweest en daardoor de klok niet op tijd staat. Hij gaat dan inderdaad een gemist programma opnemen, zodra hij de juiste tijd uit het netwerk krijgt.

Staat in het menu bij de tijdsinstellingen alles op Automatisch en niets handmatig gecorrigeerd? In de stand automatisch haalt de PVR alle info uit het netwerk. Digitenne zendt in de TOT Table de UTC tijd mee en het (huidige) verschil met de UTC tijd. Overigens wordt hierin ook aangegeven wanneer de wintertijd weer ingaat en hoeveel het verschil met UTC dan bedraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De klok liep wel gelijk. Hij staat op automatisch ingesteld de klok.

 

Met mijn "oude" DVD-recorder maakte ik gebruik van P.D.C. (program delivery control) of VPS. Wanneer een programma eerder of later begon ging de recorder automatisch mee. Is er ook zo iets bij Digitenne?

 

Als ik iets opneem van SBS6 moet ik altijd ruim programmeren omdat SBS6 veelal zich niet houdt aan de tijden die in de TV-gids staan of op hun eigen teletekst programma. In het verleden ondersteunden alleen de publieke omroep P.D.C. en Duitsland en België zover ik dat nog weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...