Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Sony PS2 Slimline.

Van deze maakte het loopwerk veel lawaai(Schurend geluid) en las geen DVD en PS2 disc's meer.

Wel las deze nog audio cd's.

Nu heb ik een ander loopwerk geplaatst,wat weer netjes draait.

Maar ook nu met het andere loopwerk,leest deze nog altijd geen DVD en PS2 disc's!!

Alleen audio cd's!!!!

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??

Dreambox 8000 HD PVR / Dreambox 7025 / Humax IRCI-5400 Z

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rogersittard
Ik heb een Sony PS2 Slimline.
Van deze maakte het loopwerk veel lawaai(Schurend geluid) en las geen DVD en PS2 disc's meer.
Wel las deze nog audio cd's.

Nu heb ik een ander loopwerk geplaatst,wat weer netjes draait.
Maar ook nu met het andere loopwerk,leest deze nog altijd geen DVD en PS2 disc's!!
Alleen audio cd's!!!!

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??

mischien de lens uit het oude loopwerk in het nieuwe zetten? (ik neem hierbij aan dat je alles in 1 keer hebt vervangen)

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

mischien de lens uit het oude loopwerk in het nieuwe zetten? (ik neem hierbij aan dat je alles in 1 keer hebt vervangen)

MVG. Gerard

.......De lens overzetten?Je kunt wel de complete Laser unit overzetten,let wel op dat je geen statische ontladingen krijgt,want dan is de Laser zo overleden.zorg ook dat de 2 asjes waar de Laser unit over heen loopt schoon zijn,de unit moet soepel heen en weer kunnen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo

MVG. Gerard
.......De lens overzetten?Je kunt wel de complete Laser unit overzetten,let wel op dat je geen statische ontladingen krijgt,want dan is de Laser zo overleden.zorg ook dat de 2 asjes waar de Laser unit over heen loopt schoon zijn,de unit moet soepel heen en weer kunnen.

sorry, bedoelde ik ook

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Ja ik heb een compleet ander loopwerk geplaatst!

Moet even erbij vermelden dat het "schurend" geluid van het oude loopwerk een mechanische oorzaak had.

Maar dat zou dus betekenen dat de laser van beide loopwerken slecht is,aangezien dat alle 2 de loopwerken de zelfde fout vertonen: Pakt geen DVD en PS2 cd!!(Alleen melding op TV "leest disc")

Audio CD prima!

Of kan er nog een andere oorzaak zijn?

Dreambox 8000 HD PVR / Dreambox 7025 / Humax IRCI-5400 Z

Geplaatst:

Ik neem aan dat je geen test cd hebt om de focus af te stellen.

Wellicht heb je ergens een audio-cd met een krasje/krasjes erop. Anders zou je er even één moeten branden en beschadigen.

Als je dan de audio afspeelt moet je de 2 stelschroeven zodanig afstellen (laserpower en focus) dat je de tikken niet meer hoort.

Een andere manier is om een normale audio-cd in de PS te doen en de focus links en rechts draaien om zo het middenpunt te bepalen. Als je de trimmer op het middenpunt hebt staan staat die in ieder geval optimaal.

Na dit gedaan te hebben moet je exact hetzelfde doen met de laserpower.

Na dit gedaan te hebben moet hij normaliter een DVD weer netjes pakken.

Heb er al diverse zo gered van de schroot. (Meestal na ombouw van een PS, is de laser veel sneller op)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen