Gast tabaksbaars Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Ik heb een dreambox 7020S. Deze heeft altijd met een rotor gewerkt maar om de een of andere reden doet de rotor het niet meer. Ik heb een nieuwe rotor laten plaatsten maar daar ligt het dus niet aan. De led van de rotor brand wel maar om de een of andere reden gaat de rotor niet draaien. Ook heb ik de software al een keer geupdate maar de help ook niet het systeem draaid nu op PLI, de laatste versie. en alles staat goed ingesteld. Het lijkt erop dat er geen signiaal naar de rotor gestuurd wordt. Wat wel opvalt is dat bij het aanzetten van de onvanger het lang duurt voordat het beeld verschijnd, hij komt met een melding dat er naar de sateliet gedraaid wordt. Als ik dan naar het ontvangst signiaal kijk dan slingerd deze behoorlijk. Op het moment dat er beeld is is deze weer stabiel op ca. 90% (beide waarden. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
Littlesat Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Welke laatste PLi draai je? OpenPli? Met Jade3 zijn inderdaad rotorproblemen. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
paardengek Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Welke versie ? 1, 2 of 3. Pli Jade 1 heeft dat rotor probleem niet. Anders kun je eens openpli uit proberen. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Littlesat Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Ik zou de laatste OpenPli proberen. Hier is het rotor probleem in opgelost. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast tabaksbaars Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Waar is deze te downloaden en heb ik nog extra dingen nodig om het geheel werkend te krijgen, Ik heb er nu trouwens Jade 3 op staan.
Littlesat Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 http://www.pli-images.org/modules/file_downloads/file_downloads.php Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast tabaksbaars Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 Deze had ik al gezien maar ik dacht dat deze niet stabiel waren. De installatie werkt idem als Jade 3? geen key o.i.d. nodig?
iemand Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 elco v/d 22Khz even vernieuwen, is een standaard klacht v/d 7020. kun je zelf, maar kan ook hier ;-) gr. Erik
Mumzel Geplaatst: 28 april 2010 Geplaatst: 28 april 2010 idd een elco probleem,hier na plaatsen nieuwe voeding probleem weg,bij oude voeding ,met name de grootste elco's vervangen en alles werkte weer, mijn box was ca 4,5 jaar jaar oud toen dit begon(veel gebruikt). Succes! Mumzel Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.
paardengek Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Origineel bericht van: iemand elco v/d 22Khz even vernieuwen, is een standaard klacht v/d 7020. kun je zelf, maar kan ook hier ;-) Dat is niet helemaal waar. Ik heb hetzelfde mee gemaakt bij een kennis met een bijna fonkel nieuwe 7020. De oorzaak bleek bij Pli Jade 3 te zitten. Met Pli Jade 1 draait hij perfect. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Littlesat Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 En in OpenPli draait hij ook. Ook al staat er unstable - toch is hij stabieler en moderner dan de laatste Jade-3 Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast tabaksbaars Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Ik heb Open Pli nu geinstalleerd. Lost het probleem niet op. Het zal dus wel de elco zijn. Nu nog iemand vinden die deze voor mij kan vervangen, electronica heb ik geen verstand van. Iemand in de omgeving van Overschild (Groningen)?
Gast tabaksbaars Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Niemand? Wat voor een elco moet ik hebben en waar zit deze? Is er iemand die er een foto van heeft?
Gast tabaksbaars Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Origineel bericht van: iemand elco v/d 22Khz even vernieuwen, is een standaard klacht v/d 7020. kun je zelf, maar kan ook hier ;-) Waar is HIER
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen