Ga naar inhoud


Rotor werkt niet meer


Gast tabaksbaars

Aanbevolen berichten

Gast tabaksbaars

Ik heb een dreambox 7020S. Deze heeft altijd met een rotor gewerkt maar om de een of andere reden doet de rotor het niet meer. Ik heb een nieuwe rotor laten plaatsten maar daar ligt het dus niet aan. De led van de rotor brand wel maar om de een of andere reden gaat de rotor niet draaien. Ook heb ik de software al een keer geupdate maar de help ook niet het systeem draaid nu op PLI, de laatste versie. en alles staat goed ingesteld. Het lijkt erop dat er geen signiaal naar de rotor gestuurd wordt. Wat wel opvalt is dat bij het aanzetten van de onvanger het lang duurt voordat het beeld verschijnd, hij komt met een melding dat er naar de sateliet gedraaid wordt. Als ik dan naar het ontvangst signiaal kijk dan slingerd deze behoorlijk. Op het moment dat er beeld is is deze weer stabiel op ca. 90% (beide waarden. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast tabaksbaars

Waar is deze te downloaden en heb ik nog extra dingen nodig om het geheel werkend te krijgen, Ik heb er nu trouwens Jade 3 op staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd een elco probleem,hier na plaatsen nieuwe voeding probleem weg,bij oude voeding ,met name de grootste elco's vervangen en alles werkte weer,

mijn box was ca 4,5 jaar jaar oud toen dit begon(veel gebruikt).

 

Succes!

 

Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iemand
elco v/d 22Khz even vernieuwen, is een standaard klacht v/d 7020.

kun je zelf, maar kan ook hier ;-)


Dat is niet helemaal waar. Ik heb hetzelfde mee gemaakt bij een kennis met een bijna fonkel nieuwe 7020. De oorzaak bleek bij Pli Jade 3 te zitten. Met Pli Jade 1 draait hij perfect.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tabaksbaars

Ik heb Open Pli nu geinstalleerd. Lost het probleem niet op. Het zal dus wel de elco zijn. Nu nog iemand vinden die deze voor mij kan vervangen, electronica heb ik geen verstand van. Iemand in de omgeving van Overschild (Groningen)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tabaksbaars
Origineel bericht van: iemand
elco v/d 22Khz even vernieuwen, is een standaard klacht v/d 7020.

kun je zelf, maar kan ook hier ;-)


Waar is HIER
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...