Ga naar inhoud

Windows 7 in de fout met URL's met spatie alle browsers.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Titel zegt het eigenlijk al. Vandaag heb ik een update gekregen van Microsoft voor Windows 7.

Nu zit ik toevallig op de site van www.telegraaf.nl en zie een krantenartikel (video) over "legale" radardetectors.

Klik ik erop, gaat het Flash icoontje draaien, beeld komt en het achtergrondgeluid begint te lopen (alleen reclame gedeelte) om daarna het beeld frozen te laten staan.

Dan volgt er ook een foutmelding, zoals in de bijlage.

Mailtje naar de Telegraaf met het screenshot en netjes een antwoord retour dat ik Flash moest installeren met de link erbij. Ach ja, Flash stond geinstalleerd maar een update zou kunnen. Flash gedownload en probleem idem dito.

Toen de broncode erbij gepakt;

http://static.telegraaf.nl/telegraaf/video/vm/Radardetector test.flv

En het enigste wat ik hierin zie is dat ik in beeld tector test.flv mis.

Url geknipt en geplakt in diverse browsers en niet willen werken.

De oplossing kwam pas toen ik er een kleine aanpassing aan deed.

http://static.telegraaf.nl/telegraaf/video/vm/Radardetector%test.flv

Een procentteken (%) op de plaats van de spatie.

Nu heb ik een systeemherstel gedaan naar gisteren en nu werkt alles wel. Op de site van Microsoft staat alleen dat er 2 updates zijn geweest.

Citaat:
Update: KB975496: Update voor Windows 7 voor x64-systemen

Installatiedatum: ‎28-‎4-‎2010 10:36

Installatiestatus: voltooid

Type update: Aanbevolen

Installeer deze update om het probleem op te lossen waarbij de computer niet meer reageert tijdens het afsluiten als BitLocker is ingesteld op het systeemstation van een computer waarop Windows 7 of Windows Server 2008 R2 wordt uitgevoerd. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

Meer informatie:

http://support.microsoft.com/kb/975496

Help en ondersteuning:

http://support.microsoft.com

en

Citaat:
KB980408: Update voor Windows 7 voor x64-systemen

Installatiedatum: ‎28-‎4-‎2010 10:36

Installatiestatus: voltooid

Type update: belangrijk

Installeer deze update om problemen op te lossen met de betrouwbaarheid van Windows 7 en Server 2008 R2. Raadpleeg het Knowledge Base-artikel voor de volledige details van deze update. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

Meer informatie:

http://support.microsoft.com/kb/980408

Help en ondersteuning:

http://support.microsoft.com

Niets in de genoemde updates vermeld dat een internetadres met een spatie in welke browser dan ook wordt afgekapt. (lees: wat er in de URL na een spatie komt wordt niet meer gelezen)

Met Vista en XP systemen hier, geen enkel probleem.

post-214-1318260902,8512_thumb.jpg

Geplaatst:

Nou ik gebruik ook Win7 64bits welke volledig is geupdate en heb totaal geen problemen ermee.

Vanaf de pagina zelf kan ik het videotje afspelen en ook de losse video

Ik heb voor de zekerheid in de bron gekeken: er staat nog steeds een spatie tussen

Getest in firefox, IE en Safari

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Tja, ik zou het echt niet weten wat er mis zou moeten zijn. Heb vandaag ook geen software oid geinstalleerd. Ook geen andere updates van andere programma's gehad.

Enig idee of advies wat ik op Windows 7 los zou kunnen laten, na de 2 updates van vandaag zodat alles wel werkt.

Heb al rare dingen meegemaakt, maar een spatie in een URL zou gewoon moeten kunnen zonder % teken.

Google was m'n vriend ook al niet met een oplossing frown

Geplaatst:

Hier ook getest met Windows 7 64 bits + IE 32 bits en IE 64 bits, en allemaal geen probleem.

Ik heb overigens dezelfde updates die jij beschrijft ook binnengekregen.

Origineel bericht van: Kimble
Heb al rare dingen meegemaakt, maar een spatie in een URL zou gewoon moeten kunnen zonder % teken.

Een spatie in een URL is in feite niet toegestaan. Een spatie wordt dan echter vervangen door %20 (hexadecimaal 20 = decimaal 32 voor ascii code van spatie).

In dit specifieke geval zit er een spatie in de bestandsnaam "Radardetector test.flv". Dit is niet geheel netjes in de wereld van webdesign. Maar desondanks zou het dan automatisch vervangen moeten worden door "Radardetector%20test.flv" zodat het toch werkt. Waarom dat bij jou niet het geval is, weet ik echter niet. frown

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Frank67
Hier ook getest met Windows 7 64 bits + IE 32 bits en IE 64 bits, en allemaal geen probleem.

Een spatie in een URL is in feite niet toegestaan. Een spatie wordt dan echter vervangen door %20 (hexadecimaal 20 = decimaal 32 voor ascii code van spatie).
In dit specifieke geval zit er een spatie in de bestandsnaam "Radardetector test.flv". Deze zou dan automatisch vervangen moeten worden door "Radardetector%20test.flv" zodat het toch werkt.
Waarom dat bij jou niet het geval is, weet ik echter niet.

En dat is nu het vreemde. Zou die het alleen doen in IE8 dan is het weer typisch een bugje van MS. Maar Google Chrome en Firefox doen exact hetzelfde. Dat van die automatische aanvulling (lees: vervanging) door het % teken weet ik.

Heb net die 2 updates weer geinstalleerd en idem dito. Nu heb ik eens zitten zoeken en ergens in mijn systeem is iso 8859-15 in iso 8859-1 gewijzigd volgens informatie op Tweakers.
Oplossing stond er echter niet bij, dus ik kan gaan zoeken ben ik bang. Een registercontrole met SystemMechanic leverde iig niets op.

crazy
Geplaatst:

Doet de video met spatie het wel of niet in Google Chrome en Firefox ná de update? Wordt de spatie bij deze browsers wel door %20 vervangen?

Geplaatst:

Nee, en dat is het kromme, er staat in de "juiste" url geen %20 op de plaats van de spatie maar alleen het % teken.

Anders had ik het al verteld in de eerste posting in deze thread.

Hij flikt het bij alle browsers. Voor de update is het goed, erna bagger. Doe ik een systeemherstel naar een dag terug (inmiddels 2 dagen) dan pakt ie alles weer normaal.

Ik snap er werkelijk helemaal niks van. Ik kan het niet logisch verklaren. Die ISO zal wel ergens in het register staan, maar die bezoek ik morgen wel met wat tabletten minder achter mijn kiezen blush

Geplaatst:

Google eens op URL Encoded Format - na wat Googlen lijkt het probleem hierin te zitten, nu alleen nog uitvogelen waarom dit fout gaat na je update.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjattuh
Google eens op URL Encoded Format - na wat Googlen lijkt het probleem hierin te zitten, nu alleen nog uitvogelen waarom dit fout gaat na je update.

Duidelijk een probleem in iso 8859-15 en iso 8859-1. Nu de oplossing nog.

Heb heel het register afgezocht maar geen enkele waarde voldoet aan de criteria.

Wat mij rest is om de pc dus nu te herstellen naar 2 dagen terug, de datum 1 dag in de tijd voorruit te zetten en kijken welke files allemaal die nieuwe datum hebben gekregen.

Wordt vervolgd...........
Geplaatst:
(...) er staat in de "juiste" url geen %20 op de plaats van de spatie maar alleen het % teken.

Ik had het inderdaad gelezen maar ik nam aan dat je het vergeten was. Zeer vreemd probleem, waar ik geen oplossing voor weet.
Het enige wat ik nog kan bedenken is:
- Heb je nog andere software draaien zoals ad blockers of toolbars die de URL kunnen verminken?
- Maak je gebruik van een proxy server die de URL wellicht verminkt?
Een en ander natuurlijk in combinatie met de Microsoft update, die dan samen het probleem zouden kunnen veroorzaken.

Duidelijk een probleem in iso 8859-15 en iso 8859-1
Ik betwijfel dat, omdat bij beide code pages de spatie %20 is.

Geplaatst:

Volgende gedaan;

Pc 1 dag vooruit gezet en updates gedraaid.

Zoeken naar bestanden die op 30 april zijn gewijzigd met als resultaat een erg lange lijst.

Firefox, Google-Chrome en IE8-32bits van mijn systeem gehaald. IE8 opnieuw geinstalleerd, naar www.telegraaf.nl gegaan en het betreffende filmpje moest ik eerst even Flash downloaden en installeren.

Weer op het filmpje klikken en draaien als een lier.

Google-Chrome en Firefox en IE8-64bits er ook op gezet en probleem is na installatie van de Flash allemaal weer correct.

Blijkbaar is er iets gebeurd wat ik totaal niet vatten kan. Heb iig niks aan firewalls, AVG gedaan. Werk ook niet met een proxyserver en had het met 2 providers.

Wat er is gebeurd is mij een volkomen raadsel.

Iedereen bedankt voor het meedenken.....

nb: In de URL staat nu wel %20 ipv alleen het % teken. Dus het code-tabel doet nu wel het hexadecimale aanvullen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen