Ga naar inhoud


Na reparatie ontvanger zoek bij TNT post wat zijn mijn rechten ??


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Na een reparatie via mijn dealer, is TNT post mijn zending kwijt

 

Heb een barcode van mijn dealer, maar die zegt, geen zending gevonden ?

 

Wat zijn mijn rechten ?

Wie is nu verantwoordelijk ?

Wie is er nu aansprakelijk ?

Hoeveel tijd, mag het kosten op goed op te lossen ?

 

Ik kan ook niet vinden, waar ik nu een klacht moet indienen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Godshemel...wat een paniek.

 

Bedaar eerst eens even voor je je rechten etc. gaat invorderen.

 

Spreek (vriendelijk) met de dealer, met TNT.

Zo snel raakt iets niet weg.

 

Dus vraag aan de dealer niet de barcode maar de tracking details, geef dit in en kijk naar het resultaat.

Komt daar niets uit, dan geef je TNT via de dealer een zoekopdracht. En dan is het geduldig afwachten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De speurtocht moet inderdaad beginnen bij de Dealer. Hij is opdrachtgever.

 

Hij heeft, als het goed is, de track en trace code van TNT gekregen.

 

Aan de hand van deze code kan men nagaan of het pakket ergens in het (sorteer)proces is gekomen.

 

De opdrachtgever kan ook een navraag indienen

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee jaar geleden is mij hetzelfde overkomen, gerepareerde Topfield niet bij mij afgeleverd en was zoek.

Op de TNT site stond dat de zending wel was afgeleverd.

Uiteindelijk bleek dat de zending op een volledig afwijkende postcode was afgeleverd.

TNT gaf alle mogelijke medewerking en na circa één week werd de zending alsnog bij mij thuis afgeleverd.

 

De praktijk bewijst dat de meeste zoekgeraakte zendingen wel weer boven water komen.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Na een reparatie via mijn dealer, is TNT post mijn zending kwijt

 

Heb een barcode van mijn dealer, maar die zegt, geen zending gevonden ?

 

Wat zijn mijn rechten ?

Wie is nu verantwoordelijk ?

Wie is er nu aansprakelijk ?

Hoeveel tijd, mag het kosten op goed op te lossen ?

 

Ik kan ook niet vinden, waar ik nu een klacht moet indienen ?

 

Zo dit schreeuwt wat minder.

 

Als de barcode nog niet zichtbaar is op internet na aflevering van het pakje bij een TNT-(service)Punt dan moet je eerst de nacht afwachten. Als het goed is verschijnt ie na de update rond 02:00am.

 

Komt vaker voor dat vooral bij een TNT Service Punt (in een boekhandel of Super) het pakket(je) wel eens onder de balie wordt geschoven omdat ie gewoon in de weg staat. Als dan zo'n medewerk(st)er het niet meegeeft, staat ie nog netjes onder de balie.

 

Gewoon rustig beginnen bij de verzender (reparateur indeze). Vraag hem/haar waar het pakketje is gebleven en bel even met dat TNT (Service) Punt. Als ie daar niet meer is dan moet ie in de sorteercentra ergens in het land zijn.

 

Mocht de barcode beschadigd zijn, dan moeten ze hem handmatig sorteren wat ook gebeurd bij beschadigde verpakkingen. Dan zie je hem niet met www.tracktrace.nl .

 

Linkje voor klachten heb ik hierboven al voorbij zien komen.

 

Maar nogmaals, blijf kalm en neem contact op met de verzender. Het pakketje kan ook daar liggen als het een groot bedrijf is. Die hebben al verzendstickers met barcode erop en het kan zo zijn dat ie zelfs daar nog ligt, maar dat ze al wel je de barcode hebben gestuurd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook gewoon pech hebben en je zending gewoon kwijt zijn.

Mij is dat ook overkomen zending kwijt geraakt op het postkantoor waar het pakket is afgegeven.

TNT heeft in zijn voorwaarden staan dat ze niet aansprakelijk zijn voor spullen die ze zelf zoek maken.

Vervolgens zeggen ze doodleuk "we zijn een onderzoek gestart en zien dat het pakket op ons postkantoor zoek is geraakt"

"helaas kunnen wij op dit moment niet meer voor u doen, had u het pakket maar verzekerd moeten versturen"

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje
Ik verstuur in ieder geval niets meer met TNT mad


Van TNT zijn we binnenkort af (divisie brievenbussenpost). Pakketjes genieten mijn voorkeur met UPS. Maar je blijft wel afhankelijk van de door de verzender gekozen pakketdienst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit vernomen dat er veel kwijt raakt bij TNT maar dat

zij over het algemeen totaal niet moeilijk doen voor het

vergoeden van de kwijtgeraakte spullen.

 

Dus even rustig afwachten.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Con, doen ze bij TNT wel moeilijk over!

 

1. Niet verzekerd verzonden = jammer dan.

2. Aangetekend is een kleine vergoeding.*

3. Verzekerd verzonden is pas voldoende om in aanmerking

te komen voor volledige vergoeding.*

 

*Maar: geen vergoeding zonder originele aankoopbon

van wat je opgestuurd hebt, 2de hands goederen zonder aankoopbon

hoef je dus niet verzekerd te verzenden omdat dit simpel

nooit verzekerd kan worden.

 

Verder kan alleen de verzender een onderzoek starten!

Overigens als de verzender dat niet binnen (ik meen) 7 werkdagen

doet vervallen alle rechten op een vergoeding!!

Pluk een roos, die is rood.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Lekker dan,
dus de meeste post wordt hierdoor vogelvrij verklaard crazyshocked

Eigenlijk vind ik dit een hiaat in de wet, je geeft een bedrijf immers een opdracht om iets uit te voeren en daar betaal je voor.
Als dit bedrijf dit vervolgens niet naar behoren doet, in dit geval door het pakketje kwijt te raken, blijft het in gebreke.
Ik meen gelezen te hebben dat zodra je voor een dienstverlening moet betalen, je ze ook verantwoordelijk zijn voor evt. schade of verlies.
Consuwijzer

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Dat zal de dealer moeten doen. Die is de opdrachtgever.

Wel is er een verandering bij het indienen van klachten. Voorheen konden alleen verzenders van post klagen wanneer iets verkeerd was gegaan met hun zending. Na de wijziging van de wet kan een ieder, dus ook u als ontvanger, een klacht indienen. Bijvoorbeeld wanneer een poststuk beschadigd of niet aankomt.
bron: Consuwijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik klaag ook niet over TNT... het gaat meestal snel en foutloos. Als ik zelf een pakje verstuur doe ik het nu meestal wel met de goedkopere service van DHL4You... maar dat is alleen omdat het goedkoper is, niet omdat het beter zou zijn. Nadeel is dat dit alleen binnen NL werkt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...