Ga naar inhoud


DB7020 hangt bij opstarten


Skypatrol

Aanbevolen berichten

Heb eindelijk min 7020 van Pli kunnen voorzien maar nu blijft hij hangen in het Pli Jade Think Green scherm. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ben nog een groentje op het gebied van de DM dus sorry als ik domme vragen stel.

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de snelle reactie. Heb een zenderlijst van Henksat gedownload en geprobeerd naar de DM te ftp'en. Volgens WS FTP is dit allemaal goed gegaan (naar de /tmp dir) maar hier kan ik hem nergens terug vinden. Lees ook regelmatig iets over een blauwe toets indrukken zodat de lijst geinstalleerd wordt. Ik geloof wel dat ik op het juiste spoor word gezet. Misschien heb je nog een tip voor me?

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Skypatrol
Bedankt voor de snelle reactie. Heb een zenderlijst van Henksat gedownload en geprobeerd naar de DM te ftp'en. Volgens WS FTP is dit allemaal goed gegaan (naar de /tmp dir) maar hier kan ik hem nergens terug vinden.


Een zenderlijst naar je box via FTP gaat ook niet lukken (voor de meeste dan), hiervoor heb je Dreamboxedit nodig.
Maar als je een PLi image hebt geïnstalleerd is deze lijst ook gewoon te downloaden via het menu--softwarebeheer.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp,menu->instellingen->softwarebeheer->bestand laden (of zoiets) en dan browsen naar de locatie waar je de zenderlijst heb neer gezet. Moet ik dan een uitgepakt zip bestand gebruiken of kan ik daarvoor de .tar file voor gebruiken?

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas val ik nu in een andere valkuil. Had met de originele firmware last van blokvorming omdat ik een CI module gebruikte met UCAS 3.0. Dat was de reden dat ik de box met Pli heb geladen zodat ik de smartcard interface kon gaan gebruiken. Na de "upgrade" had ik echter geen (goed) signaal meer waarna ik heb geprobeerd de schotel opnieuw af te stellen. Dit lukt echter van geen kant. Welke kant ik ook opdraai zie ik geen verschil in signaalsterkte. Ik probeer uit te richten op de Astra 1 met BVN. Zie ik weer iets over het hoofd?

Mocht het nodig zijn om hier een nieuw draadje van te maken dan hoor ik dat graag, anders borduur ik op dit lijntje verder.

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voorheen beeld hebt en na het flashen van een nieuw image niet meer ligt dat meestal niet aan de afstelling van de schotel.

Waarom flash je in hemelsnaam PLI Jade er op deze is verouderd en heeft problemen met de rotor aansturing.

Begin eens met OpenPli erop te zetten, deze is up to date en werkt als een tierelier.

 

OpenPli

 

PS. Dat "unstable" mag je negeren.. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had begrepen dat de originele firmware niet om kan gaan met de smartcardreaders icm een CD kaart. Hiervoor heb je dan weer een CI module nodig en die veroorzaakt weer slecht/geen beeld. Vandaar dus Pli Jade erop gezet. Maar ok ik kan net zo gemakkelijk OpenPli erop zetten neem ik aan, dus dat gaan we dan maar proberen vandaag. Het laden van een zenderlijst gaat wel op dezelfde manier als Pli?

Is er ergens een site met daarop een duidelijke uitleg van OpenPli?

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Skypatrol
Ik had begrepen dat de originele firmware niet om kan gaan met de smartcardreaders icm een CD kaart. Hiervoor heb je dan weer een CI module nodig en die veroorzaakt weer slecht/geen beeld. Vandaar dus Pli Jade erop gezet. Maar ok ik kan net zo gemakkelijk OpenPli erop zetten neem ik aan, dus dat gaan we dan maar proberen vandaag. Het laden van een zenderlijst gaat wel op dezelfde manier als Pli?
Is er ergens een site met daarop een duidelijke uitleg van OpenPli?


OpenPli is niet de originele firmware maar een nieuwe versie van het Pli image, deze werkt verder hetzelfde als Jade.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...