elektroboy Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Ik heb gisteren een latop gekocht , nu daar staat win7 op alsook een recovery ik wil absolut win xp op deze laptop hebben aangezien de meeste siemens software er niet op werkt ik probeer dus winxp erop te zetten , mar telkens krijg ik na het laden een bluescreen ook heb ik geprobeerd met een boot disk een fdisk uit te voeren maar zelf dat gaat niet iemand raad geen
vGnp Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Origineel bericht van: elektroboy iemand raad Klinkt als dat er geen driver voor de harddisk is. Misschien kun je in BIOS de harddisk eigenschappen op Legacy zetten. Zo niet, dan moet je tijdens installatie (in het begin) F6 drukken en de driver op floppy hebben. Of je maakt een nieuwe XP CD met de juiste drivers erin. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
vGnp Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Welk type CQ71 is het precies? Welk merk/type harddisk zit er in? Welke melding komt er precies in beeld op het blauwe scherm? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
elektroboy Geplaatst: 29 april 2010 Auteur Geplaatst: 29 april 2010 is een cq71 sb420 type hd denk sata melding , winxp setup wordt onderbroken virus harde schijf verwijderen of zoiets kan het zijn dat ik moet een xp 64 bit gebruiken ipv 32 zal vanavond de exacte beschrijving van de fout code hebben geen
vGnp Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Origineel bericht van: elektroboy zal vanavond de exacte beschrijving van de fout code hebben Dan wachten we daar even op. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Kimble Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Origineel bericht van: elektroboy Ik heb gisteren een latop gekocht , nu daar staat win7 op alsook een recovery ik wil absolut win xp op deze laptop hebben aangezien de meeste siemens software er niet op werkt ik probeer dus winxp erop te zetten , mar telkens krijg ik na het laden een bluescreen ook heb ik geprobeerd met een boot disk een fdisk uit te voeren maar zelf dat gaat niet iemand raad Ai, Had je niet beter de XP-Emulator kunnen downloaden onder W7 en installeren. Heb zelf nog geen problemen met de XP-emulatie met oude software. Voor de installatie van de emulator werkte een 32-bits programma als Anawave Websnake niet. Onder de emulatie kon ik hem wel installeren en draait. Zonder de XP-Emulator op een programma gaan staan, rechtermuistoets > xp emulatie oid werkt niet altijd goed.
vGnp Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Origineel bericht van: Kimble Ai, Had je niet beter de XP-Emulator kunnen downloaden onder W7 en installeren Was ook mijn eerste insteek, maar: Origineel bericht van: elektroboy ik wil absolut win xp op deze laptop hebben vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
POLAKS Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Met Fdisk alle partities verwijderen (en eventueel formatteren), dan moet het lukken. Bij is het met de meegeleverde cd van het moederboard (asus) zo gelukt alle sofrware van de hdd te verwijderen met Fdisk.
winwiz Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Zo simpel hoeft het niet te zijn. Zo te zien staat de sata controller in AHCI mode en heeft hij een driver nodig. Hij kan hem ook in de bios in legacy mode zetten dan zal hij het zonder extra driver moeten doen... Formatteren helpt niet als hij in AHCI mode staat. De foutmelding zal meer uitsluitsel moeten geven. Trouwens Fdisk had hij al geprobeerd. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
elektroboy Geplaatst: 30 april 2010 Auteur Geplaatst: 30 april 2010 ten eerste men bedoeling is zowel win7 als xp erop te hebben een virtuele xp gaat ni volgens microsoft aangezien ik win7 premium heb en deze maar beschikbaar is voor win7 prof en bussines betreft bios kan ik niet in legacy gaan enigte dat ik kan doen in de bios is tijd datum wijzigen paswoord reset opstart volgorde kiezen en saven betreft fout zal ik later meedelen ban nu eerst een recovery set aan maken geen
Gast Kimble Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Als je W7 Premium hebt kan je Virtual Xp toch installeren. Gewoon zeggen bij de selectie dat je de prof of bussines hebt. De 3 aangegeven stappen doorlopen en de laatste update van MS installeren (KB977206). Deze zorgt er nl ook voor dat Virtual XP ook op de Premium werkt. Suc6.
Gast ozzo Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Heb hier net hetzelfde, kennis krijgt niets geinstalleerd wegens blauwe schermen. Na aansluiten de defautl settings gedownload en daarna ipv. ACPI de HD controller gewoon op IDE gezet en geboot van XP CD. Staat nu netjes te installeren. Moet er wel bijzeggen dat het een geslipstreamde DVD is met daarop alle driverpacks, ook voor SATA. Dus gewoon proberen om die SATA in IDE mode te zetten en een goeie install CD te pakken met daarop de geslipstreamde drivers voor SATA etc.
elektroboy Geplaatst: 30 april 2010 Auteur Geplaatst: 30 april 2010 wel nu heb ik met acronis partitiewiping of zooits gedaan en alle partitie zijn weg:) maar tijdens setup xp nog altijd blauw scherm melding controlleerpc op virussen verwijder nieuwe schijf en schijfcontrollers controlleer vaste schijven op juiste wijze config voer chkdsk /f uit enz dus denk nu ook dat het f6 gaat worden maar heb geen ervaring met sata waar kanik die driver halen en hoe ? op cd staat geen driver dus geen
Gast Kimble Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Kijk eens op >>deze link<< . De oplossing is slipstreamen. Kwam op de link door iemand die exact dezelfde problemen had met het broertje van de CQ71, de CQ61 (die ik heb). Op de HP site staat ook een downgrade handleiding naar XP vanuit Vista (bijna gelijk), zie >>>deze link<<< Hoop dat je er wat aan hebt. Suc6. Kimble
elektroboy Geplaatst: 30 april 2010 Auteur Geplaatst: 30 april 2010 bon denk dat ik al een kleien stap verder ben kan er nu al vista op zetten ipv win7 zal dan eerst kijken of ik via vista mijn siemens programma's kan gebruiken anders kan ik via die lite enz proberen een cd maken met xp en sata win xp lukte dus nog niet ( waarschijnlijk door die sata) aangezien vista eerst niet lukte en ik eerst een beperkte recovery moest doen vanuit win7 geen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen